می 12 اولترا

3.1
(7)

مشخصات می 12 اولترا (Mi 12 Ultra)

در حالی که صحبت‌هایی درباره‌ی می 12 شیائومی به گوش می‌رسد، این‌گونه به نظر می‌رسد گوشی‌ دیگر از خانواده‌ی پرچمدار شیائومی با نام می 12 اولترا نیز هم‌زمان به بازار آید.

گوشی شیائومی می 12 اولترا (Mi 12 Ultra)، به احتمال زیاد با اسنپدراگون 895 و با نهایت ظرفیت 8GB+256GB، نمایشگر شفاف و واضح با رزولوشن 3200×1440 در اندازه‌ی 6.92 اینچ تولید خواهد شد.

می 12 اولترا (Mi 12 Ultra)

می 12 اولترای شیائومی با دوربین پشتی سامسونگ GN2 با کیفیت 50 مگاپیکسل و سلفی 32 مگاپیکسل، می‌تواند عکس‌های زیبایی را ثبت نماید. پیش‌بینی می‌شود با کاهش تعداد دوربین این گوشی، قیمت آن نیز پائین‌تر از می 12 باشد.

گوشی جدید شیائومی، دو سیم کارت را پشتیبانی می‌کند اما جایگاهی برای حافظه‌ی جانبی آن، در نظر گرفته نشده است. آداپتوری جداگانه برای تبدیل و استفاده از جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز در بسته‌بندی این گوشی قرار داده خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های می 12 اولترا، وجود NFC ، ریموت مادون‌قرمز، باتری 5000 میلی‌آمپر با  شارژ بی‌سیم و سریع است. احتمال می‌رود در ماه نوامبر 2021، گوشی می 12 اولترا عرضه شود. بنابراین باید تا آن زمان منتظر بود و سپس میزان درست بودن این  اطلاعات را سنجید.

اولین رندر از گوشی شیائومی 12 اولترا

تسک میران به تازگی پتنتی از گوشی جدید شیائومی، که گویا طرحی از گوشی شیائومی 12 (Xiaomi 12) بود، منتشر نمود. پس از آن طراح مشهوری، نخستین طرح مفهومی این گوشی را ارائه داد که تماشای آن در اینجا امکان پذیر است. اکنون یکی دیگر از طراحان مفهومی جهان رندرهایی سه بعدی از یکی دیگر از گوشی های سری شیائومی 12 به اشتراک گذاشته است.

رندر مفهومی از شیائومی 12 اولترا

آیا طرح مفهومی سه بعدی متعلق به شیائومی 12 اولترا است؟

با توجه به تفاوت بسیار این طرح با تصویر مفهومی که پیش از این توسط طراح دیگری به نمایش گذاشته شده بود، گمان می‌رود این تصویر متعلق به گوشی شیائومی 12 اولترا (Xiaomi 12 Ultra) است. تصویر نشان می‌دهد که شیائومی بار دیگر پس از گوشی شیائومی می 11 اولترا (Xiaomi Mi 11 Ultra) دو صفحه‌نمایش در گوشی هوشمند خود قرار خواهد داد.

ویدئویی که جزئیاتی در مورد شیائومی 12 اولترا ارائه می‌دهد!

اگر به ویدئویی که به تازگی منتشر شده توجه شود، دوربین 200MP و استفاده از تراشه اسنپدراگون 898 برای نخستین بار در یک گوشی هوشمند مشخص است. همچنین در این ویدئو گوشی هوشمند دارای یک صفحه نمایش اضافی در پنل پشتی بوده و دوربینی زیر صفحه نمایش دارد. می‌توان این گوشی جدید شیائومی را از نظر ظاهری به گوشی شیائومی 11 اولترا و از نظر سخت افزاری به شیائومی میکس 4 (Xiaomi Mix 4) نسبت داد.

رندر مفهومی از شیائومی 12 اولترا

شیائومی 12 اولترا و نخستین استفاده از هایپر شارژ

با توجه به سیستم شارژ هایپر شارژ شیائومی که بارها از آن سخن گفته شده،  احتمال دارد گوشی شیائومی 12 اولترا، نخستین گوشی شیائومی باشد که از هایپر شارژ با توان 200W برخوردار می‌شود. این حدسیات به این دلیل است که در ماه می امسال هایپر شارژ شیائومی رونمایی شد و با توجه به این که در گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو + (+Xiaomi Redmi Note 11 Pro) به عنوان یک میان رده از توان 120W این سیستم بهره برده شد، توان بالاتر شارژ در پرچم دار بعدی شیائومی امکان پذیر است.

گوشی ردمی نوت 11 پرو +

زمان عرضه و قیمت گوشی جدید شیائومی

به نظر گوشی شیائومی 12 اولترا و دیگر اجزای مجموعه دوازدهمین پرچمدار شیائومی در ماه ژوئن سال 2022 به بازار آیند. با ویژگی هایی که برای این گوشی در نظر گرفته شده، شاید قیمت گوشی شیائومی 12 اولترا نسبت به دیگر مدل های شیائومی کمی بالاتر باشد. از آن جا که شیائومی تا زمان رونمایی، صحت یا اشتباه هیچ طرحی را تأیید نمی‌نماید، تمام آن چه گفته شد حدسیاتی است که تسک میران از منابع متفاوت منتشر نموده است. بنابراین این مطلب در آینده و پس از به دست آمد اطلاعات قطعی به روزرسانی خواهد شد.

منبع

https://www.gizchina.com/2021/11/10/xiaomi-12-ultra-with-two-screens-appears-on-renders-for-the-first-time/

به روز رسانی در 17-09-1400

احتمال استفاده نشدن از صفحه نمایش دوم در گوشی شیائومی 12 اولترا

با توجه به خبرهایی که پیش از این منتشر شده، انتظارات کارشناسان مبنی بر آن است که سری 12 شیائومی تا آخر سال میلادی جاری رونمایی شوند و در سال 2022 به بازار آیند. به نظر می‌آید گوشی شیائومی 12 و شیائومی 12 ایکس (Xiaomi 12X) نخستین گوشی های این مجموعه باشند که معرفی گردند. پیش از این اخباری به دست آمده بود که یکی از گوشی های سری شیائومی 12 احتمالاً دو صفحه نمایش خواهد داشت. با توجه به این که این طراحی جدید در سال 2021 در گوشی شیائومی می 11 اولترا (Xiaomi Mi 11 Ultra) استفاده شده بود، به نظر می‌رسید گوشی شیائومی 12 اولترا (Xiaomi 12 Ultra) از این ویژگی برخوردار گردد. اما اکنون حدسیاتی وجود دارد که این فرضیه درست نخواهد بود.

طراحی نوین از شیائومی می 11 اولترا تا شیائومی 12 اولترا

گوشی شیائومی 11 اولترا از صفحه نمایشی برای دیدن تصویر خود هنگام عکاسی سلفی ساخته شده بود. این طراحی و تکنولوژی بسیاری را مجذوب خود نمود. تا آن جا که حدسیاتی در مورد تولید مدل اولترا گوشی شیائومی 12 با این طراحی ایجاد کرد. اما اکنون که به زمان رونمایی از سری شیائومی 12 (Xiaomi 12) نزدیک تر می‌شویم، کارشناسان و طرفداران شیائومی از طراحی یکسان در تمام گوشی های این سری خبر می‌دهند. زیرا دیجیتال استیشن اعلام نموده که گوشی های سری 12 شیائومی برخلاف سری شیائومی می 11 (Xiaomi Mi 11) از ظاهری یکسان برخوردار خواهند بود؛ در نتیجه بر بدنه پشتی گوشی شیائومی 12 اولترا سادگی نیز وجود خواهد داشت.

اگر این ادعا درست باشد، گوشی های شیائومی 12 و شیائومی 12 اولترا باید محفظه دوربین مشترکی داشته باشند. درست مانند طراحی که سامسونگ در سری گلکسی اس 21 خود ایجاد نمود.

آیا محل قرارگیری دوربین سلفی شیائومی 12 مشابه یا گوشی میکس 4 است؟

پیش از این اعلام شده بود مانند گوشی شیائومی میکس 4 (Xiaomi MIX 4) دوربین سلفی گوشی های مجموعه شیائومی 12 نیز در زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرد. یعنی از تکنولوژی Camera Under Panel (CUP) برخوردار می‌شوند. اما اگر این ادعا اشتباه باشد، دوربین سلفی در سری 12 شیائومی، در حفره چسبیده به صفحه نمایش ساخته خواهد شد.

طراحی جدید؛ چالش در خرید و فروش گوشی

وب سایت دیجیتال استیشن همچنین اضافه می‌نماید که ماژول‌ های دوربین بزرگ در هیچ یک از مدل های گوشی های شیائومی سری 12 استفاده نمی‌گردند. بنابراین تمام ماژول های دوربین گوشی های سری 12 کمتر از نیمی از عرض بدنه دستگاه را به خود اختصاص خواهند داد. با توجه به طراحی ادعا شده برای گوشی شیائومی 12 و تفاوتی که با سری 11 شیائومی و به ویژه گوشی شیائومی 11 اولترا خواهد داشت، فروش گوشی شیائومی 12 می‌تواند چالش برانگیز باشد.

رونمایی از هشتمین نسل اسنپدراگون های کوالکام و اخباری که پیش از این بارها شنیده شده بود، گوشی شیائومی 12 را نخستین گوشی با اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی کرد. از آن جا که شیائومی 12 اولترا نسخه سطح بالایی در گوشی های شیائومی 12 در نظر آورده می‌شود، احتمال استفاده از کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 در این گوشی هوشمند نیز بسیار قوی است.

زمان عرضه شیائومی 12 اولترا؛ سال 2022 میلادی

همان گونه که اشاره شد، تنها گوشی های شیائومی 12 و شیائومی 12 ایکس تا پایان سال میلادی جاری رونمایی می‌گردند. بنابراین این دو گوشی جدید شیائومی نخستین گوشی های پرچم دار شیائومی خواهند بود که در سال 2022 در دسترس خریداران قرار می‌گیرند. در نتیجه رونمایی از گوشی های دیگری چون شیائومی 12 اولترا در سال 2022 کمی به تعویق خواهد افتاد.

منبع

https://www.notebookcheck.net/Xiaomi-12-Ultra-could-launch-without-a-second-display.583421.0.html

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 3.1 / 5. تعداد رای‌ها: 7

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!