چرا پوکوهای شیائومی دوست داشتنی هستند؟

3
(1)

قیمت گوشی یکی از ویژگی‌ هایی است که در تصمیم خریداران گوشی بسیار اهمیت دارد. بسیاری بر این باورند که با پرداخت قیمت پایین، موبایلی به دست می‌آورند که نسبت به گوشی‌ های دیگر از لحاظ فنی پایین تر است. اما باید گفت این تصور با وجود گوشی های شیائومی کمی تغییر کرده و این شرکت با ارائه ارزان ترین گوشی های شیائومی همراه با بهترین کیفیت، قدرت و طراحی، گامی جدید در تولید گوشی های هوشمند برداشته است. اثبات چنین ادعایی را می‌توان در تولید بی نظیر گوشی شیائومی پوکو یافت که به کاربران اجازه می‌دهد گوشی ارزان را همراه با بهترین کیفیت داشته باشند. اما چه ویژگی هایی باعث شده پوکوها از پرفروش ترین گوشی های شیائومی باشند؟

سبک متفاوت طراحی در انوع گوشی پوکو

گرچه تنوع گوشی های Xiaomi Poco نسبت به دیگر گوشی های شیائومی کم تر است، اما عملکرد بی نظیر آن ها باعث شده شیائومی خط تولید این گوشی ها را به صورت مجزا در دسته ای متفاوت قرار دهد؛ به این دلیل که پوکوها مرز میان بهترین میان رده های شیائومی و بهترین پرچمداران گوشی شیائومی هستند.

 در یک دسته بندی کلی می‌توان انواع گوشی شیائومی مدل پوکو از را اینگونه معرفی کرد: گوشی شیائومی پوکو اف 2 پرو(POCO F2 Pro) ، شیائومی پوکو ام 3(Xiaomi POCO M3)، شیائومی پوکو ایکس 3 ان اف سی(Xiaomi POCO X3 NFC)، شیائومی پوکو ایکس 3 پرو(Xiaomi POCO X3 Pro)، شیائومی پوکو اف 3(Xiaomi POCO F3) ، شیائومی پوکو ام 3 پرو 5 جی(Xiaomi POCO M3 Pro 5G)، شیائومی پوکو ایکس 3 جی تی(Xiaomi POCO X3 GT)

صفحه نمایش؛ راهنمایی مناسب برای خرید!

آنچه که در برخورد اولیه توجه را جلب می‌نماید، مشخصات ظاهری گوشی است. این مشخصات ظاهری شامل رنگ، اندازه، صفحه نمایش گوشی می‌باشند تا بر اساس آن ها کاربرد موردنظر مشخص گردد. از دلایلی که انواع گوشی شیائومی سری پوکو از بهترین های این برند هستند، اندازه صفحه نمایش آن هاست. تمام پوکوهایی که تاکنون تولید شده، یک اندازه استاندارد 6.67 اینچ را مبنا قرار دادند. هرچند این استاندارد تنها در مدل گوشی شیائومی پوکو  ام 3 به 6.53″، گوشی پوکو ام 3 پرو 5G به 6.3″ تقلیل پیدا کرده است.

پاسخگویی در کسری از ثانیه!

یکی از دلایل مهمی که پوکوها به عنوان گوشی های مناسب برای گیمینگ شمرده می‌شوند، کیفیت صفحه نمایش و نرخ نوسازی آن هاست. کیفیت صفحه نمایش گوشی های شیائومی پوکوهاFHD+  با رزولوشن 2400×1080 است؛ البته استثناهایی نیز وجود دارد و آن رزولوشن2340×1080 گوشی شیائومی پوکو ام 3 است که در نوسازیِ نمایشگر مانند گوشی شیائومی پوکو اف 2 پرو با نرخ 60 هرتز عمل می‌کند و استثنا دیگر نرخ نوسازی 90 هرتزی در پوکو ام 3 5G است.

This image has an empty alt attribute; its file name is پاسخگویی-در-کسری-از-ثانیه.jpg

دیگر گوشی های پوکو نرخ نوسازی 120 هرتز دارند، درنتیجه بیشتر پوکوها، انتخاب مناسبی برای کسانی هستند که به دنبال صفحات نرم و روان برای تماشای فیلم و ویدئوی بدون توقف جست و جو می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال نرخ نوسازی زیاد در گوشی های گیمینگ هستید، گوشی های پوکوی شیائومی با نرخ تازه سازی 120 هرتز می‌تواند گزینه خوبی  باشد که وقفه ای در بازی شما ایجاد نگردد!

جدول مشخصات صفحه نمایش گوشی های پوکو

ظرفیت باتری را دست کم نگیر!

ممکن است هنگام رسیدن به مرحله مهمی از بازی یا در صحنه ای حساس از یک فیلم، شارژ گوشی شما از دست رود و گوشی خاموش شود. در این لحظه متوجه می‌شوید در انتخاب گوشی مناسب برای بازی به یکی از مهم ترین نکات یعنی شارژدهی زیاد باتری در گوشی های گیمینگ توجه نکرده اید. ظرفیت باتری گوشی Xiaomi Poco یکی از خصوصیات مهمی است که آن را برای بازی مناسب می‌سازد. ظرفیت باطری بالای شیائومی پوکو ام 3 با شارژ سریع 18 وات از ظرفیت های خوب باتری هاست. اما بهترین نوع شارژ در این مدل گوشی های شیائومی، شارژ توربوی 67 وات در گوشی پوکو ایکس 3 جی تی  است که اجازه شارژ بسیار سریع  باتری 5000 میلی آمپری را به دستگاه می‌دهد.

 به طور کلی نخستین گوشی های پوکوی شیائومی یعنی گوشی شیائومی پوکو اف 2 پرو، با شارژ سریع 30 وات و ظرفیت 5020mAh اساس ساخت باتری جدیدترین گوشی های شیائومی قرار گرفتند. تا آن جا که گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 نیز به عنوان یکی از محبوب ترین های شیائومی، با باتری 5160mAh و شارژ سریع ساخته شده و در کمتر از دو ساعت به طور کامل شارژ می‌شود.

جدول مشخصات باتری گوشی های پوکو

دوربین هایی نزدیک حرفه‌ ای!

کسانی که گوشی های پوکوی شیائومی را تهیه می‌نمایند به این نکته واقف هستند که کیفیت دوربین گوشی های شیائومی پوکو نسبت به کیفیت گوشی های سری شیائومی می پایین تر است و با میانرده های شیائومی برابری می‌نماید؛ در نتیجه برای کسانی که عکاسی را به صورت حرفه ای دنبال نمی‌کنند، پوکوها گوشی های مناسبی هستند. هرچند با طراحی انوع گوشی شیائومی چهار دوربینه پوکو یعنی شیائومی پوکو اف 2 پرو، شیائومی پوکو ایکس 3 ان اف سی و شیائومی پوکو ایکس 3 پرو و به ویژه با وجود دوربین اصلی 64MP در شیائومی پوکو اف 2 پرو و شیائومی پوکو اف 3 ان اف سی در کنار دوربین سلفی 20MP این تصور ایجاد می‌شود که این مدل گوشی های شیائومی برای عکاسی نیز مناسب هستند. دیگر گوشی های این سری شیائومی دارای سه دوربین هستند که دوربین اصلی آن ها به استثنا شیائومی پوکو ایکس 3 جی تی 48MP است. در میان این گوشی ها شیائومی دوربین سلفی8MP  را نیز در گوشی های پوکو ام 3 خود قرار داده تا بر پایین آوردن قیمت آن ها نسبت به دیگر اعضای سری Poco تأثیر گذارد.

جدول مشخصات دوربین گوشی های پوکو

گرافیکی که با گوشی همگام شود!

برای هر گوشی سرعت و دقتی که در پردازش و اجرای دستوراتی که به آن داده می‌شود، اهمیت بالایی دارد. به این معنا که پردازنده گوشی باید متناسب با ساختار گوشی و هدف استفاده از آن باشد. یکی از دلایلی که بازیکنان به پوکوها جذب می‌شوند، وجود بهترین پردازنده در گوشی های Xiaomi Poco است که باعث می‌شود سرعت بالایی به انجام بازی بخشیده شود. جز در گوشی های شیائومی پوکو ایکس 3 جی تی و پوکو ام 3 5G که از تراشه مدیاتک و طراحی گرافیکArm برخوردارند، دیگر گوشی ها برای پردازش از کوالکام اسنپدراگون استفاده می‌نمایند؛ با توجه به عدد بالای اسنپدراگون 870 در جدیدترین گوشی شیائومی Poco یعنی پوکو اف 3 می‌توان نتیجه گرفت این گوشی مناسب بازی است.

از طرفی گرافیک آن دسته از گوشی های پوکو که با پردازش هشت هسته ای کوالکام همراه هستند، با نام آدرنو شناخته شده که هر چه عدد بالاتر رود، تصاویر با کیفیت بالاتری نمایش داده می‌شوند. بنابراین گرافیک آدرنو 650 در گوشی شیائومی پوکو اف 2 پرو و شیائومی پوکو اف 3 ویژگی های مناسبی برای دسته بندی آن ها به گوشی های مناسب گیمینگ هستند.

جدول مشخصات تراشه و ظرفیت گوشی های پوکو

ظرفیت بالا؛ تنوع بازی ها!

با توجه به عرضه گوشی جدید شیائومی پوکو ایکس 3 و مدل پوکو ایکس 3 پروی شیائومی به تازگی در سراسر جهان و تقاضای بالای آن ها، باید به دنبال علت محبوبیت این گوشی ها بود. شاید یکی از دلایل این محبوبیت قابلیت بازی با خیالی آسوده است. یعنی وجود رم های 6 گیگابایت در هر دو گوشی و رم 8 گیگ در گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو و رام های 128 گیگ هر دو گوشی، در کنار گرافیک مورد نیاز اجرای بازی های سنگین با قدرت پردازش بالا در کنار قیمت پایین، باعث شده این جدیدترین گوشی های شیائومی مدل Poco به عنوان ارزانترین گوشی مناسب گیمینگ نیز تلقی شوند.

جمع بندی: به طور کلی می‌توان اعلام کرد از آن جا که که گوشی های سری پوکوی شیائومی، پردازنده های قوی، دوربین های مناسب با نیازهای کاربران عادی، ظرفیت های بالای ذخیره اطلاعات، نرخ نوسازی بالا، رنگ های پر نشاطی چون زرد و آبی، کیفیت بالای صفحه نمایش دارند، گزینه های مناسبی برای بازی های طولانی مدت با بیشترین ظرفیت باتری هستند. البته که نباید فراموش کرد این ویژگی ها در کنار گارانتی تسک میران است که آسودگی خاطر را ایجاد می‌نماید. بنابراین با پرداخت هزینه ای پایین، کیفیت و لذت را با یکدیگر می‌توان خریداری نمود!

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 3 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!