شیائومی در ساخت عینک هوشمند تا کجا پیش می‌رود؟

0
(0)

شیائومی یک نمونه‌ی پیشرفته از عینک AR را به نمایش گذاشت که نشان می‌دهد باید آماده‌ی انقلابی در حوزه‌ی عینک های هوشمند باشیم. این اتفاق خیلی دور نیست!

یکی کالاهایی که شیائومی در نمایشگاه MWC 2023 از آن رونمایی کرد، این عینک واقعیت افزوده‌ی بک وزن بود. آن‌ چه حضار نمایشگاه و همینطور طرفداران تکنولوژی را شگفت زده نمود، قابلیت کنترل حرکتی و همینطور تغییر به حالت VR بود. این عینک هوشمند شیائومی به نمایشگر micro LED با قابلیت نمایش یکپارچه‌ی رنگ مجهز شده است.

شیائومی مشخصات فنی عینک هوشمند AR را به صورت رسمی معرفی نکرده اما بر اساس جزئیاتی که از این گجت جدید شیائومی در دست داریم، به بررسی آن می‌پردازیم.

مروری کوتاه بر مشخصات عینک AR شیائومی

آن چه به صورت موثق از عینک هوشمند شیائومی می‌دانیم این است که این گجت شیائومی، به سه دوربین و دو صفحه نمایش مجهز می‌باشد. باتری و همینطور سخت افزار قدرتمندی جهت پردازش ورودی و خروجی ویدئو و ارتباط بی‌سیم با دستگاه‌های دیگر، برای این گجت در نظر گرفته شده‌است. شیائومی تمام امکانات اعجاب انگیز این عینک واقعیت افزوده‌ی شیائومی، تنها در وزن 126 گرم طراحی شده است.

نمونه‌ی قبلی عینک هوشمند شیائومی با نام Mijia که با نمایشگر سبز (تک رنگ) تولید شده بود، سال گذشته عرضه شد و در کشور چین به فروش می‌رسد.

طراحی همگام با ساختار چشم انسان

صفحه نمایش micro OLED عینک هوشمند شیائومی با 58 PPD (پیکسل در هر درجه) ساخته شده که تقریباً با وضوح دید انسان مطابقت دارد. میانگین وضوح زاویه‌ای شبکیه چشم انسان 60 PPD است.

روشنایی عینک هوشمند AR شیائومی مانند یک گوشی هوشمند با روشنایی 1200 نیت است. احتمالاً این نور برای محیط‌های روشن کافی نباشد، اما شیائومی Wireless AR Glass Discovery Edition می‌تواند با سیاه‌کردن لنزهای جلویی الکتروکرومیک به حالت VR تغییر وضعیت دهد. در حالت AR، مستقیماً از طریق لنزهای شفافی که به نظر هیچ رنگی ندارند نگاه می کنید.

جدیدترین محصولات شیائومی در سال 2023

دوربین های عینک هوشمند AR شیائومی

شیائومی سه دوربین را در جلوی عینک AR قرار داد تا محیط را اسکن کند و سطوحی را برای قرار دادن اشیاء مجازی روی میز یا روی دیوار تشخیص دهد.

قابلیت‌های عینک واقعیت مجازی شیائومی

ردیابی دست به شما این امکان را می‌دهد تا با تصویر گوشی مجازی شیائومی Wireless AR Glass Discovery Edition تعامل داشته باشید در حالی که گوشی شما به طور ایمن در جیب شما قرار دارد. همچنین می‌توانید از صفحه لمسی گوشی خود برای پیمایش برنامه‌ها و بازی‌ها استفاده کنید، در حالی که عینک نمای بسیار بزرگ‌تری از صفحه نمایش را نشان می‌دهد.

شیائومی در مراسم معرفی این عینک هوشمند، نشان داد این دستگاه قادر به کنترل سایر لوازم هوشمند شما از راه دور و با حرکات دست می‌باشد. مثلاً چراغ‌ها را فقط با اشاره به آن‌ها خاموش می‌کند. به وسیله‌ی این عینک شیائومی صفحه‌های مجازی را می‌توان با حرکات دست جابه‌جا و کوچک کرد. به نظر می رسد این یک رابط AR کاملاً فکر شده است.

این گجت پوشیدنی شیائومی تنها به صورت یک نمونه‌ آزمایشی تولید شده. تنها یکی از یوتیوب‌برها این شانس را داشت که عینک‌های AR را تست کند و بسیار تحت تأثیر قرار گرفت. Ben’s Gadget Reviews تایید کرد که این محصول تقریباً برای مصرف کنندگان آماده است. به نظر بن، باتری عینک هوشمند شیائومی تنها نقطه ضعفش است و ویدیوی رسمی شیائومی در مورد قابلیت‌های Wireless AR Glass Discovery Edition اغراق آمیز نبود و با تجربه او مطابقت داشت.

منبع: https://mixed-news.com/en/xiaomis-ar-glasses-have-near-retina-sharpness-gesture-control/

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!