بررسی Redmi Note 9 و Redmi Note 9 Pro

0
(0)

ردمی نوت 9 و ردمی نوت 9 پرو

از آن‌جا که شرکت شیائومی همواره درپی از میان برداشتن موانع برای رسیدن به راحتی کاربران بوده، گوشی‌های میان‌رده‌ی خود را با نام Redmi به سراسر جهان وارد کرده است. این محصولات دارای ویژگی‌های بسیارِ پرچم‌دارها اما با کمی تفاوت در قابلیت‌ها و البته قیمتی پایین‌تر هستند.

یکی از محصولات میان‌رده‌ی پرطرفدار شیائومی درسالیان اخیر، گوشی‌های سری ردمی نوت 9 هستند که ما در این مطلب تلاش می‌کنیم با مقایسه‌ی دو گوشی از این مجموعه، ویژگی‌های اصلی آن‌ها را شرح دهیم.

شیائومی با تولید ردمی نوت 9 پس از میان‌رده‌های پیشین خود یعنی ردمی نوت 7 و ردمی نوت 8، نشان داد که می‌توان یک گوشی میان‌رده را تا حد گوشی‌های پرچم‌دار طراحی و تولید کرد.

Redmi Note 9 گوشی است با پردازنده‌ی مدیاتک( MTK Helio G85)، در حالی که Redmi Note 9 Pro در قسمت پردزانده از کوالکام اسنپدراگون  G720 استفاده می‌کند. هر دو گوشی، چهار دوربین دارند که دوربین اصلی 64 مگاپیکسل و ماکروی 2 مگاپیکسلی Redmi Note 9 Pro نسبت به دوربین اصلی 48 و ماکروی 2 مگاپیکسل Redmi Note 9 ، از لحاظ عکاسی آن را کمی بالاتر برده است. البته در قسمت دوربین سلفی نیز ردمی نوت 9 پرو با 16 مگاپیکسل از Redmi Note 9 (با دوربین سلفی 13 مگاپیکسل)، پیشی گرفته است. اما دو دوربین دیگر در قسمت پشت هر دو گوشی، بدین ترتیب هستند: دوربین زاویه دید فوق‌عریض 8 و دوربین عمقی 2 مگاپیکسلی.

هر دو محصول صفحه‌نمایش DotDisplay دارند و نوت 9 پرو با اندازه‌ی 6.67 اینچ کمی بزرگ‌تر از ردمی نوت 9 ،6.53 اینچی است. حسگر اثرانگشت Redmi Note 9 پشت بدنه و نوت 9 پرو بر روی صفحه‌ی نمایش قرار دارند.

گوریلاگلس 5 درجلو و پشت، با قاب پلاستیکی در این دو گوشی، میزان وارد شدن ضربه و خراشیدگی به آن‌ها را کم کرده‌اند. گرچه وزنRedmi Note 9 Pro کمی از ردمی نوت 9 بیشتر است، اما این امر مانعی برای راحتی در حمل آن نشده و هر دو گوشی نیز می‌توانند به‌عنوان اسکنر فایل‌های متنی همیشه در کنارتان باشند.

ظرفیت باتری هر دو 5020 میلی‌آمپر بر ساعت است، اما Redmi Note 9 Pro شارژ سریع 30 وات و Redmi Note 9 شارژ سریع  18 وات را پشتیبانی می‌کنند.

از شباهات دیگر Redmi Note 9 و Redmi Note 9 Pro استفاده از جَک صدا 3.5 میلی‌متری و بلوتوث 5 است.

 برای تهیه‌ی  Redmi Note 9 رنگ‌های ،Polar White، Midnight Grey، Forest Green و Onyx Black با حافظه‌های 3GB + 64GB  و 4GB + 128GB موجود هستند.

Redmi Note 9 Pro نیز در رنگ‌های Glacier White، Interstellar Grey، Tropical Greenو حافظه‌های 6GB + 128GB و 6GB + 64GB به بازار آمده‌ است.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!