گوشی موبایل شیائومی 13 پرو - ظرفیت 256-12 گیگابایت

Xiaomi 13 Pro 12GB-256GB

گارانتی 18 ماهه تسک میران (رجیستر شده) + 7روز تعویض + پک‌ گلوبال

0 از 5
نظرات 0
  • 50
  • 256
  • 6.73
  • 4820

ناموجود

گوشی شیائومی

نقد و بررسی شیائومی 13 پرو

گوشی شیائومی 13 پرو نمونه درخشان خانواده 13 است که در دسامبر سال گذشته معرفی و عرضه شده است. Xiaomi 13 pro در به عنوان گل سرسبد گوشی‌های رقابتی شیائومی در سال جاری نبض بازار را در دست گرفته است. استفاده از بروزترین و بهترین تراشه کوالکام اسنپدارگون 8 نسل 2، نمایشگر LTPO OLED مجهز به حداکثر روشنایی 1900 نیت، دوربین فوق حرفه‌ای لایکا و پشتیبانی از شارژ سریع 120 وات؛ قابلیت‌های ویژه‌ی این گوشی موبایل است. در کنار استفاده روزافزون مردم از گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی، محصولات پرچمدار طرفداران به خصوص خود را دارند. در واقع شیائومی با تولید و عرضه گوشی برای طیف‌های مختلف جامعه به نیازمندی اکثریت افراد در طبقات مختلف می‌اندیشد. با بررسی بیشتر شیائومی 13 پرو در تسک‌میران همراه باشید.

ساختار و طراحی گوشی شیائومی 13 پرو

گوشی از طراحی بزرگتر در ابعاد 8.4×74.6×162.9 برخوردار است؛ علاوه بر این به دلیل ساختار سرامیکی بدنه پشتی گوشی، این گوشی وزن بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر این خانواده و نسل قبلی دارد؛ چیزی بین 229 گرم برای مدل 13 پرو با بدنه سرامیکی. البته گوشی شیائومی 13 پرو با بدنه پلیمر سیلیکون 210 گرم است. ساختار این گوشی به گونه‌ای است که برای کنترل آن در دست باید نهایت دقت خود را به خرج دهید. در حالت کلی طراحی این گوشی از طرفی ساده اما شیک و متفاوت است؛ ماژول دوربین در قسمت پشتی گوشی نیز با داشتن اندکی برجستگی، نمایی متفاوت‌تر دارد. برند Leica نیز نشان دهنده کیفیت بالای دوربین است که در کنار آن حک شده است.

بزرگ بودن نسبی گوشی به تکان نخوردن آن روی سطوح صاف کمک می‌کند. ساختار فلزی آلومینیومی لبه گوشی به زیبایی و کیفیت محصول افزوده است، همچنین شیائومی از ترکیب رنگی هماهنگ بدنه و فریم برای خلق زیبایی بیشتر استفاده کرده است. علاوه بر این گوشی شیائومی 13 پرو از گواهی IP68 برای محافظت در برابر گرد و خاک و قطرات آب برخوردار گشته است، در کنار این ویژگی، شیشه گوریلا گلس Victus نیز به منظور محافظت از صفحه نمایشگر گوشی بر روی آن قرار گرفته است.

دکمه پاور و دکمه‌های کنترل صدا در بدنه سمت راست گوشی جای گرفته‌اند، اما در بدنه سمت چپ چیزی به چشم نمی‌خورد. دو میکروفون، به همراه فرستنده اشعه مادون قرمز و یک اسپیکر در قسمت بالایی گوشی شیائومی 13 پرو دیده می‌شود. پورت سیم‌کارت، میکروفون اصلی، پورت USB-C و اسپیکر دیگر در قسمت پایین گوشی قرار دارند. گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز نعنایی و آبی ارائه می‌گردد.

گوشی شیائومی

نمایشگر درخشان و بهینه در شیائومی 13 پرو

شیائومی از یک پنل ویژه 6.73 اینچ LTPO AMOLED در جایگاه نمایشگر این گوشی استفاده کرده است؛ یک امکان عالی برای انجام کارهای چندگانه، بازی‌های ویدئویی و ادیت ویدئو. شیشه گوریلا گلس Victus به عنوان محافظ صفحه نمایش بر روی آن قرار گرفته است. پنل نمایشگر از نرخ تازه سازی 120 هرتزی برخوردار است؛ قابلیت نرخ تازه سازی این نمایشگر حالت تغییر خودکار را داراست که در موقعیت‌های مختلف قادر است تا 1 هرتز نیز کاهش پیدا کند. این ویژگی به مصرف بهینه شارژ باتری گوشی شیائومی 13 پرو کمک می‌کند. پنل از رزولوشن 3200×1400 برخوردار است که به سرعت و روان بودن اجرای محتواها کمک می‌کند. همچنین تراکم پیکسلی 522 پیکسل موجب نمایش دقیق محتواها با جزئیات رنگی آن‌ها می‌شود. در کنار دیگر قابلیت‌های این نمایشگر که شامل حالت دالبی ویژن و عمق رنگ 10 بیتی می‌شود؛ خصوصیت ویژه نمایشگر با حداکثر میزان روشنایی 1900 نیت موجود است، ویژگی‌ای که از نقاط قوت این نمایشگر با نمایشگر گوشی‌های دیگر می‌شود. البته نور صفحه نمایش در حالت HBM تا 1200 نیت نیز افزایش می‌یابد. قابلیت عمق رنگ 10 بیتی به ارائه بیش از یک میلیارد رنگ اشاره دارد که بدون نواربندی رنگی محتواها را به نمایش می‌گذارد.

نمایشگر Xiaomi 13 pro از نرخ نمونه برداری لمس 240 هرتز پشتیبانی می‌کند، که از درنگ و تأخیر در اجرای محتواها جلوگیری می‌کند. نماشگر از تنظیمات پیش فرض برای ایجاد فضای رنگی عریض بهره می‌برد. علاوه بر این نیز سه مدل رنگی متفاوت Vivid، Saturated و Original در نمایشگر این گوشی قادر است دمای رنگ را به صورت دقیقی برای هر حالت تنظیم کند.

دالبی ویژن چیست؟

میزبانی بهترین تراشه اسنپدراگون در قلب 13 پرو

شیائومی از تراشه اسنپدارگون 8 نسل دو در پردازنده این گوشی استفاده کرده است؛ پیشرفته‌ترین محصول کوالکام که در گوشی‌های نسل جدید شیائومی به کار رفته است. بنابر گفته شیائومی این پردازنده 35 درصد بهبود عملکرد دارد که در آخر منجر به 40 درصد بهینه سازی مصرف شارژ گوشی می‌شود. تمام اجزایی که در گوشی‌ها به کار می‌روند متناسب با سازگاری و فعالیت پردازنده در گوشی جای می‌گیرند؛ کاربردها، عکاسی، تماشای محتواهای ویدئویی، نصب برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های اِدیتوری و... با کیفیت پردازنده ارتباط مستقیم دارند. در کنار پردازنده 8 نسل دو کوالکام، پردازنده گرافیکی Adreni 740، عملکرد ویژه‌ای را ارائه می‌دهد. گوشی شیائومی 13 پرو با داشتن چنین امکاناتی، قابلیت استفاده در ساعات طولانی مدت را داراست؛ از جهت داغ شدن گوشی نیز جای نگرانی وجود ندارد. شیائومی به بازخوردهای لمسی در گوشی شیائومی 13 پرو بهبود بخشیده است، در واقع قابلیت‌های لمسی این گوشی بسیار سریع عمل کرده و حتی می‌توان میزان حساسیت لمسی آن را تنظیم کرد.

فناوری‌های به کار رفته در این گوشی در زمینه افزایش حافظه شامل؛ LPDDR5X و UFS 4.0 می‌شود. از دیگر امکانات گوشی می‌توان به استفاده از دو سیم‌کارت 5G، Wi-Fi 7، NFC و بلوتوث 5.3 اشاره کرد. پک گلوبال گوشی در دو نمونه با حافظه داخلی و رم متفاوت ارائه می‌گردد.

نرم افزار و رابط کاربری

گوشی شیائومی 13 پرو مبتنی بر اندروید 13 و با جدیدترین رابط کاربری شیائومی یعنی MIUI 14 فعالیت می‌کند. در واقع شیائومی با ترکیب این دو به دنبال پیگیری یک روش جدید در بهینه سازی مصرف انرژی و بهبود عملکرد کلی دستگاه بوده است. با کاهش مصرف حافظه دستگاه، منابع پردازنده و گرافیک نیز بهینه می‌شوند. در نتیجه این عملیات، با کیفیت بهتری از گوشی شیائومی مواجه می‌شویم.

همچنین MIUI کوشیده تا سیستم حفاظتی بهتری را برای حفظ حریم خصوصی ارائه کند، طوریکه دستگاه به شناسایی بدافزارها، ایجاد محدودیت برای لیست‌های ناشناس در استفاده از داده‌ها، تنظیمات باتری و کنترل عملکرد اپ‌ها بنابر میزان مصرف انرژی واکنش نشان می‌دهد. همچنین امکان سفارشی سازی انیمیشنی نیز در ادامه به آن اضافه خواهد شد. این نسخه از رابط کاربری شیائومی، بین سایه اعلان‌ها جداسازی ایجاد کرده و کنترل در حالت پیشفرض را نیز بهتر ارائه کرده است. شما متناسب با فضای سفارشی سازی MIUI می‌توانید تم رابط کاربری یا نمایشگر همیشه روشن را انتخاب کنید.

گوشی شیائومی

دوربین و جلوه‌های ویژه عکاسی در شیائومی 13 پرو

ماژول سه گانه دوربین در این گوشی شامل سنسور اصلی 1 اینچی 50 ، سنسور 50 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال 3.2 برابری و سنسور 50 مگاپیکسلی اولترا واید با قابلیت فوکوس خودکار می‌شود. شیائومی کیفیت دوربین گوشی ابر قدرت خود را با ضمانت لایکا به همه شناسانده است؛ در واقع عکس‌ها با کیفیت سنسور IMX989 سونی ثبت می‌شوند. این سنسور به عنوان برترین سنسور با فیلتر رنگی Quad-Bayer RGB در گوشی‌های موبایل شناخته شده است. در نظر داشته باشید که این دوربین از قابلیت فوکوس فوق العاده از فاصله نزدیک را برخوردار است. شیائومی امکانات یک دوربین عکاسی حرفه‌ای را با شیائومی 13 پرو در دستان شما قرار می‌دهد. دوربین تله فوتو نیز با فیلتر Tetracell و پیکسل‌های 0.64 میکرومتری قابلیت به خصوصی در زوم سوژه‌ها دارد. دوربین اولترا واید شیائومی 13 پرو با تکیه بر فوکوس خودکار، کار را برای عکاسی تمام کرده است. دوربین سلفی از یک سنسور 32 مگاپیکسلی OmniVision OV32C برخوردار گشته که فوکوس خوبی داشته و در ثبت عکس‌های پرتره نیز کیفیت مطلوبی ارائه می‌دهد.

در کنار تمام پیشرفت‌هایی که شیائومی برای سخت افزار دوربین 13 پرو فراهم کرده، یک گزینه AI را برای استفاده کاربران در تنظیمات گوشی جای داده تا متناسب با شرایط بتوان کنتراست و اشباع تصویر را افزایش داد.

عملکرد دوربین در بخش فیلمبرداری نیز از کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه، و 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه صورت می‌گیرد. سیستم لرزشگیر اپیتیکال نیز در تمامی فعالیت‌های دوربین فعال است. فیلمبرداری با دوربین سلفی تنها با کیفیت 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه میسر است.

گوشی شیائومی

باتری و شارژدهی

باتری 4820 میلی‌آمپرساعتی شیائومی 13 پرو قادر است در استفاده عادی و روزمره عملکرد مطلوبی از خود نشان بدهد، همچنین این باتری با تکیه بر بهبود رابط کاربری و تمهیدات شیائومی در بهینه سازی مصرف شارژ تا ساعات طولانی‌تری کاربر را همراهی می‌کند. شارژر 120 واتی این گوشی در درون جعبه همچنان موجود است؛ بله لفظ همچنان به حذف این گزینه توسط رقبایی چون اپل و سامسونگ اشاره دارد. این گوشی از قابلیت شارژر وایرلس 50 واتی نیز برخوردار است که شما باید این گزینه را خریداری کنید. حالت بوست شارژر نیز در امکانات این گوشی لحاظ شده است؛ حالتی که با آن می‌توان در ساعات خاموشی گوشی با سرعت جت 120 وات آن را شارژ کرد. با جستجوی این گزینه در تنظیمات باتری و فعال کردن آن می‌توانید از این امکان استفاده کنید، البته توجه داشته باشید که گوشی را پیش از شارژ با حالت بوست، حتماً خاموش کنید.

نظر تسک‌میران

شیائومی پرچمدار بی‌بدیل خود را در سال گذشته برای رقابت با ابرغول‌های دنیای اسمارت فون‌ها رونمایی کرده است. گوشی شیائومی 13 پرو قابلیت‌های ارزنده بسیاری برای برگزیده شدن دارد؛ نمایشگر ویژه دالبی ویژه، با نرخ تازه سازی 120 هرتز اتومات، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام، کارت گرافیک Adreno740، دوربین‌های تحت حمایت لایکا با قابلیت لرزشگیر اپتیکال در تمامی بخش‌های فیلمبرداری و عکاسی، زوم و... تمام این ویژگی‌ها از یک گوشی همه فن حریف همه‌کاره خبر می‌دهد. انجام بازی‌های ویدئویی تنها یکی از فعالیت‌های شما می‌تواند باشد زیرا فرصت انجام فعالیت‌های بیشتر با این گوشی پیش روی شماست.

  • صفحه نمایش
    • نوع
      WQHD+ AMOLED Display
    • اندازه
      6.73 اینچ
    • رزولوشن
      3200x1440
    • محافظ Gorilla Glass
    • محافظ صفحه نمایش
      corning gorilla glass victus
  • پلت فرم
    • سیستم عامل
      MIUI 14, android 13
    • تراشه
      اسنپدراگون 8 نسل 2
      پردازش 4نانومتری
    • پردازشگر
      1x Prime core (X3-based), up to 3.19GHz
      2x Performance cores (A715-based), up to 2.8GHz 
      2x Performance cores (A710-based), up to 2.8GHz
      3x Efficiency cores (A510-based), up to 2.0GHzQualcomm® FastConnect™ 7800 
      Mobile Connectivity System
    • حافظه داخلی
      256GB
    • رم
      12GB
  • دوربین اصلی
    • تعداد دوربین
      سه‌گانه
    • مشخصات دوربین
      لنز اپتیکال حرفه‌ای لایکا
      LEICA VARIO-SUMMICRON 1:1.9-2.2/14-75 ASPH.
      Leica 1" main camera
      1” sensor size
      50 مگاپیکسل
      * کیفیت 50 مگاپیکسل به سنسور بستگی دارد، ممکن است مگاپیکسل‌های حقیقی که در عکس و ویدئو استفاده می‌شوند بنابر حالت‌های مختلف تغییر کنند.
      .1.6μm pixel size, 3.2 μm 4-in-1 Super Pixel
      f/1.9
      HyperOIS
      IMX989
      8P lens
      Leica 75mm floating telephoto camera
      50 مگاپیکسل
      * کیفیت 50 مگاپیکسل به سنسور بستگی دارد، ممکن است مگاپیکسل‌های حقیقی که در عکس و ویدئو استفاده می‌شوند بنابر حالت‌های مختلف تغییر کنند.
      f/2.0
      75mm equivalent focal length
      OIS
      Focal Shift technology
      Floating telephoto lens
      Support 10cm macro photography
      3P+3P lens
      دوربین فوق عریض لایکا 
      50 مگاپیکسل
      * کیفیت 50 مگاپیکسل به سنسور بستگی دارد، ممکن است مگاپیکسل‌های حقیقی که در عکس و ویدئو استفاده می‌شوند بنابر حالت‌های مختلف تغییر کنند.
      میدان دید 115 درجه
      .14mm equivalent focal length
      f/2.2
      AF(Support 5cm macro photography)
      Pro mode
    • امکانات
      Master-lens system
      35mm Black and white lens
      50mm Swirly boken lens
      75mm Portrait lens
      90mm Soft focus lens
      Xiaomi Imaging Engine
      Xiaomi ProFocus (Motion tracking focus / Eye tracking focus / Motion capture)
      Lightning Burst
      Night mode (wide/ultra wide/telephoto)
      Portrait Night mode
      Digital zoom up to 70x
      HDR
      50MP mode (wide/ultra wide/telephoto)
      * کیفیت 50 مگاپیکسل به سنسور بستگی دارد، ممکن است مگاپیکسل‌های حقیقی که در عکس و ویدئو استفاده می‌شوند بنابر حالت‌های مختلف تغییر کنند.
      Supermoon
      Panorama
      Documents
      Clone
      Long exposure
      Pro mode
    • فیلم برداری
      HDR video recording with Dolby Vision up to 4K at 60 fps
      8K (7680x4320) video recording at 24fps
      4K (3840x2160) video recording at 24 fps, 30 fps, or 60 fps
      1080p (1920x1080) HD video recording at 30 fps, or 60 fps
      720p (1280x720) HD video recording at 30 fps
      Xiaomi ProFocus (Motion tracking focus)
      Ultra Night Video up to 4K at 24fps
      One-click AI cinema : Magic Zoom, Slow Shutter, Time Freeze, Night Time-lapse, Parallel World, Freeze Frame Video
      Vlog mode
      Video pro mode
      Slow motion video: 120fps, 240fps, 480fps, 960fps, 1920fps
  • دوربین سلفی
    • تعداد دوربین
      یک
    • مشخصات دوربین
      32 مگاپیکسل
      f/2.0
      0.7μm pixel size, 1.4μm 4-in-1 Super Pixel
      میدان دید 89.6 درجه
    • دوربین فیلم برداری
      HDR video recording with Dolby Vision up to 1080p at 30 fps
      1080p (1920x1080) HD video recording at 30 fps
      720p (1280x720) HD video recording at 30 fps
      Video teleprompter
      Vlog mode
    • امکانات
      Dynamic Framing(0.8x, 1x)
      Night mode
      HDR
      Portrait mode with bokeh and depth control
  • شبکه‌ها
    • سیم کارت
      دو سیم کارت
    • باند های 5G
      Supports NSA + SA
      n1/n3/n5/n7/n8/n20/n28/n38/n40/n41/n66/n71/n75/n77/n78/n79
    • باند های 4G
      LTE FDD: B1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/18/19/20/25/26/28/32/66
      LTE TDD: B38/39/40/41/42/48
    • باند های 3G
      WCDMA: B1/2/4/5/6/8/19
    • باند های 2G
      GSM: 850 900 1800 1900 MHz
  • بدنه
    • وزن
      229 گرم
    • ابعاد
      162.9x74.6x 8.38
  • باتری
    • مشخصات باتری
      4820 ميلی آمپر ساعت
    • رابط شارژ
      USB type-c
    • شارژ سریع
      هایپر شارژ 120 وات
  • حسگر‌ها
    • اثر انگشت
    • شتاب سنج
    • ژیروسکوپ
    • مجاورتی
    • قطب نما
    • تشخیص نور محیط
    • تشخیص چهره AI
  • صدا
    • بلندگو
  • ارتباطات
    • WLAN
      Wi-Fi 7/Wi-Fi 6E/Wi-Fi 6 capability may vary based on regional availability and local network support.
       Wi-Fi connectivity (including Wi-Fi frequency bands, Wi-Fi standards and other features as ratified in IEEE Standard 802.11 specifications) may vary based on regional availability and local network support. 
      The function may be added via OTA when and where applicable.
      Qualcomm® FastConnect™ 7800 Mobile Connectivity System
      Multi-Link Operation
      Supports 2x2 MIMO, 8x8 Sounding for MU-MIMO, WiFi Direct
    • بلوتوث
      5.3
    • فناوری های مکان یابی
      GPS: L1+L5
      Galileo: E1+E5a | GLONASS: G1 | Beidou| NavIC: L5
      A-GPS supplementary positioning | Electronic compass | Wireless network | Data network| SAP
  • سایراقلام همراه گوشی
    • سایر اقلام همراه گوشی
      کابل USB Type-C،آداپتور،
      قاب محافظ، سوزن سیم‌کارت، دفترچه راهنما

هنوز هیچ نظری برای این محصول ثبت نشده است.

5
    در این بخش تمامی فایل‌های موردنیاز محصول و ویدیوهای آموزشی جهت دانلود در دسترس می‌باشد.
    فایلی برای نمایش وجود ندارد
    فایلی برای دانلود وجود ندارد!
    سوالی وجود ندارد.
    عضویت در خبرنامه

    از آخرین خبرها و جدیدترین تخفیفات با خبر شوید