Xiaomi 13 Ultra 12GB-512GB

گوشی موبایل شیائومی 13 اولترا - ظرفیت 512-12 گیگابایت

Xiaomi 13 Ultra 12GB-512GB

گارانتی 18 ماهه تسک میران (رجیستر شده) + 7روز تعویض + پک‌ گلوبال

0 از 5
نظرات 0
  • 50
  • 512
  • 6.73
  • 5000

ناموجود

گوشی شیائومی

نقد و بررسی گوشی شیائومی 13 اولترا

چطور می‌توان باور کرد که محصولات یک خانواده در یک صحنه رقابت داشته باشند؟ گوشی شیائومی 13 اولترا قطعاً نمی‌تواند رقیب 13 پرو باشد زیرا در مواردی از برتری نسبتی واضحی برخوردار است؛ برای مثال برتری در استفاده از چهار دوربین 50 مگاپیکسلی. البته این اولین بار است که یک ماژول دوربین به چهار لنز مجزای 50 مگاپیکسلی مجهز می‌شود. نمی‌توان این مسئله را انکار کرد که شیائومی فراتر از روادید خود گام برداشته است؛ زیرا یکی از سیاست‌های شیائومی استفاده از دوربین بهتر در کنار دیگر اجزای متوسط بوده است، البته در گوشی‌های میان‌رده ما شاهد این قضیه بوده‌ایم. در حالیکه طراحی و پیکربندی کلی گوشی شیائومی 13 اولترا این محصول را در رده قدرتمندان پرچمدار شیائومی قرار می‌دهد.

طراحی و ساختار گوشی شیائومی 13 اولترا

گوشی موبایل شیائومی 13 اولترا در ابعاد 163.2 در 74.6 در 9.1 میلی‌متر ساخته شده است؛ در نظر بگیرید محصولی تمام معنا را در دست دارید قطعاً قطر دستگاه ارتباط مستقیمی با پرچمدار بودنش دارد. گوشی با 227 گرم در دامنه پرچمداران، از وزن منطقی برخوردار است.

بدنه‌های گوشی از جنس فلز آلومینیوم هستند، در ساختار بدنه پشتی گوشی غیر از جزیره چشمگیر دوربین، از پوشش چرم مصنوعی و آنتی باکتریال استفاده شده است. قسمت جلویی دستگاه نیز از جنس شیشه گوریلاگلس 5 است. دکمه پاور و دکمه‌های کنترل صدا در بدنه، سنسور IR بلستر، دو میکروفون و یکی از بلندگوها در قسمت بالای گوشی تعبیه شده‌اند. بلندگوی اصلی گوشی در کنار یک میکروفون دیگر و اسلات سیم‌کارت در قسمت پایینی گوشی قرار دارند. شیائومی از یک فضای جزیره‌ای دایره‌ای شکل برای ماژول دوربین استفاده کرده است که از نمای جذابی برخوردار است. در واقع این برجستگی چشمگیر بزرگترین شمایل زیبایی در قاب پشتی گوشی است. لوگوی شرکت سازنده دوربین‌ها، لایکا در قسمت مرکزی این جزیره جای دارد، و لنزهای دوربین در اطراف آن قرار گرفته‌اند.

با وجود استاندارد IP68 در گوشی شیائومی 13 اولترا علاوه بر مقاومت در برابر گرد و غبار، گوشی قادر است در عمق 1.5 متری سطح آب به مدت 30 دقیقه دوام آورد. این دستگاه در رنگ‌های سبز زیتونی، نارنجی، زرد، مشکی، سفید و آبی عرضه شده است.

گوشی شیائومی

نمایشگر گوشی شیائومی 13 اولترا

شیائومی از یک پنل 6.73 اینچی OLED با رزولوشن 1440 در 3200 استفاده کرده که از وضوح بالایی برخوردار است. نرخ تازه سازی گوشی 120 هرتز است؛ نمایشگر پیشرفته شیائومی با استفاده از فناوری LTPO قادر است تازه سازی صفحه را متناسب با محتوای در حال نمایش، تنظیم کند. در واقع نمایشگر بین دو مقدار 60 هرتز و 120 هرتز امکان تازه سازی دارد اما با انتخاب گزینه تطبیقی، نمایشگر قادر است این نرخ را تا 1 هرتز نیز کاهش دهد. بنابر این شما مهم‌ترین انگیزه بازی‌های ویدئویی یعنی نمایشگر حرفه‌ای را دارید. وجود دالبی ویژن در کنار نرخ تازه سازی این نمایشگر ترکیبی از بهترین‌ها در این پنل در حین تماشای ویدئو است. نمایشگر با تنظیم حالت روشنایی تطبیقی می‌تواند به روشنایی 1200 نیت نیز برسد.

این نمایشگر با وجود حاشیه کم، بیشتر سطح خود را به ارائه تصاویر و محتواها اختصاص داده است همچنین وجود گوریلا گلس ویکتوس برای ایجاد حافظت و مقاومت بالا در برابر شکستگی، یکی از امکانات این نمایشگر محسوب می‌شود.

گوشی شیائومی

سخت افزار و نرم افزار گوشی شیائومی 13 اولترا

وقتی نام محصولات پرچمدار شرکت‌هایی نظیر شیائومی به میان می‌آید ما می‌دانیم که محصولی از کوالکام قرار است عرصه گردانی کند. استفاده از تراشه‌های کوالکام در نامدارترین گوشی‌ها نتیجه موفقی داشته، به همین خاطر همیشه از آن استقبال می‌شود. استفاده از تراشه اسنپدارگون 8 نسل 2 که با داشتن 4 نانومتر و 8 هسته به دنبال ارائه بهترین عملکرد از گوشی موبایل است، در قلب Xiaomi 13 Ultra نیز به کار رفته است. پردازنده شامل 1 هسته 2.3 گیگاهرتز Cortex-X3 و 2 هسته 8.2 گیگا هرتز Cortex-A715 و 2 هسته 8 گیگاهرتز Cortex-A710 و 3 هسته 0.3 گیگاهرتز Cortex-A510 می‌شود که در کنار Adreno 740 قادر به ارائه بهترین عملکرد در بازی‌های ویدئویی، ادیت و انجام کارهای سبک و سنگین است. شیائومی 13 اولترا یک نسخه‌ از حافظه و رم ارائه داده است:

حافظه داخلی 512 گیگابایت با رم 12 گیگ

در نظر داشته باشید که هیچ یک از این مدل‌ها از کارت حافظه جداگانه پشتیبانی نمی‌کنند. شیائومی 13 اولترا با استفاده از فناوری‌های جدیدتر در نوع رم LPDDR5X و حافظه UFS 4.0 از سرعت بیشتری در انتقال داده برخوردار گشته است.

همکاری اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14، در بخش نرم افزاری گوشی شیائومی 13 اولترا ترکیبی سازگار و پیش‌رونده است. از جمله امکانات MIUI 14 در این گوشی شامل شخصی سازی آیکون‌ها و تغییر اندازه آن‌ها، کنترل موسیقی در حال پخش از طریق ویجت پلیر جدید اندروید 13، امکان حذف برنامه ساعت گوشی، تشخیص متن در تصاویر گالری، منوی ویجت جدید می‌باشد. 

بهترین گوشی‌های Gaming را در اینجا دنبال کنید.

گوشی شیائومی

مشخصات دوربین در شیائومی 13 اولترا

شیائومی 13 اولترا تنها گوشی است که به چهار دوربین 50 مگاپیکسلی مجهز شده است؛ و این یک اتفاق غریب الوقوع در دنیای تکنولوژی است. در واقع وجود 4 دوربین اختصاصی، امکانی فوق العاده است که تنها با در اختیار داشتن آن می‌توان گفت که چگونه است.

استفاده از لنز سونی IMX989 با توانایی تغییر گشودگی دیافراگم در دوربین گوشی شیائومی 13 اولترا، یک ویژگی کاملاً متفاوت است. یک سنسور 50 مگاپیکسلی واید قادر است هم با دیافراگم پیشفرض f/1.9 و هم با دیافراگم f/4.0 به ثبت تصاویر بپردازد، با این قابلیت می‌توان تمامی سوژه‌ها را با دقت بالای جزئیات در فاصله نزدیک تر با کنترل عمق میدان، دنبال کرد.

دوربین اولترا واید با لنز 2.51/1 اینچ با 50 مگاپیکسلی شیائومی از پوشش 122 درجه‌ای خبر می‌دهد. یکی از دوربین‌های تله فوتو با فاصله کانونی 75 میلی متر و گشودگی دیافراگم f/1.8، می‌تواند تا بزرگنمایی 2/3 برابر تصاویر را ثبت کند و دوربین دوم گوشی، یک لنز تله فوتو پریسکوپی با فاصله کانونی 120 میلی متر، گشودگی دیافراگم f/3.0 و توانایی بزرگنمایی تصاویر تا ۵ برابر است.

کیفیت ثبت تصاویر دوربین شیائومی 13 اولترا

این دوربین حالتی دارد به نام Vibrant Leica که قادر است تصاویری زنده با غلظت رنگ بالا ثبت کند، البته در نظر داشته باشید که تصاویری با رنگ‌های متعادل ثبت می‌کند. دوربین از دینامیک رنج خوبی برخوردار است؛ تصاویر با کیفیت عالی و بدون نویز به ثبت می‌رسند. حالت دیگری از عکاسی در این دوربین موجود است به نام Leica Authentic که رنگ‌ها را طبیعی‌تر ارائه می‌دهد، دوربین به علت برخورداری از حالت سوئیچ کردن بین دو اندازه دیافراگم f/1.9 و f/4.0، به خوبی می‌تواند روی سوژه‌های مختلف فوکوس کند. تصاویر در حالت شب نیز متعادل و روشن هستند.

دوربین سلفی

شیائومی از یک لنز 32 مگاپیکسلی در جایگاه دوربین سلفی گوشی 13 اولترا استفاده کرده است. همچنین کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی در این گوشی، 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه است.

فیلمبرداری با دوربین شیائومی 13 اولترا

شیائومی 13 ultra قادر است فیلم‌هایی با کیفیت 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه را ضبط کند که با کاهش رزولوشن دوربین به 4K، ضبط ویدیو با سرعت‌های 24، 30 و 60 فریم ثانیه نیز ممکن خواهد بود. ضبط فیلم با این دوربین نتیجه بسیاری خوبی دارد، عوامل محیط واضح دیده می‌شوند، دینامیک رنج ویدئوها مطلوب است، نوردهی نیز به خوبی صورت می‌پذیرد. در نهایت نیز خروجی دوربین در قالب ویدئو با ارائه دقیق جزئیات بدون هیچ نویزی با کیفیت رنگی بالا خواهد بود.

البته که در حالت فیلمبرداری 8K نیز این کیفیت‌ها وجود دارند اما بهبودهای آن به پای کیفیت 4K می‌رسد. در حالت کلی عملکرد دوربین در تمامی زمینه‌ها خوب است و نمی‌توان به آن ایرادی وارد کرد.

گوشی شیائومی

باتری و شارژدهی

شیائومی از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی برای محصول فوق العاده خود استفاده می‌کند. این باتری قدرتمند توسط آداپتور قدرتمند 90 واتی درون جعبه شارژ می‌شود. همچنین این گوشی از شارژر وایرلس نیز برخوردار است. سرعت ویژه این شارژر در شارژ کردن تعجب برانگیز است.

نظر تسک‌میران

شرکت چینی، خانواده شیائومی 13 را به عنوان برترین پرچمداران خود عرضه داشته است، اما در میان اعضای این خانواده هر یک از محصولات شاخصه‌های خاص خود را دارند. در این میان، گوشی شیائومی 13 اولترا با برخورداری از مجهزترین دوربین گوشی‌های اندرویدی در حال حاضر شناخته شده است. در کنار استفاده از جزیره مجهز به 4 لنز دوربین، دیگر قابلیت‌های این دستگاه نیز شایان تقدیر است. در واقع این گوشی یکی از سرآمدترین محصولات دو سال اخیر در دنیای گوشی‌ها است.

  • صفحه نمایش
    • نوع
      WQHD+AMOLED display
    • اندازه
      6.73 اینچ
    • رزولوشن
      3200x 440
    • تراکم پیکسل‌
      522
    • محافظ Gorilla Glass
    • محافظ صفحه نمایش
      corning gorilla glass victus
  • پلت فرم
    • سیستم عامل
      MIUI 14 based on Android 13
    • تراشه
      اسنپدراگون 8 نسل 2
    • پردازشگر
      پردازش 4 نانومتری
    • گرافیک
      Qualcomm® Adreno™ GPU
    • حافظه داخلی
      512GB
    • رم
      12GB
  • دوربین اصلی
    • تعداد دوربین
      چهارگانه
    • مشخصات دوربین
      دوربین عریض 50 مگاپیکسلی
      LEICA VARIO-SUMMICRON 1:1.8-3.0/12-120 ASPH.
      23mm variable aperture 1-inch main camera
       IMX989, 1" sensor size
      1.6μm pixel size, 3.2μm 4-in-1 Super Pixel
      f/1.9, f/4.0, HyperOIS, 8P aspherical lens
      دوربین تله فوتو لایکا 50 مگاپیکسلی
      75mm Leica telephoto camera
      50MP IMX858
      f/1.8, OIS
      دوربین سوپر تله فوتو لایکا 50 مگاپیکسلی
      50MP IMX858
      f/3.0, OIS
      دوربین فوق-عریض لایکا 50 مگاپیکسلی
      50MP IMX85
      میدان دید 122 درجه
      AF
      پشتیبانی از عکاسی ماکروی 5 سانتی‌متری
    • امکانات
      Two photographic styles: Leica Authentic Look & Leica Vibrant Look
      Leica custom photographic styles
      Enhanced Master-lens system: 35mm Documentary, 50mm Swirly bokeh, 75mm Portrait, 90mm Soft focus
      Leica Filters: Leica Sepia, Leica Blue, Leica Vivid, Leica Natural, Leica BW Natural and Leica BW High Contrast
      Ultra Night Photography
    • فیلم برداری
      Create in Dolby Vision® up to 4K at 60fps
      8K professional video recording at 24fps across all focal lengths
      Director mode
      10-bit LOG video recording, supports LUT import
      14-bit Ultra RAW
  • دوربین سلفی
    • تعداد دوربین
      یک
    • مشخصات دوربین
      32 مگاپیکسل
    • امکانات
      32MP in-display selfie camera
      0.7μm, 1.4μm 4-in-1 Super Pixel size
      f/2.0 - Dynamic Framing (0.8x, 1x)
      Night mode
      Portrait mode
      HDR
  • بدنه
    • وزن
      227 گرم
    • ابعاد
      163.18x 74.64x9.06 میلی‌متر
  • باتری
    • مشخصات باتری
      5000 میلی‌آمپر بر ساعت
    • شارژ سریع
      شارژ توربو 90وات
  • حسگر‌ها
    • صدا
      • ارتباطات

        هنوز هیچ نظری برای این محصول ثبت نشده است.

        5
          در این بخش تمامی فایل‌های موردنیاز محصول و ویدیوهای آموزشی جهت دانلود در دسترس می‌باشد.
          فایلی برای نمایش وجود ندارد
          فایلی برای دانلود وجود ندارد!
          سوالی وجود ندارد.
          عضویت در خبرنامه

          از آخرین خبرها و جدیدترین تخفیفات با خبر شوید