باتری جامد 1000Wh/Lجادوی جدید شیائومی

0
(0)

شیائومی همواره برای ارتقا باتری و شارژ دهی، برنامه‌ی تازه‌ای دارد. سال گذشته بود که شارژ سریع 120 وات گوشی های شیائومی، تحولی در حوزه‌ی شارژرهای سریع به وجود آورد و حالا، شیائومی ادعای بزرگی را محقق کرده است. فناوری باتری جامد شیائومی، نه تنها برای گوشی های موبایل، بلکه برای خودروهای برقی نیز کاربردی جدید خواهد داشت. این معجزه‌ی شیائومی، بسیاری از محاسبات پیشین در رابطه با باتری گوشی را بر هم می‌زند.

تفاوت باتری های جامد شیائومی و باتری های سنتی، در این است که الکترولیت‌های باتری، به حالت جامد بدل می‌شوند. در این تغییر شیمیایی مقاومت مکانیکی الکترولیت افزایش پیدا می‌کند. همین امر، بسیاری از چالش‌ها را برطرف می‌سازد.

امروز، شیائومی از فناوری جدید و انقلابی باتری های حالت جامد پرده برداری کرد که با جایگزینی الکترولیت حالت مایع با یک الکترولیت حالت جامد، استحکام مکانیکی و پایداری فوق العاده ای را ارائه می دهد. در آزمایشات فناوری باتری، حالت جامد شیائومی به سه نقطه عطف قابل توجه دست یافته است:

  • چگالی انرژی بیش از 1000 وات ساعت در لیتر
  • بهبود 20 درصدی در عملکرد تخلیه در دمای پایین
  • افزایش قابل توجه میزان عبور جریان که باعث ایمنی بیشتر می‌شود.
باتری جامد شیائومی

باتری جامد شیائومی، فراتر از 1000Wh/L

اولین مزیت باتری جامد شیائومی، افزایش دو برابری چگالی انرژی آنهاست. در حال حاضر، مواد شیمیایی مورد استفاده برای ساخت باتری ها یک چالش بزرگ برای صنعت است که افزایش چگالی انرژی دشوار ساخته. از نظر تئوری، ماده ایده آل برای الکترود منفی، فلز لیتیوم است. زیرا ظرفیت ذخیره سازی لیتیوم دو تا سه برابر کاتدهای سیلیکون-اکسیژن فعلی است. در نتیجه جهش قابل توجهی در چگالی انرژی باتری ایجاد می کند. برای اطمینان از ایمنی این باتری ها، باید از یک دیافراگم غیر آلی استفاده شود تا از نفوذ دندریت های لیتیوم و ایجاد اتصال کوتاه جلوگیری شود.

همچنان استفاده از الکترودهای منفی فلز لیتیوم همچنان دشوار است. در واقع هنوز برای تولید انبوه آماده نیستند. آزمایش‌ها نشان داده‌اند که باتری‌های حالت جامد شیائومی، چگالی انرژی باتری تا حجم بیشتر از 1000Wh/L می‌رسانند.

بررسی انواع شارژرهای معمولی و فست شارژ

20٪ بهبود در تخلیه دمای پایین

یکی دیگر از مزایای باتری جامد شیائومی بهبود عملکرد آنها در دماهای پایین است. الکترولیت مایع در باتری‌های سنتی در دماهای پایین توان انتقال یون‌های لیتیوم را ندارند. همین نکته منجر به کاهش شدید 60 درصدی هدایت لیتیوم می‌شود که عملکرد باتری در زمستان را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. این فناوری با جایگزینی الکترولیت های مایع با مواد جامد، هدایت لیتیوم لازم را حتی در دماهای پایین حفظ می کند.

افزایش نرخ عبور، افزایش ایمنی با باتری جامد شیائومی

در حالی باتری‌های معمولی غیر جامد معمولاً نرخ عبور جریان پایینی دارند، حوادثی مانند اتصال کوتاه و احتراق می‌تواند رخ دهد. این حوادث زمانی رخ می دهد که فویل جمع کننده جریان مثبت در هنگام ضربه با ماده فعال در انتهای منفی تماس پیدا می کند و در نتیجه دمای باتری افزایش می یابد که به نوبه خود خطر احتراق را افزایش می دهد.

باتری‌های حالت جامد شیائومی پیشرفت‌های قابل‌توجهی در مقاومت خود در برابر تست‌های pinprick دیده‌اند. با پوشش دادن الکترود مثبت با یک سرامیک الکترولیت جامد، لایه الکترولیت جامد یک منحنی رو به پایین تشکیل می دهد تا سیال جمع کننده جریان مثبت را محصور کرده و آن را از الکترود منفی جدا کند. این امر هرگونه تماس بین الکترودهای مثبت و منفی را در حین سوراخ کردن مسدود می کند، به طور قابل توجهی سرعت عبور را افزایش می دهد و سطح ایمنی بالاتری را ایجاد می‌کند.

منبع: https://www.mi.com/global/discover/article?id=2883

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!