اعطا رتبه برتر اینترنت اشیاء به شیائومی

5
(1)

اعطا رتبه برتر اینترنت اشیاء به شیائومی

شرکت تولید کننده محصولات الکتریکی و گوشی هوشمند شیائومی در تاریخ 11 نوامبر سال 2021 موفق شد رتبه برتر اینترنت اشیاء در جهان را از «بنیاد امنیت اینترنت اشیاء» (IoTSF) دریافت نماید. این اتفاق موجب گشت تا بار دیگر شیائومی علاوه بر قیمت مناسب گوشی های خود، در کنار گارانتی معتبر شیائومی تجربه‌ای از امنیت نیز برای کاربران به ارمغان آورد.

رویدادی برای نمایش امنیت سایبری

سوم و چهارم نوامبر 2021 رویدادی جهانی با تمرکز بر امنیت سایبری اینترنت اشیاء برگزار شد. در این اتفاق شیائومی به عنوان بزرگترین بستر برای اینترنت اشیاء هوشمند، دیدگاه خود را نسبت به این فنآوری به اشتراک گذاشت. IoTSF نیز گزارشی منتشر نمود که در آن شیائومی یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه اجرا سیاست‌های افشای آسیب‌پذیری که معرفی شد.  

IoTSF چیست؟

در سال 2015 میلادی IoTSF در پاسخ به تهدیدات سایبری در حال افزایش برنامه های کاربردی اینترنت اشیاء به وجود آمد. بنیاد امنیت اینترنت اشیاء یا IoTSF بیش از 100 عضو دارد که همگی در زمینه تولید محصولات هوشمند فعال هستند. مهم ترین اعضای این بنیاد عبارتند از: ARM ،Cisco،BSI ،Mastercard و شیائومی. این اعضا درصدد خلق جهانی تازه همگام با تکنولوژی با نهایت امنیت می‌باشند.

هدف IoTSF

مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران IoTSF به نام جان مور (John Moor) بیان کرد: کمک به اتصال ایمن اینترنت اشیاء مأموریت IoTSF است. بنابراین به عنوان بخشی از این مأموریت، برای افزایش آگاهی، از فروشندگان محصولات با اینترنت اشیاء خواسته شده تا رویکردی امنیتی را در اولویت قرار داده و به کاهش تهدیدات امنیتی محصولات هوشمند بیشتر توجه گردد.

مسائل مطرح شده در کنفرانس 2021 بنیاد امنیت اینترنت اشیاء چه بود؟

امسال هفتمین کنفرانس سالانه IoTSF به صورت مجازی برگزار شد که نمایندگانی از شرکت‌ها، مؤسسات و سازمان‌های مختلف درباره مسائل امنیتی اینترنت اشیاء به گفت‌وگو پرداختند. همچنین این شرکت کنندگان آخرین تحقیقات و شیوه‌های پیشنهادی پیشگام با امنیت در اکوسیستم IoT برای خلق اطمینان بیشتر را در میان کاربران ارائه دادند.

قرارگیری شرکت شیائومی در لیست سبز

بر اساس گزارشی که توسط IoTSF منتشر شد، شیائومی در«فهرست سبز» قرار گرفت. فهرست سبز اینترنت اشیاء شرکت هایی را شامل می‌شود که نه تنها شرایط اولیه را برآورده نموده، بلکه آزمون آستانه توسعه یافته IoTSF را نیز با موفقیت گذرانده‌اند. این گزارش نام 20 شرکت مطرح دیگر جهان را در میان اسامی فهرست سبز منتشر نمود: گوگل، مایکروسافت، زیمنس، بوش، ال جی و پاناسونیک و غیره شرکت هایی آشنا هستند که توانستند امنیت اینترنت اشیاء را در محصولات خود بالا ببرند.

هماهنگی محصولات هوشمند شیائومی با امنیت بالا

مور به عنوان یکی از بنیانگذاران IoTSF شرکت شیائومی را نمونه خوبی از فروشنده‌ مسئول که با جدیت در ایجاد بهترین روش های امنیتی فعالیت می‌نماید، معرفی کرد. چرا که تاکنون شیائومی در نشان دادن تعهدات خود نظیر نمایش الگوی آسیب پذیری از سال 2019 و شفاف بودن نحوه پایبندی تیم هایش به اصل امنیت در تمام مراحل چرخه عمر محصول فعالیت کرده است.

ارائه روش پذیرش چارچوب انطباق با امنیت اینترنت اشیاء توسط شیائومی

در کنفرانس برگزار شده، کوین سانگ (Kevin Song) رئیس بخش امنیت و انطباق حریم خصوصی شیائومی، روشی را با نام «روش پذیرش چارچوب انطباق با امنیت اینترنت اشیاء» ارائه داد. سانگ توضیح داد که چگونه چارچوب انطباق امنیت اینترنت اشیاء شیائومی با بهره گیری از بالاترین استانداردهای صنعت هماهنگ شده است. محصولات هوشمند شیائومی با یکی از اولین استانداردهای جهانی منسجم برای امنیت سایبری اینترنت اشیاء، یعنی چارچوب های انطباقی IoTSF و ETSI EN 303 645 تولید شده‌اند.

شیائومی برترین برند در زمینه اینترنت اشیاء

شرکت شیائومی برای تحقیق در مورد فنآوری ‌های امنیتی و حفاظتی جدید و پرقدرت در زمینه سبک زندگی هوشمند، آزمایشگاهی تخصصی امنیتی IoT ایجاد کرده است. تاکنون انواع گوشی شیائومی که در این آزمایشگاه تولید شده‌اند، توانسته‌اند به سطح برترین های برند تلفن هوشمند در جهان تبدیل گردند. این نشان دهنده اهمیت امنیت بالا در کنار  قیمت و کیفیت گوشی های شیائومی برای کاربران می‌باشد که رسیدن به فروش بالای شیائومی را موجب گشته است.

فروش بالای محصولات شیائومی همراه با AloT

برتر بودن تنها مختص گوشی های شیائومی نیست. بلکه محصولاتی دیگری چون تصفیه هوای شیائومی، صندلی ماساژور، جاروبرقی و غیره نیز به بهترین های لوازم الکتریکی تبدیل شده‌اند. شیائومی بزرگترین بستر AIoT در جهان را ایجاد و با این قابلیت صدها محصول هوشمند را تولید نموده است. تا 30 ژوئن 2021 بیش از 374.5 میلیون دستگاه هوشمند (به غیر از لپ تاپ و گوشی) به پلتفرم AIoT شیائومی متصل شده‌اند تا جلوه ای از تعهد شیائومی برای ایجاد حفاظت امنیتی محصولات هوشمند و بهبود تجربه کاربری باشند.

منبع :

https://blog.mi.com/en/2021/11/11/iotsf-puts-xiaomis-iot-security-policy-among-the-worlds-best/

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!