پیدا کردن موقعیت گوشی موبایل شیائومی با Mi Cloud

پیدا کردن گوشی مفقودی
3.8
(21)

همه‌ی ما می‌دانیم که بخش مهمی از اطلاعات، ارتباطات، خاطرات، فعالیت های شغلی و … ما در گوشی موبایلمان محفوظ است. گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی موبایل، علاوه بر خسارت مالی که بر ما وارد می‌کند، فعالیت های روزمره و کاری ما را هم تا مدت طولانی دچار مشکل می‌سازد. در این شرایط استفاده از قابلیت ردیابی و تشخیص موقعیت گوشی های شیائومی، به یک امکان حیاتی بدل می‌شود. امکانی که شاید پیش از وقوع مشکل، توجهی به آن نداشته باشیم. اما بهتر است پس از خرید گوشی موبایل شیائومی، قابلیت ردیابی گوشی شیائومی از طریق Mi Cloud را فعال نمائید. در اینجا قصد داریم آموزش فعالسازی Find My device در گوشی های شیائومی و موارد مهم در این باره را با شما به اشتراک بگذاریم.

آموزش فعال سازی ردیابی گوشی شیائومی

برای فعال سازی قابلیت find my phone در گوشی شیائومی، باید Mi Account (حساب کاربری شیائومی) را فعال کرده باشید. پس از ورود به حساب کاربری می‌توانید بر اساس گام های زیر شیائومی را برای دسترسی موقعیت مکانی گوشیتان، آماده کنید:
1. وارد تنظیمات گوشی شیائومی خود بشوید. بر روی گزینه‌ی Mi Account کلیک کنید.

اگر حساب کاربری می اکانت دارید، مراحل را ادامه بدهید، در غیر اینصورت برای ساخت حساب کاربری، اقدام نمائید.

2. در منوی Mi Account (حساب کاربری شیائومی) بر روی گزینه‌ی Devices (دستگاه ها) کلیک کنید.

ردیابی آنلاین گوشی شیائومی

اسم گوشی شما نمایش داده می‌شود. آن را انتخاب نمائید.

3.گوشی شیائومی، سه دسترسی از شما می‌خواهد که باید تمام آن ها را فعال نمائید:

find Xiaomi device
  • Access device info (اطلاعات گوشی موبایل)
  • Access location  (دسترسی به موقعیت مکانی گوشی موبایل)
  • Send SMS (ارسال پیامک به صورت خودکار)

شما برای کسب اطلاعات از موقعیت گوشی شیائومی گم شده، درخواستی به سیم کارت موجود در گوشی ارسال می‌کنید. شیائومی موقعیت مکانی گوشی را به صورت SMS برایتان ارسال می‌کند. بنابراین این دسترسی ها لازم هستند.

4. پس از این سه دسترسی ضروری، سه دسترسی دیگر از شما خواسته می‌شود که بنا به صلاح دید خود، می‌توانید آن‌ها را فعال کنید:

  • Report location when battery is low (اعلام موقعیت گوشی در صورت کم بودن شارژ دستگاه): اگر شارژ گوشی شما رو به اتمام باشد، پیش از خاموش شدن گوشی موقعیت آن برای شماره‌ای که مشخص می‌کنید، ارسال می‌شود.
  • Report location before powering off (اعلام لوکیشن گوشی پیش از خاموش شدن): در این حالت شیائومی موقعیت مکانی گوشی را قبل از خاموش شدن به هر دلیلی (به صورت دستی و یا بر اثر ضربه) به شما اعلام می‌کند.

توجه داشته باشید که آخرین موقعیت گوشی شیائومی قبل از خاموش شدن برای شما ارسال می‌شود، نه لوکیشن گوشی پس از خاموشی. ممکن است سارقان گوشی را خاموش کرده و به مکان دیگری منتقل شوند. در این صورت ردیابی گوشی شیائومی ممکن نیست.

آموزش استفاده از فضای دوم گوشی های شیائومی را مطالعه نمائید.

ردیابی آنلاین گوشی شیائومی

موقعیت گوشی موبایل شیائومی شما به صورت آنلاین بر روی نقشه قابل مشاهده است. فقط کافی است اینترنت گوشی شما وصل باشد. البته این حالت در هنگام به سرقت رفتن گوشی موبایل، کمکی به شما نخواهد کرد. چرا که سارقان اینترنت را حتماً قطع و گوشی موبایل را خاموش می‌کنند.

وبسایت Xiaomi Cloud

برای ردیابی آنلاین گوشی موبایل شیائومی، وارد سایت Xiaomi Cloud شوید. گزینه‌ی ورود با حساب کاربری Mi Account را لمس کنید و پس از وارد کردن ایمیل یا شماره تماس اکانت خود، بر روی گزینه‌ی Finde device (پیدا کردن دستگاه) کلیک کنید.

ردیابی گوشی با می اکانت

در این مرحله یک نقشه برای شما نمایش داده می‌شود و در بالای تصویر، نام دستگاه‌های شیائومی خود را می‌بینید. دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید تا موقعیت مکانی گوشی موبایل شیائومی برای شما ارسال شود.

پیدا کردن گوشی گم شده شیائومی

شیائومی همواره در حال به روز رسانی امکانات Mi Account است تا کاربران علاوه بر استفاده از برنامه های متنوع و کاربردی، امنیت بیشتری را تجربه کنند. اگر شما قابلیت ردیابی گوشی شیائومی استفاده می‌کنید تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 3.8 / 5. تعداد رای‌ها: 21

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!