پوکو M5 چه برتری‌هایی نسبت به نسل قبل دارد؟

گوشی پوکو ام 5
0
(0)

در تاریخ 5 سپتامبر شیائومی گوشی جدیدی از زیر گروه پوکو معرفی کرد به نام پوکو ام 5 (Poco M5). این گوشی هر چند در ظاهر اختلاف بسیاری با گوشی های نسل قبل خود یعنی پوکو ام 4 پرو (Poco M4 Pro) دارد، اما المان‌هایی در این گوشی، اتصال محکمش را به این خانواده نشان می‌دهد. البته شباهت های بسیاری میان این دو گوشی وجود دارد. به نظر می‌رسد شیائومی در مورد این گوشی جدید پوکو، دست و دلبازی به خرج داده و در ازای امکانات بیشتر، قیمت کمتری در نظر گرفته.

پردازنده، قلب تپنده گوشی پوکو ام 5

گوشی پوکو ام 5

همانطور که می‌دانید، گوشی های پوکو مدعی پردازنده های قدرتمند و ارزنده هستند. پس توقع نداریم که در این عضو جدید، پردازنده ضعیفی ببینیم. این گوشی که پوکو بر روی قابلیت گیمینگ آن تاکید دارد، میزبان تراشه‌ی هشت هسته‌ایMediaTek Helio G99 می‌باشد. این پردازنده 6 نانو متری، در پردازش بازی های نیمه سنگین، کاملا تواناست. این ادعا توسط شاخص AnTuTu قابل اثبات است. این رقم در گوشی پوکو ام 4 پرو 5 جی (Poco M4 Pro) 353663 می‌باشد و در نسل جدید این گوشی یعنی پوکو ام 5 (Poco M5) 378436 می‌باشد. یعنی شیائومی برای این گوشی عملکرد سریع تر قدرتمندتری را در نظر گرفته‌است.

پردازنده گرافیک گوشی موبایل پوکو ام 5 مانند مدل پیشین خود، Mali-G57 MC2 می‌باشد که با در نظر گرفتن قیمت ارزان‌تر گوشی پوکو ام 5 در مقایسه با رقیبش، می‌توان گفت در این مورد نیز نسل جدید برتری را در دست دارد.

کیفیت نمایشگر گوشی پوکو ام5، کیفیت جهان مجازی شما را افزایش می‌دهد

صفحه نمایش در واقع نزدیک ترین قطعه گوشی موبایل به شماست. چرا که تمام مدت نگاه شما را درگیر خود می‌کند. بنابراین لازم است به کیفیت این قطعه توجه بیشتری داشته باشید.

poco m5

شیائومی برای ساخت گوشی پوکو ام 4 پرو 5جی از صفحه نمایش IPS در ابعاد 6.6 اینچ با نرخ تازه سازی 90 هرتز بهره برده‌است. گوشی جدید پوکو M5 از مشابه همین نمایشگر استفاده می‌کند اما دو تفاوت به چشم می‌خورد. ابتدا سایز صفحه نمایش اندکی کوچکتر شد که این تفاوت نه ارزش افزوده‌ای خلق نمود و نه ارزش را کاهش داد. صرفاً سیلقه را هدف گرفته‌است. اما تفاوت دوم، احتمالاً ارزش خرید گوشی جدید Poco M5 را یک پله بالاتر از جایگاه نسل قبلی خود قرار بدهد. شیائومی برای نمایشگر گوشی پوکو ام 5،  تراکم پیکسلی 401 را در نظر گرفته، در حالی که این عدد در گوشی پوکو ام 4 پرو 5G ، 399 پیکسل در هر اینچ می‌باشد.

رقابت تنگاتنگ در میدان لنزها

برتری گوشی پوکو ام 5 در این بخش متوقف می‌شود یا خیر؟ تعداد لنزها؟ یا کیفیت آن‌ها؟ شما کدام را ترجیح می‌دهید؟

دوربین اصلی هر دو گوشی 50 مگاپیکسل می‌باشد. اما برابری در لنزهای مکمل به اتمام می‌رسد. گوشی موبایل Poco M4 Pro 5G از یک لنز 8 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر بهتر بهره می‌برد اما رقیب او از دو لنز 2 مگاپیکسلی. یک لنز برای ثبت جزئیات ماکرو و لنز دیگر برای تشخیص عمق سوژه‌ها. هرچند انتخاب میان این دو گزینه سخت به نظر می‌رسد اما به احتمال زیاد، افراد تصاویری با درک درست از عمق را حرفه‌ای تر می‌دانند.

poco M4 Pro

اگر تا به این جای کار تصمیم خود را در رابطه با انتخاب گوشی پوکو ام 5 گرفته‌اید باید لحظه‌ای شما را دچار تردید کنیم. دوربین سلفی برنده میدان را تعیین می‌کند. گوشی شیائومی مدل پوکو ام 4 پرو 5 جی با یک لنز 16 مگاپیکسلی به ثبت تصاویر می‌پردازد. این در حالی است که گوشی تازه نفس پوکو به لنز 5 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی، اکتفا کرده است.

جزئیات بر عهده‌ی شما

ما تفاوت هایی که در این دو مدل گوشی پوکو ارزش سازی می‌کنند را بیان کردیم. با در نظر گرفتن قیمت این دو گوشی، که در آن شاهد کاهش قیمت گوشی پوکو ام 5 در مقابل گوشی پوکو ام 4 5G هستیم، اختلافات جزئی این دو گوشی نقش تعیین کننده ای ندارند. اما شما می‌توانید با توجه به خواسته ها و نوع کارتان با گوشی موبایل، یکی از این دو مورد را انتخاب نمائید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!