گوشی شیائومی 12 مینی

5
(1)

گوشی شیائومی 12 مینی، همراه جدید گوشی های پرچم دار شیائومی

از زمانی که نخستین اطلاعات و حدسیات در مورد گوشی شیائومی 12 شنیده می‌شد، نمایندگی تسک میران کاربران را در جریان قرار داده است. پیش از این شرکت تسک میران به نقل از منابع رسمی اعلام نموده بود که پرچم داران جدید شیائومی از سه مدل تشکیل شده‌اند. گوشی شیائومی 12 (Xiaomi 12) ، شیائومی 12 پرو (Xiaomi 12 Pro و شیائومی 12 اولترا (Xiaomi 12 Ultra) . اما به تازگی حدسیاتی از فعالیت های اخیر شیائومی بر روی مدل گوشی کوچک تری با نام شیائومی 12 مینی (Xiaomi 12 mini)  از این مجموعه شنیده می‌شود.

دریچه‌ای بر تجربه‌ای نوین

اگر گوشی شیائومی 12 مینی تولید شود، نخستین تجربه شیائومی در تولید مدل گوشی کوچک از یک مجموعه می‌گردد. گویا این گوشی نیز مانند دیگر گوشی های سری 12 شیائومی تا پایان سال رونمایی می‌شود. البته برای شیائومی آغاز خط تولیدی جدید در سال ،2021 تنها مختص به شیائومی 12 مینی نمی‌باشد؛ بلکه طراحی نسخه پلاس یک میان رده، نیز دیگر اقدام تازه شیائومی محسوب می‌شود. اتفاقی که با ساخت گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس (Xiaomi Redmi Note 11 Pro+) رقم خواهد خورد.

تصویر احتمالی از گوشی شیائومی 12
تصویر احتمالی از گوشی شیائومی 12

تفاوت شیائومی 12 و شیائومی 12 مینی

با این که گوشی شیائومی 12 را با اندازه نمایشگری معادل 6.6 اینچ معرفی می‌نمایند، احتمالاً شیائومی 12 مینی به عنوان گوشی کوچک تر مجموعه دارای صفحه نمایش 6.3 اینچ خواهد بود. گوشی شیائومی 12 مینی را نباید گوشی کوچک با قابلیت های کم برشمرد، اما می‌توان لقب«کوچک ترین گوشی شیائومی برای فروش» را بر آن گذاشت.

تصویر احتمالی دیگری از گوشی شیائومی 12
تصویر احتمالی دیگری از گوشی شیائومی 12

با تراشه شیائومی 12 مینی آشنا شوید!

تسک میران به نقل از Leaker Bald Pand بیان نموده که گوشی شیائومی 12 مینی با سرعت خواندن اطلاعاتی معادل  L3در حافظه Cache همراه می‌گردد؛ در مقایسه با اطلاعات به دست آمده از تراشه شیائومی 12، این سرعت کمی پائین تر است. در حالی که تراشه این گوشی جدید شیائومی نیز پرقدرتی است. اسنپدراگون 870 یکی از بهترین اسنپدراگون است.این اسنپدراگون پیش از این در برخی از گوشی ها نظیر شیائومی پوکو اف 3 (Xiaomi POCO F3) مورد استفاده قرار گرفته بود. با توجه به اینکه گوشی شیائومی 12 مینی نیز از پرچمداران شیائومی است، استفاده از این تراشه دور از ذهن نیست.

صفحه‌ نمایش تغییر می‌کند!

منبعی با نام Digital Chat Station اعلام نموده که در سری 12 شیائومی باید منتظر گوشی هوشمندی باشیم. این گوشی هوشمند علی رغم صفحه نمایش QHD در سه مدل دیگر سری 12، از صفحه نمایش FHD استفاده کرده است. اگر به این سخن توجه نمائیم، باید صفحه نمایش شیائومی 12 مینی را FHD متصور شویم.

تفاوت شیائومی 12 و شیائومی 12 مینی
تفاوت شیائومی 12 و شیائومی 12 مینی

آیا گوشی شیائومی 12 مینی تاشو است؟

برخی نیز مدعی هستند شیائومی 12 مینی می‌تواند نسخه تاشو از سری 12 شیائومی باشد. اما با توجه به خبرهایی که از شیائومی میکس 5 (Xiaomi mix 5) شنیده می‌شود، احتمال این ادعا کم است.

زمان رونمایی سری 12 شیائومی کِی خواهد بود؟

منابع متفاوت و کارشناسان گوناگون بر مبنای روش معرفی و رونمایی انواع گوشی شیائومی تاکنون، ماه پایانی سال میلادی جاری (یعنی دسامبر 2021) را زمان رونمایی از گوشی های سری 12مشخص نموده‌اند. اگر شیائومی بر این برنامه پیش رود، احتمال بسیار زیاد گوشی های جدید سری 12 خود را حدود یک ماه بعد و در سال 2022 وارد بازار جهانی می‌نماید. از طرفی به دلیل رونمایی از اسنپدراگون 898 در 30 نوامبر 2021، ممکن است سری شیائومی 12 به عنوان نخستین گوشی های جهان با این تراشه در این مراسم نمایش داده شوند.

منابع

https://www.techadvisor.com/news/mobile-phone/xiaomi-mi-12-3806854/

https://www.notebookcheck.net/Early-details-of-the-Xiaomi-12-Mini-surface-in-the-wild.579036.0.html

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!