گزارش رشد درآمد و سود شیائومی در سه ماهه سوم سال 2021 میلادی

0
(0)

شرکت تولیدکننده لوازم الکترونیکی مصرفی و گوشی های هوشمند شیائومی گزارشی از ماه سوم تا ششم سال 2021 میلادی ارائه داد. پیش از این نیز نتایج قابل قبولی از رشد تقاضا در کنار عرضه گوشی های شیائومی و افزایش سود شیائومی در سه ماهه دوم سال میلادی جاری منتشر شده بود که نمایندگی تسک میران گزارش این آمار و ارقام دقیق آن را برای مخاطبان مشتاق بیان نموده بود.

افزایش سود شیائومی در 2021

در سه ماهه سوم امسال، مجموع درآمد شیائومی به مبلغ 78.1 میلیارد یوآن رسید. این مبلغ افزایش 8.2 درصدی درآمد شیائومی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

سیستم عامل MIUI و جذب بیشتر مخاطبان

همچنین در بازه زمانی 30 روزه تا 22 نوامبر، تعداد کاربرانی که از سیستم عامل MIUI استفاده نمودند، به رقم 500 میلیون رسید. این ارقام نشان از رشد استفاده اینترنت اشیاء مانند تصفیه هوا شیائومی و گوشی های هوشمند در میان کاربران دارد.

برترین اینترنت اشیاء در منطقه

شرکت شیائومی اعلام نمود که استراتژی اصلی این سازمان جهت تولید گوشی های هوشمند به همراه اینترنت اشیاء، در سه ماهه سوم سال میلادی نیز به قوت خود باقی مانده است. این موضوع یکی از دلایل اصلی کسب رتبه برتر تلفن های شیائومی در 11 کشور منطقه می‌باشد. بنابراین ادامه کاوش و نوآوری برای پیشرفت در تکنولوژی و تولید محصول همراه اعتباری که گارانتی شیائومی به این محصولات می‌بخشد، رشد سود شیائومی بیشتر می شود.

بررسی عملکرد فصلی

بالاترین درآمد خدمات اینترنتی در سه ماه

علاوه بر رشد سود شیائومی در سه ماهه سوم، افزایش حاشیه سود ناخالص بخش خدمات اینترنتی این شرکت به 73.6 درصد رسید که 13.1 واحد درصد از مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

رشد سود با کیفیت و قیمت بهتر گوشی های گیمینگ شیائومی

درآمد تبلیغاتی شیائومی نیز در همین زمان به 4.8 میلیارد یوآن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 44.7 درصد افزایش یافته است. از طرف دیگر شیائومی از افزایش 1.0 میلیارد یوآنی گوشی های گیمینگ شیائومی خبر داد. این افزایش نوید کیفیت بالاتر با قمیتی بهتر را می‌دهد.

لایف اِلِمنِت؛ زیرشاخه جدید لوازم شیائومی

در سه ماهه دوم 2021 شاهد معرفی برند جدیدی با نام لایف اِلِمنِت (Life Element) بودیم. این برند که از پلتفرم تجارت الکترونیک یوپین شیائومی معرفی گشت، طیف گسترده ای از محصولات مصرفی روزانه با کیفیتی بالا و قیمت مناسب تولید می‌نماید. همچنین خرید اینترنتی با پرداخت حق عضویت به یوپین از نوامبر امسال آسان تر شده است. با این اتفاق رشد درآمد خدمات اینترنتی شیائومی در خارج از کشور نیز به 110 درصد رسید.

تحقیق و توسعه

تعهد به سرمایه‌گذاری شیائومی در تحقیقات و توسعه موجب رقابتی شدن بیشتر محصولاتش می‎‌گردد. هزینه های تحقیق و توسعه جمعی شیائومی در سه فصل نخست سال 2021، به 9.3 میلیارد یوآن رسید که 51.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

گجت و ابداعات نوین تکنولوژی شیائومی

در سپتامبر شیائومی از عینک هوشمند شیائومی که دارای نمایشگری برای نمایش اطلاعات بصری و ویژگی‌های تعاملی است و همچنین در نوامبر از تکنولوژی سیستم خنک کننده مایع برای جلوگیری از اتلاف گرمای گوشی‌های هوشمند پرده برداری نمود.

درصدهای جهان شیائومی

بهینه‌سازی تخصیص منابع بازار جهانی و تقویت کانال‌های شیائومی مطابق با شرایط بازار محلی، موجب استحکام موقعیت شیائومی در بازار جهانی شد. حضور پرقدرت شیائومی در جهان در سه ماهه سوم همچنان ادامه دارد. همان گونه که Canalys از کسب رتبه دوم بازار جهانی در سه ماهه سوم سال 2021 توسط شیائومی خبر داد، شیائومی با 21.5 درصد فروش جهانی معرفی می‌گردد. اروپای غربی نیز 17.0 درصد فروش گوشی های هوشمند به شیائومی اختصاص داده شد. همچنین در همین منطقه شیائومی یکی از سه شرکت برتر ارسال محصولات نیز شناخته شد.

شیائومی با 28.7 درصد سهم بازار، رتبه دوم در اروپای مرکزی و شرقی به دست آورد. به استثنای هند، این شرکت توانست بیش از 6.8 میلیون تلفن موبایل را با رشد 130 درصدی در بازارهای منطقه به فروش رساند. همچنی نطبق گزارش Canalys، سهم کانال های اپراتور اروپای غربی در فروش گوشی های موبایل شیائومی در سه ماهه سوم سال 2020 ،4.6 درصد بود که در سه ماهه سوم 2021 به 13.0 درصد افزایش یافت. علاوه بر این، با ادامه رشد عرضه و تقاضا در بازار آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا شیائومی افزایش فروش چشمگیرتری را تجربه نمود. از طرفی برای شانزدهمین سه ماهه متوالی توانست جایگاه نخست خود در زمینه فروش گوشی های هوشمند در هند را حفظ نماید.

افزایش سود با کاربران جدید

با راهکار و استراتژی تقسیم‌بندی مناسب، شیائومی توانسته کاربران جدیدی را به محصولات خود جذب نماید. با ارائه جدیدترین گوشی های شیائومی در سال 2021 ، شاهد جذب بیش از نیمی از کاربران جدید برای گوشی های هوشمند این کمپانی هستیم. همان گونه که تسک میران پیش از این اعلام نموده بود، گوشی های سری شیائومی ردمی نوت 11 (Xiaomi Redmi Note 11) و سری شیائومی 11 تی (Xiaomi 11T) در دو ماه اخیر توجه بسیاری از کاربران را به خود معطوف نمودند تا به فروش بالایی دست یابند.

جشنواره فروش  شیائومی در ماه نوامبر 2021

در ماه نوامبر 2021، شیائومی جشنواره ای برای فروش محصولات پرچم دار و میان رده های خود قرار داد که در سایت های Tmall.com ،JD.com و Suning.com بالاترین رتبه را به دست آوردند. در طول مدت جشنواره، حجم کل فروش آفلاین گوشی های شیائومی بیش از 110 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد. در طول جشنواره خرید ماه نوامبر، فروش انبوه لوازم خانگی شیائومی برای این شرکت در سه ماهه سوم 2021، رتبه 3 در سایت JD.com رقم زد. از جمله محصولات فروخته شده در این سایت لوازم خانگی یخچال چهار در هوشمند شیائومی 550L و ماشین لباسشویی مینی شیائومی بوده‌اند.

افزایش خرده فروشی تلفن هوشمند با استراتژی اینترنت اشیاء

درآمد 20.9 میلیاردی از اینترنت اشیاء و لوازم منزل شیائومی در سه ماهه سوم سال 2021 رشد 15.5 درصد این محصولات را اعلام می‌نماید. علیرغم چالش‌های موجود در حمل و نقل و ارسال این لوازم به خارج از کشور، شیائومی به رکوردی تازه در این زمینه دست یافته است. از 30 سپتامبر 2021، به استثنای گوشی های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ های شیائومی 400 میلیون محصول دیگر از اینترنت اشیاء استفاده نموده و بیش از 8 میلیون کاربر با پنج دستگاه یا بیشتر به پلتفرم AIoT متصل شده‌اند. البته رقم آخر شامل اتصال کاربران به این پلتفرم با گوشی، لگ تاپ یا تبلت شیائومی نمی‌شود.

تلویزیون های شیائومی؛ محبوب میان چینی ها

افزایش درآمد 19.5 درصدی تلویزیون های هوشمند شیائومی رسیدن به رقم فروش 3.0 میلیون نفری را نمایش می‌دهد. این اتفاق برای یازدهمین سه ماهه متوالی رتبه اول را برای فروش تلویزیون شیائومی در چین به ارمغان آورد. همچنین تلویزیون های شیائومی توانستند در سه ماهه سوم سال 2021 میان پنج کشور برتر جهان نیز به رتبه بالا دست یابند.

آسایشی که شیائومی برای کاربران می‌سازد!

با راهکارهای فروش خرده شیائومی، سرعت فروش بالای محصولات هوشمند این شرکت را در سال 2021 میلادی نظاره می‌نمائیم. این سرعت دلیلی برای افتتاح بیش از 10000 فروشگاه‌های خرده‌فروشی شیائومی در چین را نمایان می‌کند. با این راهکار شیائومی قصد ورود به بازارهای پایین‌تر و جذب کاربران بیشتر برای اسایش آنان را دارد.

منبعhttps://blog.mi.com/en/2021/11/23/xiaomi-reports-steady-revenue-and-profit-growth-in-2021-q3/

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!