افزایش سرعت بازی در گوشی شیائومی

4.1
(14)

اجرای روان و بدون لگ بازی های موبایلی یکی از انتظاراتی است که از یک گوشی هوشمند به روز میتوان داشت. از سویی بازی های موبایلی جدید نیازمند پردازش های سنگین و مصرف باتری زیادی هستند که یکی از چالش های این حوزه بشمار میرود. ممکن است شما هم هنگام اجرای برخی بازی ها با مشکل سرعت پایین گوشی شیائومی در اجرای بازی مواجه شده باشید یا اصطلاحاً بازی با لگ اجرا شود. از این رو باید به سراغ بخش‌های مختلف و مرتبط با گیم گوشی شیائومی برویم تا مشکل سرعت پایین حین بازی را حل کنیم. در این بررسی با تسک‌میران همراه باشید.

افزایش سرعت بازی در گوشی شیائومی با بالابردن گرافیک (Force 4x MSAA)

ویژگی Force 4X در بخش تنظمات برخی گوشی‌های شیائومی برای بالا بردن قدرت گرافیکی بازی وجود دارد. با انجام این کار با بالارفتن سرعت بازی، کیفیت آن نیز افزایش می‌‌یابد. این قابلیت به علت مصرف زیاد باتری گوشی به صورت پیشفرض فعال نیست، به همین دلیل شما باید به صورت دستی آن را فعال کنید. البته در نظر داشته باشید که فعال بودن این حالت می‌تواند موجب کاهش عمر باتری شما شود. طبق مراحل زیر می‌توانید قابلیت Force 4X را در گوشی شیائومی فعال کنید:

msaa activation

  • ابتدا در قسمت settings به About Phone بروید و گزینه MIUI version را هفت بار متوالی ضربه بزنید تا شما را به عنوان یک توسعه دهنده (developer) شناسایی کند.
  • سپس وارد بخش تنظیمات بیشتر (Additional settings) شده و آیتم گزینه های توسعه دهنده (developer options) را انتخاب کرده و تا میانه های صفحه اسکرول کنید تا به بخش “سخت افزار رندر را سریعتر کرده است” (hardware accelerated rendering) برسید.
  • گزینه Force 4x MSAA را پیدا کرده و آن را فعال کنید. (مانند تصویر بالا)

استفاده از شبکه اینترنت سریع

اگر اهل بازی‌های آنلاین هستید باید بدانید منبع اینترنت شما باید از قدرت کافی برای پشتیبانی بازی‌ها برخوردار باشد. در واقع استفاده از اینترنت معتبر و قدرتمند در حین دریافت و ارسال دیتاها سرعت اینترنت تأثیر زیادی بر کیفیت و عملکرد بازی شما خواهد گذاشت. به طور تخصصی تر، یک سرویس اینترنت مناسب به شما Ping مناسبی میدهد تا حتی چند صدم ثانیه هم از حریفتان عقب نباشید!

حذف فایل های اضافی در گوشی شیائومی

با ذخیره هرچه بیشتر فایل‌های اضافه از سرعت گوشی موبایل شیائومی خود کاسته‌اید، در این مواقع برای افزایش سرعت بازی با پاک کردن پرونده یا فایل اضافی می‌توانید کیفیت اجرا و میزان روان بودن بازی‌ها را بالا برد. برای پاک کردن فایل‌های اضافه باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • به قسمت settings رفته و درباره دستگاه (About phone) را انتخاب کنید
  • گزینه فضای ذخیره سازی(Storage) را در بالای صفحه را انتخاب کنید
  • گزینه Free Up Space را در پایین صفحه انتخاب کرده و فایل ها و برنامه هایی را که استفاده نمی‌کنید، مشخص کرده و روی گزینه Free Up ضربه بزنید.

فعال کردن صدای Dolby Atmos در گوشی شیائومی

صدای Dolby Atmos کیفیت صدای بازی‌های شما را بهبود می‌بخشد. معمولاً بیشتر گوشی‌های شیائومی (حتی میان رده‌های پوکو) از این ویژگی برخوردارند. برای استفاده از این قابلیت باید طبق دستور العمل زیر عمل کنید:

  • در قسمت  settings، بر روی گزینه Sounds and vibration ضربه بزنید.
  • سپس باید وارد گزینه Sound quality and effects شده
  • در نهایت نیز Dolby Atmos را فعال کنید.

 اورکلاک کردن پردازنده گوشی شیائومی و اجرای روان بازی‌ها

اورکلاک کردن پردازنده در گوشی های اندروید به بهبود سرعت آن‌ها کمک می‌کند. در واقع پردازنده به مجبور به استفاده از حداکثر توان خود است، در نهایت نیز این کار به بهبود کیفیت بازی‌هایتان تمام می‌شود. البته در نظر داشته باشید که پیش از این کار باید گوشی موبایل شیائومی خود را روت کنید. روت کردن گوشی های شیائومی توصیه نمیشود زیرا گارانتی گوشی شیائومی با روت کردن گوشی از بین میرود و گوشی دیگر تحت گارانتی نخواهد بود!.

چگونه نرخ تازه سازی گوشی را افزایش دهیم؟

یکی از مهم‌ترین توضیحات گوشی‌ها در بخش نمایشگر، نرخ تازه سازی آن‌هاست. در واقع یکی از روش‌های افزایش سرعت بازی در گوشی شیائومی تغییر نرخ تازه سازی گوشی شیائومی است. تنظیم میزان نرخ نوسازی تلفن همراه آسان است. البته این مهم، متناسب با نوع گوشی اندکی متفاوت باشد.

توجه داشته باشید که قبل از انجام این کار MIUI گوشی شیائومی خود آپدیت کرده باشید. ناگفته نماند که حداکثر نرخ تازه سازی معمول در گوشی‌های شیائومی در حال حاضر 120 هرتز است نظیر گوشی شیائومی پوکو f5 pro (poco f5 pro) و در برخی مدل‌ها نظیر گوشی شیائومی می 10 تی (Mi 10T) حتی از رفرش ریت 144 هرتزی هم پشتیبانی می‌کنند.

گوشی های ردمی یا پوکو؟ کدام بهتر است؟

تنظیمات هرتز گوشی شیائومی

برای تغییر نرخ تازه سازی صفحه نمایش گوشی شیائومیبرای بهبود سرعت گوشی طبق مراحل زیر پیش بروید:

refresh rate

  • در ابتدا وارد settings گوشی موبایل شیائومی شده
  • سپس به بخش صفحه نمایش بروید
  • پس از آن وارد قسمت نرخ تازه سازی (Refresh rate) شوید.
  • از میان گزینه‌های موجود، بیشترین نرخ تازه سازی را انتخاب کنید.

بالابردن سرعت لمس(تاچ) گوشی شیائومی

با بالابردن سرعت لمس در کنار افزایش نرخ تازه سازی می‌توان به سرعت بازی در گوشی کمک بسیاری کرد. در واقع با انجام این کار سرعت پاسخ دهی نمایشگر را نیز افرایش می‌دهید.

pointer speed

  • در ابتدا وارد قسمت تنظیمات (settings) شوید.
  • گزینه تنظیمات بیشتر (additional settings) را انتخاب کنید.
  • به بخش زبان ها و ورودی (Language and Input) رفته.
  • در پنجره جدید آخرین گزینه یعنی (keyboard, mouse, and track pad) را انتخاب کنید.
  • گزینه Pointer speed را انتخاب کنید.
  • در این قسمت می‌توانید میزان سرعت را افزایش یا کاهش دهید.

6 راه افزایش سرعت در گوشی های شیائومی

بالا بردن fps گوشی شیائومی

Frame Per Second، با نام مخفف fps، تعداد فریم‌هایی که در هر ثانیه نمایش داده می‌شوند را شامل می‌شود. در واقع این عدد تأثیرگذار کیفیت فیلم‌ها بازی‌های شما را تعیین می‌کند، زیرا هر چه میزان fps بالاتر باشد، تصاویر روان‌تر و واقعی‌تر به نمایش درمی‌آیند. Fps را می‌توان به صورت دستی در گوشی‌ های شیائومی افزایش داد و تجربه کاربری بهتری را از بازی‌ها و فیلم‌ها کسب کرد.

در نظر داشته باشید که با تغییر نرخ تازه سازی در گوشی‌ها می‌توان fps را افزایش داد. طبق فرآیندی که در بالاتر توضیح داده شد (برای مشاهده کلیک کنید)، میتوان fps را در گوشی های شیائومی افزایش داد.

گیم توربو شیائومی

برنامه‌هایی به نام game turbo با تاثیری برروی GPU و CPU می‌توانند عملکرد گوشی را به طور چشمگیر در حین بازی بهینه کنند. شیائومی با طراحی گیم توربو قصد داشته گیمرها بتوانند به طور رایگان بازی‌های مورد علاقه خود را در بهترین حالت ممکن اجرا کنند. در گوشی شیائومی هم از طریق بخش تنظیمات به آن دسترسی داشت و هم از طریق برنامه security.

شرکت شیائومی این قابلیت را برای تمام گوشی های مبتنی بر MIUI طراحی کرده است. این برنامه در حین بازی کردن به شما کمک شایانی می‌کند.

برخی از امکاناتی که گیم توربو شیائومی در اختیارتان قرار می‌دهد، به شرح زیر است:

  • تغییر صدا
  • بهینه‌سازی و کنترل مصرف باتری
  • افزایش عملکرد پردازنده
  • تنظیمات گرافیکی و توانایی تغییر رزولوشن
  • به وجود آوردن پنجره شناور
  • بستن برنامه‌ها و تب‌های دیگر در صفحه گوشی

تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید و اگر راه حل دیگری برای افزایش سرعت بازی ها در گوشی های شیائومی میشناسید، در بخش کامنت ها معرفی کنید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 4.1 / 5. تعداد رای‌ها: 14

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!