کدام گوشی‌ها با جدیدترین پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ساخته خواهند شد؟

اسنپدراگون 8 نسل 1
5
(1)

پس از این که شرکت کوالکام تراشه‌ جدید خود را با نام اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمائی کرد، طولی نکشید که اندروید اعلام نمود گوشی های جدیدی از شرکت های متفاوت که سیستم عامل اندروید دارند، از این تراشه بهره خواهند برد. طراحی این چیپست به گونه‌ای است که احتمالاً تا سال آینده در گوشی های اندرویدی پرچم دار بسیاری استفاده می‌گردد. به طوری که بسیاری از سازندگان موبایل مدعی استفاده از آن در گوشی های بعدی خود شده‌اند. از طرفی بسیاری از این تولیدکنندگان سعی دارند خود را به عنوان نخستین شرکت استفاده کننده از این تراشه به جهانیان معرفی نمایند.

بنابراین سازندگان مختلف گوشی های اندروید درصدد طراحی سخت افزار گوشی های خود بر اساس این چیپست می‌باشند که فهرست اسامی آن ها تاکنون به شرح زیر دسته بندی شده است. این فهرست شامل مدل گوشی هایی است که سازندگان آن ها استفاده از اسنپدراگون 8 نسل 1 را در ساختشان تأیید کرده‌اند:

سری گوشی های شیائومی 12

نخستین کمپانی گوشی سازی که بهره گیری از اسنپدراگون 8 نسل 1 را در گوشی هایش تأیید نمود، شیائومی بود. این غول چینی در صنعت گوشی سازی هوشمند، اولین شرکتی بود که از اسنپدراگون 888 سری شیائومی می 11 (Xiaomi Mi 11) بهره برد. اکنون که تا زمان عرضه سری گوشی های شیائومی 12 (Xiaomi 12) زمانی باقی نمانده، استفاده از نسل جدید اسنپدراگون در این سری محتمل تر گشته است.  

سری گوشی های شیائومی 12

موتورولا اِدج (Motorola Edge)

شرکت موتورولا سازنده دیگری است که از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند. به نظر گوشی جدید موتورولا با نام موتورولا اِدج (Motorola Edge) که در تاریخ 9 دسامبر تنها در چین عرضه می‌شود، از چیپست جدیدکوالکام برای پردازش بهره می‌برد.

ریلمی جی تی 2 پرو (Realme GT 2 Pro)

به تازگی خبری فاش شده که گوشی جدید ریلمی با نام ریلمی جی تی 2 پرو در دست تولید است. این تلفن جدید مانند گوشی نکسوس 6 پی (Nexus 6P) دوربین پشتی برآمده با صفحه نمایشی منحنی از جنس فلز نرم خوهد داشت. گوشی جدید ریلمی جی تی 2 پرو ادامه‌ای برای گوشی ریلمی جی تی (Realme GT) که در اوایل سال 2021 به بازارهای منتخب عرضه شد، می‌باشد.

ریلمی جی تی 2 پرو (Realme GT 2 Pro)

براساس شایعات، حدسیات و رندرها، این گوشی هوشمند ریلمی، صفحه نمایشی WQHD+ تخت، و به اندازه 6.8″ با نرخ تازه سازی 120 هرتز خواهد داشت. همچنین رم 12GB و حافظه داخلی 256GB و UFS 3.1 برای آن در نظر آورده شده است. بنابراین جای تعجبی باقی نخواهد ماند که پردازنده جدید اسنپدراگون 8 نسل 1 نیز در گوشی جدید ریلمی استفاده شود.

اوپو فایند ایکس 4 (Oppo Find X4)

به تازگی وجود اسنپدراگون 8 نسل 1 در گوشی های بعدی اوپو نیز تأیید شده است. اوپو پیش از این در سال‌ های اخیر و به طور ویژه با سری گوشی های فایند ایکس خود، گوشی های اندرویدی بسیاری تولید کرده که مدل های جدید آن نیز با اسنپدراگون 888 ساخته شده‌اند.

اوپو فایند ایکس 4 (Oppo Find X4)

گوشی های اندرویدی که انتظار می‌رود با اسنپدراگون 8 نسل 1 تولید شوند:

شرکت هایی که ذکر گشتند، استفاده از تازه ترین کوالکام اسنپدراگون را تأیید کردند، اما همچنان احتمال استفاده از این تراشه در برخی گوشی های دیگر با سیستم عامل اندروید نیز وجود دارد. با توجه به استفاده از نسل پیش اسنپدراگون در گوشی های سال 2021 سامسونگ و وان پلاس، گمان می‌شود این کمپانی ها نیز از نسل هشتم اسنپدراگون در تولید گوشی های بعدی خود بهره برند.

سری 10 گوشی های وان پلاس

از آن جا که بسیاری از گوشی های وان پلاس از تراشه کوالکام ساخته شده‌اند و همکاری این شرکت با کمپانی اوپو همیشه به صورتی تنگاتنگ بوده است، اکنون شایعاتی از ساخت گوشی های سری 10 وان پلاس (One Plus 10) با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 به گوش می‌رسد. بنابراین انتظار می‌رود اوپو و وان پلاس اشتراکات خود را همچنان حفظ نمایند.

سری 10 گوشی های وان پلاس

سری سامسونگ گلکسی 22 (Samsung Galaxy S22)

به زودی گوشی جدید سامسونگ با نام گلسکسی اس 22 در جهان با پردازنده داخلی توسعه یافته اگزینوس تولید می‌شود. اما این مکان نیز وجود دارد که سامسونگ برای دور نماندن از میدان رقابت استفاده از تراشه نسل جدید، نسخه گوشی جدد خود را برای عرضه در بازارهای آمریکای شمالی با تراشه کوالکام دریافت تولید نماید.

سری سامسونگ گلکسی 22 (Samsung Galaxy S22)

آن چه مسلم است و پیش از این شرکت تسک میران نیز اعلام نموده بود، استفاده از تراشه جدید اسنپدراگون در سری گوشی های شیائومی 12 است. بنابراین شیائومی 12 که در روز 4 دسامبر رونمایی می‌گردند، نخستین گوشی های هوشمندی در جهان خواهند بود که با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 ساخته می‌شوند.

منبع

https://9to5google.com/2021/12/01/heres-every-smartphone-confirmed-to-use-the-qualcomm-snapdragon-8-gen-1-chip

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!