شیائومی 13 لایت، ورای یک شاهکار

0
(0)

گوشی مویل Xiaomi 13 Lite به عنوان ارزان ترین گوشی پرچم دار از سری 13 گوشی های شیائومی، در تاریخ 26 فوریه 2023 معرفی شد. شاید اولین نکته که در مورد این گوشی جلب توجه کند، طراحی خاص و ظریفش باشد. این گوشی کمترین شباهت را به گوشی های شیائومی هم خانواده‌ی خود دارد و بیشتر یادآور طراحی گوشی های Xiaomi civi می‌باشد. همچنین دوربین سلفی دوگانه، آپشن تازه‌ای به شمار می‌آید. پردازنده گوشی اسنپدراگون 7 نسل 1 می‌باشد و نمایشگر نیز AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز می‌باشد.

همانطور که می‌دانید گوشی های لایت، در میان هم خانواده‌های خود، امکانات کمتر و یا عملکرد میانرده دارند به همین دلیل شما می‌توانید یک گوشی پرچم دار با قیمت مناسب بخرید. این گوشی از نظر مشخصات فنی و قدرت عملکرد، ارزش خرید بالایی دارد. پس اگر شما هم قصد خرید یک گوشی پرچم دار اما ارزان قیمت دارید، همراه ما باشید تا تمام زوایای این گوشی را بررسی کنیم.

شیائومی 13 لایت، پرنسس سال 2023

طبق روال همیشه، شیائومی بر روی طراحی ظاهری گوشی با پسوند Lite تمرکز ویژه‌ای داشته. شیائومی 13 لایت هم مانند گوشی‌های شیائومی 12 لایت (Xiaomi12 Lite) و شیائومی 11 لایت (Xiaomi 11 Lite) طراحی ظریف و رنگ‌های روشنی دارد. ضخامت گوشی کم و وزن آن سبک می‌باشد. همین عناصر کافی است تا از نظر ظاهری، شیائومی 13 لایت، گوشی مناسبی برای خانم‌ها باشد.

مشخصات ظاهری گوشی شیائومی 13 لایت

پیش‌تر هم اشاره داشتیم که گوشی موبایل Xiaomi 13 lite از یک طراحی منحصر به فرد بهره می‌برد که شباهت زیادی به گوشی های پایه‌ی خود، یعنی شیائومی 13، ندارد. لبه های منحنی، ظاهری گران قیمت و دوست داشتنی به گوشی شیائومی 13 لایت بخشیده است. همچنین ماژول دوربین یک مستطیل با لبه‌های تیز است که دو لنز بر روی یک دایره و لنز ماکرو نیز در کنار فلش، در قسمت پائین قرار گرفته است. شاید این طراحی جذاب باشد اما در حقیقت برای این طراحی ارگونومیک، باگ به شمار می‌آید. چراکه در هنگام قرار دادن گوشی بر روی سطح صاف، تعادل مناسبی ندارد.

عکاسی با ظرافت Xiaomi 13 Lite

گوشی موبایل شیائومی 13 لایت می‌تواند انتخاب خوبی برای عکاسی های روزمره و عکاسی برای فضای مجازی باشد. البته انتظار یک دوربین حرفه‌ای را نباید داشته باشید.

دوربین گوشی شیائومی 13 لایت، از سه لنز تشکیل شده. لنز اصلی 50 مگاپیکسل و ساخته‌ی سونی می‌باشد. بزرگی این سنسور باعث می‌شود کیفیت و وضوح تصاویر تا حد قابل قبولی ارتقا یابد. لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی نیز در کنار قرار گرفته و لنز سوم، در کنار فلش دوربین تعبیه شده که لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

گوشی های مناسب عکاسی شیائومی

سلفی دوگانه شیائومی 13 لایت

شاید حضور دو دوربین سلفی بر روی صفحه نمایش شیائومی 13 لایت، برای مخاطبان جالب باشد. در اصل کمتر شاهد چنین دوربین سلفی در گوشی های هوشمند بودیم، اما شیائومی این سبک را رواج می‌دهد؟

دوربین سلفی گوشی شیائومی 13 لایت، شامل یک لنز 32 مگاپیکس اولترا واید و یک حسگر تشخیص عمق 8 مگاپیکسلی می‌باشد که عملکرد خوبی ارائه می‌دهد.

نرم افزار نه چندان جدید

احتمالاً بزرگترین نقطه ضعف شیائومی 13 لایت، نرم افزار نسبتاً قدیمی است. Xiaomi 13 Lite از اندروید 12 پشتیبانی می‌کند. البته این گوشی تا مدت‌ها آپدیت دریافت می‌کند و جدیدترین رابط کاربری شیائومی، یعنی MIUI14 بر روی این گوشی اجرا می‌شود.

راهنمای خرید گوشی شیائومی 13 لایت

سخت افزار شیائومی 13 لایت

شیائومی از تراشه‌ی اسنپدراگون 7 نسل 1 به عنوان پردازنده مرکزی شیائومی 13 Lite استفاده کرده که در این حدود قیمت، گزینه‌ی مناسبی است. این تراشه در انجام بازی ها و برنامه های سنگین، عملکرد رضایت بخشی از خود نشان داد. اما در نظر داشته باشید این تراشه شرکت کوالکام، قدرتی در حد پردازنده گوشی شیائومی 12 و یا شیائومی 13 را ندارد. بنابراین بهتر است برای بازی های سنگین و بلند مدت استفاده نشود.

گوشی شیائومی 13 لایت بخریم؟

برای پاسخ به این سوال، باید در ابتدا بدانید که برای چه نوع استفاده‌ای قصد خرید گوشی موبایل دارید. اگر برای عکاسی های حرفه‌ای و تولید محتوا در شبکه‌های مجازی یک گوشی موبایل نیاز دارید، به دو دلیل این گوشی برای شما مناسب نمی‌باشد. ابتدا باتری 4500 میلی آمپر ساعتی که ممکن است برای استفاده‌ی مداوم شما مناسب نباشد و پس از آن، کیفیت دوربین شیائومی 13 لایت، بهترین گزینه در این حدود قیمت نمی‌باشد.

شیائومی 13 لایت برای کاربری نیمه حرفه‌ای و روزانه یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود. چراکه طراحی زیبا و دلنشینی دارد. وزن و نوع ساخت این گوشی، برای استفاده طولانی مدت مناسب است. همچنین دوربین این گوشی برای استفاده روزمره مناسب است. به علاوه پردازنده شیائومی 13 لایت در کارکردهای طولانی روزمره بسیار روان و سریع است حتی می توانید کمی هم بازی کنید. به طور کلی گوشی شیائومی 13 لایت، یکی از جدیدترین گوشی های شیائومی است که احتمالا نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!