مقایسه گوشی جدید شیائومی و سامسونگ

5
(1)

ردمی نوت 11 پرو + و سامسونگ گلکسی ام 52 5G

شرکت شیائومی برای بودجه های متفاوت کاربران از گروه های مختلف جامعه، تنوعی از گوشی های هوشمند را تولید می‌نماید؛ اکنون این شرکت برای نخستین بار در سری ردمی نوت های خود، مدل جدیدی را با پسوند پرو پلاس طراحی کرده است. این گوشی که شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس (+Xiaomi Redmi Note 11 Pro) نام دارد با ویژگی بارز سرعت شارژ فوق‌العاده سریع در میان کارشناسان شناخته می‌شود. علاوه بر این، گوشی ردمی نوت 11 پرو + شیائومی در بازار کنونی یکی از کامل‌ترین و برترین گوشی های میان رده شیائومی معرفی شده است. با این وجود همزمانی تولید و نیز قیمت حدوداً نزدیک گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو با یکی از رقبای خود از شرکت سامسونگ، می‌تواند قابلیت های مهم آن را بیشتر نمایان کند. برای این مقایسه گوشی جدید شیائومی ردمی نوت 11 پرو + و گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G در نظر گرفته شده‌اند.

بازگشت به ظاهر شیشه ای در ردمی نوت11 پرو +

پیش از این شیائومی در پرچم داران ابتدایی ، جنس شیشه ای را برگزیده بود. اکنون در میان رده های خود نیز از این جنس با محافظ گوریلاگلس 5 استفاده می‌نماید. بنابراین گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو + به عنوان گوشی جدید شیائومی توانسته ظاهری همچون یک پرچمدار داشته باشد.ظاهر گوشی سامسونگ نیز نسبت به نسل های پیشین خود تغییر کرده و به گوشی باریک تر و کوچک تر تبدیل شده است.

تفاوت اندک در صفحه نمایش ردمی نوت 11 پرو و گلکسی ام 52 5G

در مقایسه ردمی نوت 11 پرو + و سامسونگ گلکسی ام 52 5G متوجه شباهت تقریبی صفحه نمایش آن ها می‌شویم. به این دلیل که هر دو با صفحه نمایش AMOLED و کیفیت FHD+ و همراه نرخ تازه سازی 120Hz ساخته‌ شده‌اند. هرچند فنآوری Super AMOLED Plus در سامسونگ گلکسی کمی بهتر از گوشی شیائومی در نظر آورده می‌شود، اما گواهینامه HDR10 گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو +، نویدبخش کیفیتی بالاتر در ارائه تصویر می‌باشد.

تغییر در محل قرارگیری حسگر اثر انگشت

در گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو + حسگر اثر انگشت برای امنیت کاربر در زیر صفحه نمایش قرار گرفته که تفاوت محسوسی با قرارگیری این حسگر در کنار گوشی سامسونگ گلکسی ام 52 5G را نمایش می‌دهد.

کیفیت صدای بهتر ردمی نوت 11 پرو +

گوشی جدید شیائومی از سری ردمی نوت 11 با بلندگوهای استریو (که با همکاری شرکت JBL ساخته شده)، صدایی واضح تر را به گوش کاربر می‌رساند. این در حالی است که سامسونگ گلکسی ام 52 5G تنها از یک بلندگوی مونو برخوردار گشته است.

کدام گوشی در پردازش بهتر عمل می‌نماید؟

پردازنده کوالکام و مدیاتک برای پردازش در دو گوشی مختلف مورد بررسی استفاده شده‌اند. با توجه به به این که اسنپدراگون 778G به عنوان تراشه در گوشی سامسونگ گلکسی جدید به کار رفته، شاید به نظر آید پردازنده ردمی نوت 11 پرو پلاس قدرت کم تری داشته باشد. اما این ضعف در جای دیگر با استفاده از حافظه UFS 2.2 و نیز نهایت ظرفیت حافظه ردمی نوت 11 پرو + که 256GB است، جبران می‌شود. بنابراین فضای ذخیره‌سازی برای جزئیات بیشتر در گوشی شیائومی وجود دارد. همچنین سیستم عامل تعریف شده بر گوشی جدید شیائومی اندروید 11 است تا با رابط کاربری MIUI 12.5 بهترین تطابق را ایجاد نماید.

شیائومی برنده مسابقه بهترین دوربین!

در حال حاضر بهترین کیفیت دوربین های گوشی های هوشمند موجود در بازار 108MP است. این کیفیتی است که شیائومی پیش از این در گوشی می 10 تی پرو (Xiaomi Mi 10T Pro) خود از آن استفاده نموده بود. اما در سال میلادی جاری نشان داد که برای داشتن بالاترین کیفیت دوربین نیازی نیست موبایل شیائومی در میان پرچم داران قرارگیرد. به همین دلیل نخست در ردمی نوت 10 پرو (Xiaomi Redmi Note 10 Pro) و سپس در گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس از آن بهره برد. این کیفیت دوربین قابیلت فیلمبرداری 4K را برای کاربران ایجاد نموده است. بنابراین در رقابت عکاسی ردمی نوت 11 پرو پلاس از سامسونگ گلکسی ام 52 5G پیشی می‌گیرد.

سلفی قوی تر سامسونگ!

سامسونگ برای جایگزینی دوربین 8MP که شیائومی برای عکاسی فوق عریض استفاده می‌نماید، از کیفیت 12MP و در جای دوربین 2MP ماکرو ردمی نوت 11 پرو +، دوربین ماکرو 5MP استفاده کرده است. از طرف دیگر در مقایسه با دوربین سلفی ردمی نوت 11 پرو +، دوربین سلفی 32MP کیفیت بالاتری برای عکاسی سلفی دارد.

برای نخستین بار، شارژ توربو در میان رده ها!

ویژگی برتر ردمی نوت 11 پرو + استفاده از سرعت شارژ توربو 120W برای انرژی دهی به باتری 4500mAh است تا تنها در 15 دقیقه شارژ گوشی شیائومی از صفر درصد به 100 درصد برسد. گرچه سامسونگ گلکسی ام 52 5G مدت طولانی تری شارژ را به وسیله ظرفیت باتری 5000mAh خود ذخیره می‌نماید، اما سرعت شارژ آن بسیار پائین و تنها 25W می‌باشد.

قیمت گوشی شیائومی و سامسونگ

قیمت نکته مهمی در خرید گوشی هوشمند تلقی می‌شود. قیمت گوشی جدید شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس، که تاکنون در بازار چین پیش فروش شده، حدود 260 یورو معادل 300 دلار است. اما گوشی سامسونگ گران تر از شیائومی است؛ چرا که 400 یورو (معادل 462 دلار) تخمین زده شده است.

آیا قیمت پائین ردمی نوت 11 پرو+ به معنای کیفیت برتر سامسونگ است؟

تفاوت قیمت تنها نشان از کارایی بهتر و یا کیفیت پائین تر یکی نسبت بر دیگری ندارد. زیرا ردمی نوت 11 پرو پلاس با سریع ترین شارژ موجود و کیفیت بالای دوربین اصلی نشان داده رقیب مناسبی برای برتری تراشه اسنپدراگون سامسونگ به تراشه مدیاتک شیائومی است.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!