مقایسه هایسنس و هواوی (Hisense H50 Lite و Huawei P30 Pro)

0
(0)

برند تولید محصولات الکترونیکی هایسنس نشان داده که به راحتی می‌توان بهترین را با هزینه‌ای کم به دست آورد. اکنون در ایران نیز پس از عرضه گوشی های هایسنس توسط نمایندگی تسک میران این نکته به خوبی برای همه آشکار شده است. روند جلب رضایت مشتری در گوشی های هایسنس همچنان ادامه دارد تا آن جا که در سال 2021 نیز با تولید گوشی هایسنس اچ 50 لایت (Hisense H50 Lite) این موضوع را تأیید کرد. کارکرد و ساختار این تلفن به گوشی هوشمندی دیگر از برند هوآوی به نام پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) بسیار شباهت دارد که با مقایسه هایسنس و هواوی، به شناخت بهتری از گوشی هایسنس اچ 50 لایت خواهیم رسید:

مقایسه زمان تولید هایسنس و هواوی

همان گونه که گفته شد گوشی هایسنس در ماه ژوئن 2021 وارد بازار جهانی شد که در زمستان 1400 شمسی، این گوشی جدید با گارانتی رسمی تسک میران و قیمت مناسب در ایران نیز عرضه گشت. این در حالی است که گوشی هوآوی در ماه مارس 2019 میلادی به جهان معرفی و در همان سال به ایران رسید.

آسان نمودن انتخاب با محدودیت پالت رنگی

رنگ هایی که گوشی هایسنس با آن تولید شده محدود به آبی، سبز و مشکی است تا انتخاب برای خریدار آسان تر گردد. در مقابل رنگ های آبی، قرمز، مشکی و رنگ آبی_بنفش برای هوآوی پی 30 پرو قرار گرفته که ممکن است تصمیم گیری برای خرید را پیچیده نمایند.

تولید مداوم گوشی های دو سیم کارته

هر دو گوشی دو سیم کارت را از طریق دو جایگاه خود پشتیبانی می‌نمایند. نوع سیم کارت هایی که در گوشی های هایسنس و هوآوی قرار می‌گیرند، نانو می‌باشد.

سیستم عامل به روز برای انجام پرقدرت امور

 از نظر ابعاد گوشی هایسنس با اندازه های 165.7×76.5×8.9 از گوشی هوآوی دراندازه 158×73.4×8.4 میلی متر بزرگ تر است. سیستم عامل اندروید در گوشی هایسنس اچ 50 لایت به روز با سال 2021 و نسخه 11 اندروید است. در حالی که نسخه اندروید 9 در گوشی هوآی قدیمی است و ممکن است از بسیاری برنامه ها پشتیبانی ننماید.      

آیا امکان پشتیبانی از اینترنت 5 جی در گوشی هایسنس و هوآوی وجود دارد؟

هر دو گوشی های از سرعت انتقال اطلاعات یکسان و اتصالات اینترنتی برابری برخوردار شده‌اند. ساختار گوشی هایسنس اچ 50 لایت و هوآوی پی 30 پرو تاکنون به گونه‌ای بوده که به اینترنت 5 جی متصل نشده‌اند. اما با توجه به فراگیر شدن این نسل اینترنت و به روزرسانی ساختاری شاید مانند گوشی ردمی 9 اِی شیائومی (Xiaomi Redmi 9A) که به شیائومی ردمی نوت 9 اِی اسپرت (Xiaomi Redmi 9A Sport) ارتقاء یافت، این دو گوشی نیز در آینده به قابلیت 5 جی دست یابند.

برابری نسبی قدرت پردازش

سرعت تراشه هشت هسته‌ای در گوشی هایسنس اچ 50 لایت 2×1.8 GHz و در گوشی هوآوی 2×2.6 GHz است. نوع CPU گوشی های پرچم دار هایسنس UNISOC Tiger با قدرت T610 می‌باشد. همچنین GPU در این گوشی Mali-G52 MP2 است که به GPU گوشی هوآوی پی 30 پرو که Mali-G76 MP10 بسیار نزدیک است. البته با توجه به متفاوت بودن برند تراشه در هوآوی که HiSilicon Kirin 980 می‌باشد، شاهد سرعت و کیفیت متفاوت تری در این گوشی هستیم.

انتقال وسیع تر تصویر در گوشی هایسنس

صفحه نمایش هایسنس اچ 50 لایت در اندازه کمی بزرگ تر از گوشی هوآوی، 6.55 اینچ و از جنس IPS LCD ساخته شده است. اندازه صفحه نمایش هوآوی پی 30 پرو 6.5 اینچ می‌باشد که نوع آن OLED است.

چهار دوربین پشتی در هر دو گوشی

گوشی هایسنس اچ 50 لایت در زمینه دوربین چهارگانه قوی تر از گوشی هوآوی عمل کرده است. دلیل این قدرت چهار دوربین 48MP ،5MP ،2MP و2MP بر بدنه پشتی گوشی است که تضمینی بر ارائه کیفیت متناسب با خواست کاربر می‌باشد.

گوشی هوآوی نیز دارای چهار دوربین می‌باشد که کیفیت 40MP در دوربین اصلی آن به نسبت گوشی هایسنس اچ 50 لایت کم تر است. البته وجود دوربین های دیگر این گوشی 8MP و 20MP هستند کیفیت دوربین های پشتی را بالا می‌برد. دوربین سلفی گوشی هوآوی کیفیت 32MP دارد که نسبت به کیفیت 16MP هایسنس اچ 50 لایت بالاتر است.

مقایسه باتری هایسنس و هواوی

یکی از بهترین ویژگی های گوشی هایسنس اچ 50 لایت استفاده از باتری لیتیوم پلیمری 5100mAh می‌باشد که در مقابل ظرفیت 4500mAh گوشی هوآوی میزان دخیره سازی بیشتر انرژی را نشان می‌دهد.

نتیجه گیری

شاید گوشی هایسنس اچ 50 لایت در مواردی چون دوربین سلفی قدرت پائین تری نسبت به گوشی هوآوی داشته باشد، اما سه ویژگی مهم خرید گوشی هایسنس را در اولویت قرار می‌دهد:

  • این گوشی هوشمند به نسبت هوآوی جدیدتر است و بنابر نوع اندروید به روز آن، کارایی بیشتری دارد.
  • با هدف تهیه آسان گوشی برای تمامی اقشار، قیمتی پائین تر از گوشی هوآوی برای مدل گوشی هایسنس اچ 50 لایت در نظر گرفته شده است.
  • در نهایت همراهی گارانتی تسک میران جهت داشتن خدمات پس از فروش مطلوب، برای کاربران اطمینان بسیار را در خرید گوشی هایسنس فراهم می‌نماید.

منبع

https://phonedady.com/compare/hisense-Infinity-H50-Lite_vs_huawei-P30-Pro

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!