اندروید 13، کهکشانی از جزئیات

مشخصات اندروید 13
0
(0)

اگر شما نیز از طرفداران اندروید و قابلیت‌های متنوع آن هستید، احتمالاً الان در انتظار عرضه‌ی اندروید 13 (Android 13) برای گوشی موبایلتان باشید. گوگل در کنفرانس I/O 22 به معرفی این رابط کاربری جدید پرداخت. همانطور که تمام کاربران اندروید به خوبی می‌دانند، گوگل هرگز گامی به عقب نمی‎گذارد و همواره شاهد بهبود عملکردش بوده‌ایم.

البته به نظر می‌رسد در نسخه‌ی جدید اندروید، تغییراتی عجیب و غریب را شاهد نباشیم و صرفاً ارتقای عملکرد و چند دگرگونی جزئی نصیبمان شود. در این مقاله قصد داریم چند مورد از آپدیت‌های جدید اندروید را بررسی نمائیم. هرچند کاربران شیائومی می‌توانند این تحولات اندروید را در کنار تحولات رابط کاربری جدید شیائومی، یعنی MIUI 14 تجربه نمائید.

امنیت شما، خط قرمز اندروید 13

طی این سال‌ها، امنیت کاربران به یکی از اساسی ترین موضوعات شرکت‌ها بدل شده‌است. تیتر «امنیت» نه تنها برای کاربران، بلکه برای سرمایه‌گذاران کمپانی های بزرگ نیز نقش تأیین کننده‌ای را بازی می‌کند. چرا که عدم امنیت، کاربران را مجبور به ترک برنامه‌ها می‌کند و بدین صورت ارزش کمپانی کاهش پیدا می‌کند. گوگل به خوبی بر این امر واقف است. بنابراین مانور بر روی ارتقای امنیت، از دستور کار این شرکت خارج نمی‌شود. امنیت در پیام‌ها و تماس‌های RCS به این نسخه از اندروید، ارزش دوچندانی بخشیده‌است. پیام رسان RCS در واقع برنامه‌ی جایگزین پیام رسان SMS است که احتمال می‌رود به زودی نام SMS را از ذهن‌ها پاک کند. این پیام رسان، محدودیت کاراکتر ندارد و امکان ارسال عکس و صوت را برای کاربران فراهم آورده‌است. همین حالا، این برنامه بیش از 500 میلیون نفر کاربر در سراسر جهان دارد.

امنیت اندروید 13

این تنها اقدام اندروید 13 برای حفظ امنیت و حریم خصوصی گوشی موبایل شما نیست. این شرکت به مشکل بزرگی خاتمه داده‌است. و آن دسترسی برنامه‌ ها و اپلیکشین ها به حریم خصوصی و گالری شماست. شما هر قدر هم که خوش بین باشید، حتما در هنگام نصب برنامه های مختلف، برای تأیید دسترسی به گالری و فضای گوشی موبایلتان، احساس ناخوشایندی را تجربه کرده‌اید.

اندروید 13 این قانون را به نفع شما تغییر داده‌است. دیگر نیازی نیست دسترسی کامل به برنامه‌ها بدهید.

برای هر برنامه، زبان مخصوصی را انتخاب کنید

این امکان به قصد راحتی افراد چند زبانه لحاظ شد‌ه‌است. ممکن است شما ساختار اپلیکیشنی مانند اینستاگرام را با زبان انگلیسی بپسندید، اما برای برنامه‌ها بانکی و یا تنظیمات گوشی، زبان فارسی را ترجیح بدهید. البته این ویژگی برای افرادی که قصد یادگیری زبان دوم و یا سوم را دارند، بسیار کاربردی است. به طوری که شما می‌توانید زبان چند برنامه‌ی پر کاربرد گوشی موبایلتان را با زبانی که در حال یادگیری آن هستید تغییر بدهید.

برای مشاهده‌ی لیست گوشی هایی که اندروید 13 را دریافت می‌کنند، کلیک کنید.

شخصی سازی ظاهر گوشی در اندروید 13

بسیاری از طرفداران اندروید، به دلیل تنوعی که در ظاهر گوشی موبایلشان می‌توانند ایجاد کنند، به سمت این رابط کاربری آمده‌اند. اندروید در هر نسخه‌ی خود، به مشخصات ظاهری، توجه ویژه‌ای داشته. اندروید 13 نیز از این قاعده مستثنی نیست. پالت رنگی و 4 حالت داینامینک برای شمادر نظر گرفته شده‌است تا بتوانید سلیقه‌ی خود را در مشخصات ظاهری گوشی موبایلتان لحاظ کنید. اما این تمام ماجرا نیست. اندروید 13 قابلیت تطبیق تم رابط کاربری با رنگ تصویر پس زمینه را دارد. به این معنا که، هربار تصویر پس زمینه‌ی خود را تغییر بدهید، تم رنگی موجود در رابط کاربری نیز بر آن اساس تغییر می‌کند. مشخص کردن استایل و جای قرار گرفتن ساعت بر روی تصویر زمینه نیز از دیگر قابلیت های اندروید 13 است.

کیف پول هوشمند گوگل

احتمالاً برای شما نیز پیش آمده که در موقعیت مهم و فوری متوجه شوید مدارک شناسایی خود را فراموش کرده‌اید. مدارکی مانند گواهی‌نامه، کارت ملی و کارت واکسن کرونا که به تازگی عضوی از مدارک ما شده‌است. گم کردن و یا جا گذاشتن کیف مدارک، یکی از اتفاقات دردسر ساز به شمار می‌آید. گوگل با امکان افزودن این مدارک به کیف پول مجازی، هر آنچه برای بیرون رفتن از منزل نیاز دارید را در گوشی موبایل شما جا داده‌است.

مشخصات و زمان عرضه اندروید 13

به طور کلی به نظر می‌رسد اندروید دوران بلوغ را پشت سر گذاشته‌است و از این به بعد به دنبال ایجاد حس بهتر و دگرگونی در جزئیات است. بی‌صبرانه منتظر زمان عرضه‌ ی اندروید 13 برای گوشی های موبایل شیائومی خود هستیم تا ترکیب این رابط کاربری گوگل را با MIUI 14 شاهد باشیم.

 

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!