استفاده از فضای دوم در گوشی شیائومی

1.5
(2)

گوشی های اندروید، امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که با اطلاع از آن‌ها، می‌توانید از کار با گوشی موبایلتان بیشتر لذت ببرید. یکی از این قابلیت های کاربردی شیائومی، second space و یا همان فضای دوم گوشی می‌باشد. این ویژگی در اکثر گوشی های موبایل وجود دارد که گوشی های هوشمند شیائومی نیز از این قائده مستثنی نیستند.

شیائومی از طریق این قابلیت، یک فضای خصوصی برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید زندگی شخصی و کاری خود را در محیط گوشی موبایل شیائومی را مرز بندی نمائید. پس اگر شما هم از تلفن همراهتان هم به عنوان تلفن کاری و هم تلفن شخصی استفاده می‌کنید، در ادامه همراه ما باشید تا از حریم خصوصی گوشی موبایلتان محافظت کنید.

فضای دوم چیست؟

شرکت شیائومی برای گوشی موبایل شما، دو فضای نرم افزاری مشابه در نظر می‌گیرد. به این صورت که گویی دو گوشی موبایل خواهید داشت. این فضای نرم افزاری دقیقا مشابه ورژن اندروید و رابط کاربری MIUI که شرکت در هنگام عرضه‌ی گوشی مشخص کرده می‌باشد. لکن شما می‌توانید در هر یک از فضاها، تم، لانچر و اپلیکیشن و گالری متفاوتی داشته باشید.

فعالسازی فضازی دوم در گوشی شیائومی

برای فعالسازی فضای دوم گوشی های شیائومی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

مرحله اول

وارد تنظیمات (Settings) گوشی شیائومی خود شوید. بر روی گزینه‌ی فضای دوم (Second Space) کلیک نمائید.

توجه داشته باشید ممکن است ای گزینه را در منوی اصلی پیدا نکنید. در این صورت بر روی گزینه‌ی Special features و پس از آن second space را لمس نمائید.

تنظیمات فضای دوم در گوشی شیائومی
second Space in Xiaomi

مرحله‌ی دوم

صفحه‌ای با نماد قابلیت فضای دوم برای شما باز می‌شود. دکمه‌ی آبی رنگ پائین صفحه را بفشارید. (این بخش ممکن است زمان‌بر باشد.)

فضای دوم در گوشی های موبایل شیائومی

مرحله‌ی سوم

در بخش switch between space دستگاه از شما می‌خواهد نحوه‌ی انتقال میان دو فضا را برای آن مشخص نمائید. اگر میخواهید گوشی شیائومی شما با یک کلید شورت کات از فضای اول به فضای دوم برود، گزینه‌ی Using a shortcut را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید امنیت بالاتری در گوشی موبایلتان داشته باشید، می‌توانید از گزینه‌ی Using a Password استفاده نمائید.

second Space در گوشی شیائومی و ردمی

تا به این‌جای کار شما فضای دوم را در گوشی شیائومی خود ایجاد کرده‌اید. فقط کافی است برنامه های مورد نیاز خود را به فضای مورد نظر منتقل نمائید.

چگونه برنامه ها را به فضای دوم گوشی انتقال دهیم؟

تنها کافی است وارد تنظیمات و پس از آن، وارد Second Space شده و گزینه move data را انتخاب کنید. بر اساس منوهایی که در اختیارتان قرار داده می‌شود، می‌توانید تصاویر، شماره های دفتر تلفن، اپلیکیش‌ها و … را به فضای دیگر منتقل نمائید.

توجه داشته باشید اعلان های تلفن همراه در هر دو فضا نمایش داده می‌شود. اما همانطور که پیش‌تر گفتیم، شماره های ثبت شده را می‌توانید برای هر فضا، شخصی سازی نمائید. بنابراین، اگر پیامی برای شما بیاید که شماره در فضای دوم ثبت شده باشد، اما شما در فضای اول گوشی موبایل باشید، شماره به صورت ناشناس (تنها شماره، بدون نام ثبت شده توسط شما) نمایش داده می‌شود.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 1.5 / 5. تعداد رای‌ها: 2

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!