تراشه جدید مدیاتک دیمنسیتی در گوشی پوکو اف 4 جی تی

5
(1)

نام پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi Poco F4 GT) تلفن هوشمند بعدی شیائومی از گروه پوکو خواهد بود. به نظر می‌رسد گوشی جدید پوکو از پردازنده قوی تری برخوردار شود. اگرچه مدل پردازنده مانند برخی گوشی های شیائومی مانند ردمی نوت 10 (Xiaomi Redmi  Note 10) از نوع مدیاتک دیمنسیتی می‌باشد، اما قدرت پردازش آن در گوشی پوکو اف 4 جی تی بیشتر خواهد شد.

تصویر احتمالی

پرچم داران مدیاتک تولید می‌شوند!

در حال حاضر شیائومی بر دو نمونه تراشه کار می‌نماید: تراشه مدیاتک دیمنسیتی 9000 با پردزاش 4 نانومتری و تراشه مدیاتک دیمنسیتی 700 با پردازش 5 نانومتری. گمان می‌شود هر دوی این پردازنده ها به زودی راه خود را در گوشی های جدید شیائومی سال 2022 باز نمایند. آن گونه که حدس زده می‌شود، گوشی شیائومی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) نخستین گوشی پوکو سال آینده خواهد بود که با تراشه پرچم دار مدیاتک دیمنسیتی 9000 به بازار می‌آید.

در سال میلادی 2021، شیائومی بر اساس محبوبیت گوشی های پوکوی خود، سه مدل گوشی از این مجموعه عرضه نمود. گوشی پوکو ام 4 پرو 5 جی (Xiaomi POCO M4 Pro 5G)، گوشی پوکو اف 3 (Xiaomi POCO F3) و گوشی پوکو ایکس 3 جی تی (Xiaomi POCO X3 GT) سه مدلی هستند که بر مبنای آن ها گوشی جدید پوکو طراحی خواهد شد. بنابراین باید با کمی تغییر در نام، پردازنده و دوربین شاهد گوشی پوکو اف 4 جی تی باشیم.

تصویر احتمالی

پوکو اف 4 جی تی؛ نسخه های ردمی کِی 50 گیمینگ

از آن جایی که شیائومی به تازگی نام های دیگری نیز برای  تلفن های خود بر می‌گزیند، نام این دستگاه جدید خود را «ماتیس» (Matisse) و مدل L10 معرفی می‌نماید. اگر برای گوشی شیائومی پوکو اف 4 جی معادلی در نظر گرفته شود، شیائومی ردمی کی 50 گیمینگ پرو نمونه چینی این گوشی خواهد بود.

تصویر احتمالی

مشخصات احتمالی گوشی پوکو اف 4 جی تی

گوشی ماتیس یا پوکو اف 4 جی تی در ماه دسامبر 2021 رونمایی می‌شود. مشخصاتی که سایت Xiaomimiui برای جدیدترین گوشی پوکو اعلام نموده بدین شرح می‌باشد:

نرخ بالای تازه سازی صفحه نمایش

احتمال دارد گوشی پوکو اف 4 جی تی از صفحه نمایش AMOLED با بالاترین نرخ تازه سازی تولید شود. پیش از این بالاترین نرخ تازه سازی در سری گوشی های شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) با 144Hz سرعت به کار رفته بود. اکنون پیش بینی می‌شود گوشی پوکو اف 4 جی تی نیز با این نرخ تازه سازی تولید شود یا مانند انواع دیگر گوشی شیائومی با 120Hz تازه سازی نمایشگر طراحی گردد.

قفل گشایی با حسگری جدید

از طرف دیگر شاید در زمینه قفل گشایی و امنیت این گوشی هوشمند جدید از حسگر اثر انگشت ساخت Goodix یا FPC بهره برده شود.

دوربین هایی برای کیفیت موردنظر کاربر

دوربین های چهارگانه در این تلفن مسیر را برای خرید گوشی شیائومی با قیمت و کیفیت مناسب هموار می‌نماید. چهار دوربین پوکو اف 4 جی تی با کیفیت 64MP ،13MP ،8MP ،2MP ساخته خواهند شد. البته Xiaomimiui نیز احتمال کیفیت 108MP برای دوربین اصلی را نیز اعلام نموده است.

تصویر احتمالی

گوشی دیگری از شیائومی و تراشه جدید مدیاتک دیمنسیتی 7000

تراشه پرچم دار مدیاتک دیمنسیتی 7000 چیپستی است که در تلفن هوشمند دیگری از شیائومی استفاده خواهد شد. هر چند مدل این گوشی و نام آن هنوز در هاله‌ای از ابهام می‌باشد، اما احتمال استفاده از این تراشه جدید مدیاتک در گوشی های ویرایش شده ردمی کی 50 مخصوص بازی نیز در چین نیز وجود دارد. به نظر نام این گوشی «روبنز» (Rubaens) و مدل آن L11 خواهد بود که با کیفیت 64MP دوربین اصلی تولید می‌گردد.

اگرچه هیچ یک از این گوشی ها در برنامه عرضه جهانی شیائومی وجود ندارند، اما تراشه های جدید مدیاتک در گوشی های سال 2022 شیائومی به کار برده می‌شوند.

منبع

https://www.notebookcheck.net/Poco-F4-GT-to-debut-with-a-MediaTek-Dimensity-9000-as-Xiaomi-readies-the-Dimensity-7000-for-the-Redmi-K50-series.580649.0.html

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!