آیا پردازنده‌ مدیاتک افت کیفیت دارد؟

1
(1)

پردازنده‌ مدیاتک نامی است که به تازگی در میان مشخصات گوشی‌ های میانرده شنیده می‌شود. نام شرکت سازنده تراشه ها یکی از مواردی است که همیشه مورد توجه خریداران گوشی های هوشمند قرار می‌گیرد. نگرانی اکثر افراد در رابطه با افت قدرت این پردازنده است. اگر شما هم در انتخاب یک موبایل با پردازنده مدیاتک مردد هستید، همراه شما خواهیم بود تا خریدی مطمئن داشته باشید.

در این مطلب تسک میران قصد دارد علت کاهش قدرت پردازنده ها در طی زمان را بررسی نماید. همچنین با چند راهکار ساده جلوی تخریب CPU شما را تا حد امکان خواهیم گرفت.

کاهش سرعت گوشی به علت افت قدرت پردازنده نیست!

 به این نکته توجه داشته باشید که شما به راحتی امکان ارتقا پردازنده موبایل خود را ندارید. در حالی که تقریباً هر ماه برنامه‌های تلفن هوشمندتان را به‌روزرسانی می‌نمائید. شرکت ‎‌های سازنده نرم افزار ها در جهت بهبود عملکرد برنامه هایشان، نسخه‌ های جدید ارائه می‌دهند. ورژن جدید برنامه های تلفن همراه نیز احتیاج به سرعت پردازش بالاتری دارند. پس CPU موبایل شما با همان سرعت اولیه به کار خود می‌پردازد اما این ورژن جدید برنامه ها هستند که باعث می‌شوند شما احساس کند شدن نسبت به کارکرد موبایلتان داشته باشید.

این اتفاق برای پردازنده مدیاتک و دیگر تراشه ها می‌افتد!

 به تلفن همراه قبلی خود توجه نمائید. دلیل شما برای کنار گذاشت موبایل قدیمیتان و خرید یک گوشی جدید چیست؟ پائین آمدن سرعت پردازش داده‌ ها احتمالاً یکی از موارد باشد. یا قادر به پشتیبانی برخی نرم افزار ها نمی‌باشد. این موضوع برای تمام پردازنده‌ های موجود اتفاق می‌افتد. بنابراین هنگام خرید گوشی موبایل مدنظرتان، با شنیدن اسم گوشی‌ های میانرده منصرف نشوید. حتی با شنیدن اسم برندهای قدر قدرت در ساخت چیپست ها نیز متحیر نشوید.

به نوع استفاده خودتان از موبایل، بودجه و همینطور سایر خصیصه‌ های گوشی توجه بفرمائید. در نهایت از میان گوشی های هوشمندی که خواسته شما را بر طرف می‌سازند و بازه قیمتی مناسب با بودجه‌تان را دارند، چیپست قوی تر را انتخاب نمائید.

دلیل قیمت پائین پردازنده مدیاتک چیست؟!

با تمام این توضیحات، این سوال برایتان پیش می‌آید که علت قیمت پائین مدیاتک از چه بابت است؟ برای پاسخ به این سوال بد نیست پیشینه‌ این شرکت را بدانیم.

شرک مدیاتک، در سال 1997 از ابر شرکت یونایتد مایکروالکترونیکس جدا گشت و به صورت مستقل مشغول به تولید تراشه‌های مختلف شد. این شرکت در حوزه‌ ساخت تراشه های موبایل از سال 2007 آغاز به کار کرد و توانست در سال 2020 در رقابت با کوالکام پیروز میدان فروش پردازنده گردد.

با توجه به این تاریخچه پرقدمت مدیاتک، دیگر نمی‌توان این ابرقدرت تازه‌ وارد را دست کم گرفت. اما نباید فراموش کنیم که شایعاتی در رابطه با کاهش سرعت پردازنده‌ مدیاتک در طول زمان، به گوش می‌رسد.

 مدیاتک در تولید تراشه های خود، از قطعاتی با ورژن جدید بهره نمی‌برد. این شرکت با استفاده از ورژن های کمی قدیمی تر، تمام نیاز یک کاربر تلفن میانرده را برطرف می‌سازد. همین امر کاهش قیمت چشم‌گیری را در تولید چیپست های مدیاتک رقم زده است.

نگاه خلاقانه‌ی کمپانی مدیاتک در ترکیب با تخصص و شناخت دقیق از فنآوری، لطف بزرگی در راستای تولید میانرده‌ها بود.

پس هنگام خرید یک موبایل میانرده، می‌توانید با خیال راحت به اسم مدیاتک تکیه داشته باشید. موبایل‌ های میانرده با تراشه‌ مدیاتک را با گارانتی تسک میران می‌توانید تهیه نمائید.

تسک میران بر این باور است که تمام اقشار جامعه حق دسترسی به تلفن هوشمند با کیفیت را دارند. از این رو اقدام به عرضه و گارانتی گوشی های شیائومی و هایسنس نموده است.

جلوگیری از افت کیفیت پردازنده موبایل

برای حفاظت از بخش‌های مختلف موبایل توصیه‌های بسیاری شنیده‌و ترفندهای زیادی را به کار می‌گیریم. CPU گوشی هم (چه پردازنده مدیاتک باشد چه اسنپدراگون و غیره) مانند سایر قطعات نیاز به مراقبت دارد.

شاید تصور شما این باشد که تنها برنامه هایی که در طول روز استفاده می‌نمائید در حال پردازش هستند، اما اینطور نیست. تمام نرم افزارهای گوشی هوشمند شما بخشی از پردازش CPU را به خود اختصاص می‌دهند. ممکن است شما در طول هفته هیچ استفاده‌ای از اپلیکیشن شمارنده‌ قدم‌ هایتان نداشته باشید ولی این برنامه هنگامی که نیاز دارد تا به روز رسانی شود، پردازنده موبایل شما را درگیر می‌نماید.

در نتیجه بهتر است برنامه های غیر کاربردی خود را از دستگاه حذف نمائید.

حافظه گوشی شما پر شده است!

قبل از دریافت این پیام، فضای حافظه گوشی هوشمند خود را مرتب نمائید. تصاویر داخل گالری، فایل‌های صوتی و تصویری که کاربردی ندارد و یا حتی اسناد و محتواهای مهم خود را به یک حافظه جانبی منتقل نمائید. مسلما این کار زمان و حوصله زیادی از شما می‌گیرد اما به لذت عملکرد سریع موبایل هوشمندتان می‌ارزد.

سلامت پردازنده مدیاتک یا اسنپدراگون، در گرو سلامت باتری

مطمئناً پس از خرید یک گوشی جدید، اقداماتی را برای محافظت از باتری موبایل انجام می‌دهید. بالطبع بعد از گذشت مدتی دیگر این مراقبت‌ها کمرنگ‌ تر می‌شوند و به صورت تدریجی عمر باتری موبایلتان کم می‌شود. هنگامی که باتری موبایل فرسوده می‌گردد، بخش زیادی از انرژی به گرما تبدیل می‌شود. گرم شدن دستگاه باعث آسیب جدی به CPU و به ویژه پردازنده مدیاتک می‌شود.

کاهش سرعت موبایل را بپذیرید

به طور کلی نمی‌توتن مانع افت سرعت CPU شد، اما می‌توان با به کار بستن این توصیه‌ها تا حدودی روند افت تراشه را به تأخیر انداخت. بنابراین بهتر است این موضوع را به چشم یک مشکل بزرگ ننگرید. پس چه پردازنده مدیاتک چه اسنپدراگون پس از مدتی دچار افت می‌شوند.

هیچ پردازندهای امکان حفظ سرعت پردازش، تا سالیان سال را ندارد و در این مسیر علل بسیای مانند افزایش عمر باتری و به روز رسانی اپلیکیشن های موبایل می‌باشد. گارانتی تسک میران، به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی در رابطه با ضعف تراشه هایی چون پردازنده مدیاتک، از کار با موبایلتان لذت ببرید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 1 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!