منتظر سیستم جدید شارژ شیائومی در سال 2022 باشید!

0
(0)

 وب سایت Weibo در پستی کوتاه، از فنآوری جدید شارژ توسط شرکت شیائومی خبر داد. شیائومی پیش از این سیستم هایپر شارژ را در گوشی شیائومی 11 تی پرو (Xiaomi 11T Pro) به کار برده بود که تهیه این گوشی هوشمند از سایت تسک میران امکان پذیر است. سپس این شرکت فنآوری هایپر شارژ را به صورت جداگانه روانه بازار کرد. اکنون خبرها نشان می‌دهد که شیائومی قصد استفاده از تکنولوژی جدید شارژ در سال آینده میلادی را دارد.

افزایش ظرفیت باتری گوشی های بعدی شیائومی

نمایندگی تسک میران طبق اطلاعات به دست آمده از پستی که Weibo منتشر ساخت، اعلام می‌نماید که سیستم جدید شارژ شیائومی می‌تواند تا سه برابر انرژی را درون محتوای سیلیکونی باتری حفظ نماید. بنابراین باتری با میزان ظرفیت بیشتری ساخته خواهد شد.

اگر این گمان تبدیل به یقین شود، باتری جدید در این اندازه می‌تواند 10% بار الکتریکی بیشتری در ساعت جابه جا کند. بنابراین با یک بار شارژ 100 دقیقه زمان استفاده اضافه تری ایجاد می‌شود.

تغییر در ساختار

تکنولوژی بسته بندی نیز در سیستم جدید شارژ شیائومی تغییر می‌نماید. با این دگرگونی، عملکرد و کاربرد بیشتری برای فضا ایجاد می‌گردد. در نتیجه شاهد بهبود فضای عملکرد خواهیم بود. سیستم (PCM (protection circuit module که به معنای ماژول مدار حفاظتی است، دیگر تخت ساخته نمی‌شود و با زاویه 90 درجه همراه است. این ساختار جدید موجب صرفه جویی بیشتر در فضا می‌شود.

استفاده موثرتر و بهتر

از طرف دیگر شیائومی این باتری جدید را به یک تراشه سنجش سوخت مجهز خواهد نمود که بر اساس الگوریتم ‌های پیشرفته موجب ایمنی بیشتر و افزایش طول عمر سلول ‌ها می‌شود. همچنین تراشه سنجش سوخت می‌تواند امنیت بیشتری برای گوشی در شارژ شبانه ایجاد نماید. به این معنا که دیگر نگران مدت زمان طولانی شارژ در هنگام شب نباید بود. با سیستم جدید شارژ شیائومی، زمانی که گوشی برای مدت طولانی به برق متصل است کاهش می‌یابد.

آیا باتری لیتیوم یونی می‌تواند در کنترل دمای سسیستم جدید شارژ مفید باشد؟

همچنین کنترل دما با استفاده از حسگرهای اضافی نیز انجام می‌پذیرد. البته با توجه به احتمال استفاده از باتری لیتیوم یونی در این گوشی که با گرما ارتباط خوبی ندارد، تردیدهایی همراه بهره بردن از آن در گوشی های آینده شیائومی وجود دارد. چرا که کنترل دما در این باتری بسیار دشوار است.

زمان رونمایی از سیستم جدید شارژ شیائومی

بر اساس حدسیات زمانی که برای نخستین تولید این باتری ها و احتمالاً رونمایی از آن ها در نظر گرفته شده، نیمه دوم سال آینده میلادی خواهد بود.

منبع

https://www.gsmarena.com/xiaomi_announces_new_battery_tech_10_bigger_capactiy_and_advanced_monitoring-news-52246.php

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!