چگونه فایل‌های از دست رفته در گوشی ‌های شیائومی را بازیابی کنیم؟

3.9
(14)

گاهی کاربران اطلاعات مهمی را به صورت غیرمنتظره در گوشی‌ های شیائومی خود از دست می‌دهند. اما با روش هایی که در ادامه ارائه خواهیم داد، جای نگرانی نیست و می‌توانید برخی از مهم‌ترین فایل‌هایی که به از دست داده‌اید، به راحتی در گوشی موبایل شیائومی خود بازیابی کنید. در این‌جا 5 روش بازگردانی فایل‌های از دست رفته در گوشی شیائومی توضیح داده می‌شود:

بازیابی مخاطبین در گوشی موبایل شیائومی

شیائومی نیز از برنامه مخاطبین گوگل در گوشی‌هایش بهره می‌برد؛ شاید به همین دلیل است که در این برنامه امکان بازیابی مخاطبین نیز وجود دارد. شما می‌توانید حداکثر تا 30 روز بازیابی کنید؛ برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در ابتدا به قسمت Contacts گوشی شیائومی بروید
  • در قسمت بالای گوشی سمت چپ برنامه آیکون منو همبرگری را باز کنید
  • از منو باز شده گزینه Trash را انتخاب کنی
  • با نگه داشتن انگشتتان روی مخاطب یا مخاطبینی که می‌خواهید بازیابی کنید آن‌ها را انتخاب کنید
  • سپس از بالای سمت راست صفحه روی سه‌ نقطه ضربه بزنید
  • در آخر نیز برای بازیابی مخاطبین، گزینه Recover را انتخاب کنید.

بدین ترتیب مخاطبین انتخاب شده به دفترچه گوشی موبایل شما برمی‌گردند. پیش از انجام این کار حتماً از مخاطبین خود بکاپ گیری کنید تا به مشکل برنخورید.

برنامه‌های بازیابی اطلاعات در گوشی شیائومی

یکی از راه‌هایی که برای بازیابی اطلاعات گوشی شیائومی پیشنهاد می‌شود؛ دانلود برنامه‌هایی است که به کمک آن‌ها می‌توانیم اطلاعات گوشی را بازیابی کنیم. در زیر برخی از این برنامه‌ها را ذکر می‌کنیم:

  • DiskDigger برای ریکاوری عکس‌های گوشی شیائومی
  • EaseUS MobiSaver برنامه بازیابی داده
  • Super Backup & Restore

استفاده از برنامه iMyFone

برای پیدا کردن فیلم‌های از دست رفته گوشی شیائومی خود می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که علاوه بر فیلم، می‌توانید انواع دیگر فایل‌ها مانند عکس، تماس، پیام، صدا و… را با کمک این برنامه ریکاوری کنید. با این برنامه در عرض مدت زمان کوتاهی فیلم‌های پاک شده خود را از میان لیست نمایش داده شده مجدداً به دست می‌آورید.

برنامه fonedog toolkit android data recovery

در صورتی که از داده‌های گوشی موبایل شیائومی خود بکاپ نگرفته باشید می‌توانید با این برنامه عکس‌هایتان را مجدداً به دست آورید.

  • در مرحله اول باید این اپلیکیشن را در لپ تاپ یا کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید
  • سپس گوشی شیائومی را به لپ تاپ وصل کنید
  • پس از شناخته شدن گوشی در لپ تاپ، فایل مورد نیازتان را سرچ کرده و آن را انتخاب کنید
  • در این مرحله گزینه next را انتخاب کنید
  • در این مرحه از بین تمامی عکس‌های نمایش داده شده عکس مدنظرتان را انتخاب کنید
  • در مرحله آخر گزینه بازیابی را برگزینید.

بازیابی اطلاعات واتساپ گوشی شیائومی با برنامه fonepaw

یکی از نرم‌ افزارهای پرسرعت به منظور بازیابی اطلاعات گوشی شیائومی، کار با برنامه Fonepaw است. مشاهده شده که با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان تمامی فایل‌های پیام، عکس، فیلم، اسناد و رسانه‌های پاک شده را در اپ واتس آپ بازیابی کرد.

برنامه‌ی بکاپ شیائومی Xiaomi Backup App

به احتمال زیاد در مورد فرآیند بک‌آپ پیش‌ از این بسیار شنیده‌اید. هدف از بک آپ ساخت دوباره‌ی اطلاعاتی است که می‌تواند در صورت خرابی داده‌ی اولیه بازیابی شود. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از برنامه‌ی بک‌آپ شیائومی در گوشی‌ های شیائومی فرصتی برای استفاده‌ی دوباره از اطلاعات خود را به دست آورند.

با این برنامه می‌توانید از اطلاعات مختلف بکاپ بگیرید و هنگامی که نیاز آن‌ها دارید به راحتی به بازگردانی فایل‌های از دست رفته خود بپردازید. بنابراین یک بک‌آپ از اطلاعات خود با این برنامه می‌سازید، که کافی است فقط برنامه را باز کنید. به علاوه، اطلاعاتی که دوست دارید بازیابی شوند را انتخاب کنید و با زدن کلیلک روی “بازیابی” آن‌ها را بازگردانید.

بک‌آپ فضای ابری می Mi Cloud Backup

اگر در فضای ابری “می” گوشی شیائومی ردمی خود بکاپی ایجاد کرده‌اید، به راحتی می‌توانید اطلاعات از دست رفته‌ی خود را در گوشی شیائومی بازیابی کنید. مراحل زیر را طی کنید تا دوباره به داده‌های از دست رفته را در فضای ابری “می” به دست آورید:

  1. وارد حساب کاربری “می” Mi خود شوید.
  2. به قسمت تنظیمات رفته و پس از انتخاب حساب کاربری “می” وارد فصای ابری “می” شوید و گزینه‌ی بازیابی از طریق بک آپ را انتخاب کنید.
  3. فایل بک‌آپی که نیاز به بازگشت دارد را انتخاب نمائید.
  4. بر روی دکمه‌ی بازیابی کلیک کنید.
  5. بک آپ انجام می‌شود.

بک‌آپ درایو گوگل Backup Drive Google

بک‌آپ درایو گوگل Backup Drive Google

هر کاربر گوشی هوشمند اندروید، موبایل خود را با حساب کاربری گوگل لینک می‌کند. بنابراین می‌توانید با بک‌آپِ گوگل عکس‌ها، فیلم‌ها و اسنادی که از دست دادید، دوباره به دست آورید. همچنین اگر پیش از پاک کردن اطلاعات، آن‌ها را در گوگل درایو بارگزاری کرده‌اید، به راحتی می‌توانید آن‌ها را بازگردانید.

در این‌جا مراحلی که از طریق گوگل درایو می‌توانید اطلاعات را بازیابید، نوشته شده است:

  1. برنامه‌ی گوگل درایو را دانلود کنید یا به صورت آنلاین باز کنید.
  2. به بخش درایو من بروید.
  3. تصاویر، ویدئوها، یا اسنادی که می‌خواهید بازیابی شوند را انتخاب کنید.
  4. اطلاعات را مرور کنید. برای بازگشت آن‌ها بر روی دکمه‌ی”دانلود” کلیک کنید.

توجه: برای بازگرداندن اطلاعاتی که کم‌تر از سی روز از پاک کردن آن‌ها در گوگل درایو می‌گذرد، می‌توانید از سطل آشغال گوگل درایو نیز استفاده کنید:

  1. دانلود برنامه‌ی گوگل درایو یا باز کردن صفحه‌ی آن
  2. رفتن به گزینه‌ی ” انتخاب”
  3. مشاهده‌ی لیست فایل‌های پاک شده
  4. انتخاب اطلاعاتی که قصد بازگشت آن‌ها را دارید.
  5. انتخاب گزینه‌ی “بازگشت”
بازگرداندن اطلاعاتی که کم‌تر از سی روز پاک شده از گوگل درایو

برنامه‌ی تصاویر گوگل Google Photos App

اگر از عکس‌های خود بک‌آپ گرفتید، در ادامه طریقه‌ی بازگردانی آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

  1. برنامه‌ی تصاویر گوگل را باز کرده و به حساب کاربری خود بروید.
  2. در بالا سمت چپ بر روی سه خط افقی (منو) بروید.
  3. با انتخاب گزینه‌ی سطل آشغال، عکس‌هایی که دوست دارید بازگردانده شوند، انتخاب کنید.
  4. برای بازگشت تصاویر دکمه‌ی “بازیابی” را بزنید.

کار با برنامه easeUS برای بازیابی گالری گوشی شیائومی

این برنامه به خوبی می‌تواند تمامی عکس و فیلم‌های حذف شده در گوشی شیائومی دوباره احضار کند. البته علاوه بر این موارد فایل‌هایی نظیر اسناد و مدارک، پیام‌ها و مخاطبین نیز قابل بازیابی هستند. بنابر گفته‌ها این برنامه از امنیت بالایی برخوردار است.

بازیابی اطلاعات پاک شده در دستگاه‌های شیائومی بدون بک‌آپ از طریق بازیابی اندروید

اگر از اطلاعات خود بک‌آپ ندارید و اتفاقی آن‌ها را از گوشی شیائومی خود پاک کرده‌اید، توصیه می‌شود با بازیابی اندروید آن‌ها را دوباره به دست آورید. این نرم افزار عالی بازیابی اطلاعات شیائومی کمک می‌کند در گوشی های شیائومی بدون نیاز به بک‌آپ گرفتن اطلاعات، آن‌ها را به دست آورید. همچنین ذکر این نکته ارزشمند است که ابزار بازیابی در دستگاه‌های مک و اندروید وجود دارند که اگر داده‌های حافظه‌ی داخلی و حافظه‌ی خارجی SD از دست روند، دوباره به دست می‌آیند. این برنامه اطلاعات از دست رفته‌ی از انوع گوشی شیائومی ردمی که به دلایل متفاوتی چون پاک شدن اشتباه، آسیب‌دیدگی با آب، بازگشت به تنظیمات کارخانه، شکسته شدن صفحه‌نمایش، ویروسی شدن گوشی، و یا فراموشی شدن رمز قفل صفحه‌نمایش و غیره از دست رفته باشند، بازیابی می‌کند.

نگذارید دوباره اطلاعاتتان از دست برود!

حتی اگر موفق به بازیافتن اطلاعات خود در گوشی شیائومی شدید، نیازی همیشگی به بک‌آپ گرفتن از اطلاعات وجود دارد. با راه‌هایی که ذکر شد، می‌توانید کپی و ذخیره‌ای از اطلاعات خود داشته باشید تا دوباره آن‌ها را از دست ندهید. همچنین برنامه‌ی ارزشمند دیگری وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید انواع فایل‌ها را با بک‌آپ برگردانید و دوباره بازیابی کنید. این برنامه که در گوشی شیائومی قابل اجرا است، Mi File Backup& Restore نام دارد. این برنامه در صورت گم شدن یا حذف شدن اطلاعات از دستگاه، آن‌ها را به صورت انتخابی بازمی‌گرداند-. فراموش نکنید که به طور مرتب از اطلاعات خود بک‌آپ بگیرید تا دچار مشکلات این چنینی نشوید.

منبع: https://xiaomidna.com/how-to/how-to-recover-deleted-files-on-xiaomi-phones/

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 3.9 / 5. تعداد رای‌ها: 14

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!