آیا شایعه غیرفعال شدن گوشی های شیائومی در ایران واقعیت دارد؟

0
(0)

برخی سایت‌های خارجی خبر غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی در کشورهای تحریم شده از جمله ایران را منتشر ساختند. بر اساس این گزارش، شرکت شیائومی در حال قطع دسترسی کاربران به موبایل‌های ساخت خود در کشورهای تحریم شده مانند سوریه، کوبا، کره شمالی، سودان و البته ایران است. این اتفاق برای کاربران ایرانی رخ نداده است و این خبر توسط کمپانی شیائومی به طور رسمی بیان نشده است و به نظر میرسد خبر فوق در حد شایعه باشد.

شرکت تسک میران با پیگیری های انجام شده از شرکت شیائومی خبری مبنی بر صحت این موضوع دریافت نکرده است و به محض کسب اطلاعات دقیق از منابع رسمی حتما اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

شیائومی علت قفل گوشی ها در برخی از کشورها را توضیح داد!

با توجه به  اخباری  که در چند روز اخیر در مورد قفل شدن گوشی های  شیائومی در برخی کشورها نظیر کوبا شنیده شد، سخنگوی شیائومی در روز یکشنبه 22 شهریور به روزنامه “گلوبال تایمز” اعلام کرد برای جلوگیری از ورود گوشی های شیائومی در محدوده بازار خاکستری به کشورهای کوبا، ایران، کره شمالی، سودان و کریمه و حفاظت از اطلاعات امنیتی کاربران، گوشی های قاچاق در این کشورها قفل خواهند شد.

در نتیجه با وجود آن که رشد بازار خاکستری در سال های اخیر، خرید گوشی های شیائومی در یک منطقه و استفاده از آن ها در منطقه دیگر بسیار معمول بوده است، ولیکن سیاست صادراتی شیائومی اجازه واردات و صادرات غیر قانونی این گوشی ها را نمی‌دهد.

سخنگوی شیائومی همچنین اعلام کرد که قفل گوشی های قاچاق در این چند روز به صورت موقتی بوده تا تحقیقات لازم در مورد انجام پذیرد. بنابراین با اتمام این تحقیقات، قفل این گوشی ها باز خواهد شد.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!