گوشی E30 Lite بخریم یا A01 سامسونگ؟

0
(0)

شاید خرید گوشی هوشمند با قیمت پائین یکی از مواردی باشد که به نظر دور از دسترس می‌آید. اما هنوز کمپانی هایی وجود دارند که با ساخت گوشی های متوسط سعی دارند خریداران را راضی نگه دارند. پیش از این در انواع گوشی های شیائومی تعادل میان قیمت و کاربرد را شاهد بودیم. اکنون یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید لوازم خانگی با گوشی های متفاوت خود این امکان را ایجاد می‌نماید. با ورود تلفن های هایسنس به ایران توسط نمایندگی تسک میران، خرید این دسته از گوشی ها بسیار آسان شده است. بنابراین با یک مقایسه میان ارزان ترین گوشی هایسنس در ایران با نام E30 Lite (Hisense E30 Lite) و یکی از گوشی های سامسونگ با نام گلکسی A01 (Samsung Galaxy A01) به اطلاعات بیشتری دست می‌یابیم:

زمان عرضه هایسنس و سامسونگ نزدیک به هم

گوشی هاینسس E30 Lite از گروه گوشی های اقتصادی هایسنس است که در ماه آگوست 2020 به بازار وارد شد و به زودی در میان قشر متوسط جامعه جایگاه خود را یافت. در مقابل گوشی سامسونگ A01 چندماه قبل تر از گوشی هایسنس و در ژانویه 2019 تولید شد.

گوشی های هایسنس و صفحه نمایش باکیفیت

هایسنس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صنعت تلویزیون جهان است. درنتیجه ساخت صفحه نمایش تبحر دارد. در گوشی E30 Lite متوجه استفاده از TFT:IPSL(LTPS) می‌شویم. این گوشی تصاویر را +HD و با رزولوشن 720×1440 برصفحه‌ 5.99″ نمایش می‌دهد. روشنایی گوشی نمایشگر 350 نیت است.

از طرفی گوشی سامسونگ A01 در اندازه‌ای کمی کوچکتر یعنی 5.7″ و از جنس PLS IPS با رزولوشن تقریباً مشابه گوشی هایسنس E30 Lite یعنی 720×1520 تولید شده است.

تراشه ها؛ عملکردی نزدیک به هم

یکی از معیارهای خرید گوشی نوع تراشه است. تراشه یا چیپست میزان سرعت پردازش اطلاعات را تعیین می‌کند. هایسنس یکی از معدود شرکت های تولید گوشی های هوشمندی می‌باشد که در ساخت تراشه گوشی هایش خودکفا گشته است. بر اساس ساختار ساده گوشی هایسنس E30 Lite، نوع این قطعه Spreadtrum می‌باشد، که از CPU چهارهسته‌ای و GPU مدل Mail-T820 تشکیل شده است.

در گوشی سامسونگ A01 اسنپدراگون 439 با CPU چهارهسته‌ای و گرافیک Adreno 505 استفاده شده است. بنابراین از نظر پردازش این دو گوشی نزدیک به یکدیگر عمل می‌کنند.

دوربین دوگانه با دو کیفیت متفاوت در هایسنس و سامسونگ

گوشی سامسونگ و هایسنس هر دو دوربین دوگانه بر بدنه پشتی خود دارند. در گوشی سامسونگ شاهد کیفیت 13MP دوربین اصلی و همراهی حسگر عمقی 2MP هستیم. گوشی سامسونگ کیفیت ثبت تصویر 1080p را ارائه می‌دهد. دوربین سلفی5MP این گوشی دیگر ویژگی های این موبایل سامسونگ است.

اما کیفیت دوربین های گوشی هایسنس کمی متفاوت است. بر بدنه پشتی دو حفره برای دوربین در نظر گرفته شده که یکی از آن ها حسگر 5MP دارد، این درحالی است که حفره‌ دیگر حسگر VGA می‌باشد تا در تلفیق با دوربین 5MP بالا، کیفیتی 8MP را ارائه دهد. اگرچه این دوربین نسبت به دوربین سامسونگ کیفیت کمتری را ثبت می‌نماید، اما استفاده از همین سیستم در دوربین های جلویی هایسنس E30 Lite، عملکرد و کیفت بالاتری به دوربین سلفی آن بخشیده است.

همسانی باتری های دو گوشی

با توجه به آن که دو گوشی سامسونگ و هایسنس مورد بحث کیفیتی متوسط را با ساختاری ساده ترکیب کرده‌اند، نبود قدرت شارژ سریع در این گوشی‌ ها مشخص است. هر دو گوشی از کابل شارژ microUSB 2.0 برای شارژ استفاده می‌کنند. ظرفیت گوشی سامسونگ A01 و هایسنس E30 Lite با یکدیگر برابر است. یعنی توان ذخیره باتری لیتیوم پلیمری آن‌ها 3000mAh است.

سادگی در هر دو گوشی

در گوشی های هایسنس و سامسونگ جک 3.5 میلی متری صدا قرار گرفته است. هر دو گوشی فنآوری A-GPS، شتاب سنج و حسگر مجاورتی دارند. هر دو گوشی نیز دو سیم کارته هستند. اما گوشی هایسنس E30 Lite به کاربر اجازه استفاده یکی از درگاه ها را برای سیم کارت نانو یا TF می‌دهد.

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی؛ قابلیت مشترک دو گوشی

ظرفیت هایی که برای سامسونگ مشخص شده رم 2 گیگ و رام 16 و 32 است. این درحالی است که یک جایگاه اختصاصی کارت حافظه در این گوشی نیز وجود دارد. البته استفاده از کارت حافظه جانبی تنها در گوشی سامسونگ نیست. بلکه در گوشی هایسنس E30 Lite نیز می‌توان از یکی ار شکاف های سیم کارت برای یاری رساندن به ظرفیت 1GB+16GB این موبایل استفاده کرد.

اطمینان از خرید گوشی هایسنس با گارانتی معتبرتسک میران

با توجه به ویژگی های مشترکی هر دو گوشی دارند و کم ترین مقایسه گوشی هایسنس و سامسونگ، به نظر می‌آید انتخاب در خرید یکی از این دو محصول دشوار باشد. اما وجود گارانتی رسمی تسک میران بر گوشی های هایسنس مزیتی است که نباید نادیده گرفته شود.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!