منتظر خودروی برقی شیائومی در خیابان‌ها باشید

5
(1)

شیائومی در خیابان ها هم حضور خواهد داشت

گزارش مالی منتشر شده از شیائومی، از راهی شدن خودروهای برقی شیائومی در خیابان‌های چین، حکایت دارد. خودروهای برقی شیائومی که تست‌های متعددی را از سر گذراندند، پس از آخرین آزمایش‌ها در هوای برفی، تائید نهایی را برای تولید انبوه در سال 2024، دریافت کردند.

طی این گزارش مالی شیائومی، مشخص شد که 500 نفر از 13919 عضو این کمپانی بزرگ چینی، مشغول مهندسی، آزمایش، تحقیق و توسعه خودرو برقی شیائومی هستند. البته از حضور آقای لی جون، موسس کمپانی شیائومی، در بین اعضای این پروژه، اهمیت این محصول شیائومی را به خوبی متوجه می‌شویم.

پیش‌تر، لی جون اعلام کرده بود که فناوری خودران یا اتوپایلوت در ماشین های برقی شیائومی، برای این کمپانی نقش حیاتی دارد. به نظر می‌رسد او قصد دارد خودروهای برقی خودران شیائومی را به هبری برای خودروهای خودران جهان بدل کند. از این رو یک استارت‌آپ مبتنی بر رانندگی مستقل ماشین های خودران به نام Deepmotion را در آگوست 2021 خریداری کرده بود.

لی جون تاکید کرد که قرار است بیش از 140 وسیله نقلیه در سراسر کشور در مرحله اول فناوری رانندگی خودران تحت آزمایش قرار گیرند. هدف این است که تا سال 2024 خود را به عنوان یک رهبر در صنعت معرفی کند.

امکانات منحصر به فرد خودروی الکتریکی شیائومی

شیائومی،غول تکنولوژی چینی، دارد به هدف خود یعنی تسخیر صنعت خودرو نزدیک‌تر می‌شود. همان‌گونه که پیش از این اعلام شده بود، انتظار می‌رود شیائومی به زودی نخستین خودروی الکتریکی خود را به بازار بفرستد. درحقیقت، روزعرضه بسیار نزدیک است تا جایی که گزارش‌های به دست آمده قیمت نهایی و تاریخ عرضه‌ی خودرو را دربردارند. اکنون برخی جزئیات در مورد باتری جدیدترین محصول شیائومی نیز منتشر شده است:

مشخصات باتری خودروی برقی شیائومی

شایعات قسمت جدانشدنی دنیای تکنولوژی هستند. سعی ما هم همواره این است که آخرین اطلاعات به دست آمده را با شما در میان بگذاریم. آخرین خبری که از بلاگر MetaAuto به دست آمده جزئیاتی از باتری خودروی برقی شیائومی ذکر شده است.

برطبق این اخبار، باتری خودروی الکتریکی شیائومی با شماره مدل A1310C و کد سازنده‌یf47832  شناخته می‌شود. جنس باتری خودروی الکترونیکی شیائومی لیتیوم یون با ولتاژی معدل 726.7 ولت خواهد بود. ظرفیت باتری تا 139.0 میلی‌آمپر و 101.0 کیلو وات بر ساعت تخمین زده شده است. وزن باتری ماشین الکترونیکی شیائومی 642.0 کیلوگرم است. با این پارامترها، انتظار می‌رود قدرت باتری وسیله نقیله‌ی برقی شیائومی بتواند بالاترین شارژ ممکن به اندازه‌ی 800 ولت را پشتیبانی کند. البته برخی دیگر از بلاگرهای حوزه‌ی تکنولوژی اعلام کردند که احتمالاً این باتری یک نسخه‌ی لیتیومی سه‌تایی باشد.

ورود پرقدرت شیائومی به صنعت خودروسازی

این اخبار نقطه‌ی عطفی برای شیائومی به عنوان سرمایه‌گذاری که وارد دنیای رقابت تولید خودروهای الکترونیکی شده، می‌باشند. همچنین این اطلاعات برای آن دسته از کسانی که منتظر نخستین وسیله‌ی نقلیه‌ی شیائومی بودند، اهمیت دارد. چراکه این ماشین از ظرفیت بالای باتری با سرعت شارژ سریع برخوردار شده تا تحولی در دنیا ایجاد کند. اگر این اطلاعات درست باشند، شیائومی می‌تواند ورودی تأثیرگذاربه صنعت ماشین‌های برقی داشته باشد.

علاوه بر ویژگی‌های باتری، در این ماه اطلاعات دیگری نیز از این وسیله به دست آمده است. برای نمونه، گزارشات پیشین گفتند که این خودرو به تراشه‌ی داخلی و معماری سیستم خودرو مجهز شده است. همچنین گفته شده بود، شیائومی در حال انتخاب مراکز تحویل و قیمت گذاری نخستین است. با تمام این اطلاعات، مشخص است که شیائومی در روند آماده‌سازی عرضه‌ی اولین خودروی الکترونیکی خود به بازار قرار دارد. شیائومی با برنامه‌های بلندپروازانه برای تولید خودروی الکترونیکی پیش می‌رود که مشخصات به دست آمده از باتری آن نشان می‌دهد این شرکت برای رقابت با دیگران در این صنعت آماده است.

منبع:

https://www.gizmochina.com

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!