تمام سری گوشی ‌های شیائومی را بشناس!

5
(1)

چگونه از میان انواع گوشی شیائومی با تنوع بالا، بهترین را انتخاب نمائیم؟ هر سری از گوشی های شیائومی برای چه هدفی ساخته شده‌اند؟ آیا ارزانترین گوشی شیائومی نسبت به گوشی های پرچم دار شیائومی کارایی بسیار کم تری دارد؟ در اکثر مواقع چنین سوالاتی برای کابران تسک میران که به تازگی با شیائومی آشنا شده‌اند و از تنوع مدل گوشی های شیائومی شگفت زده هستند، پیش می‌آید. اما راه آسان پاسخ به این سوالات، بررسی سری های مختلف گوشی شیائومی است. به طور کلی انواع گوشی های شیائومی بر اساس سری ساخت آن ها عبارتند از:

گوشی های سری شیائومی ردمی؛ اقتصادی ترین گوشی ها

با توجه به آن که افراد گوناگون برای اهداف متفاوتی از گوشی هوشمند استفاده می‌نمایند و دلایل متفاوتی چون قیمت بر تصمیم خریداران گوشی موثر است، شرکت شیائومی نیز از این ویژگی بهره برده تا انواع گوشی های هوشمند خود را برای کاربران طراحی و تولید نماید. دسته بندی گوشی های اقتصادی شیائومی با نام و مدل گوشی های شیائومی ردمی شکل می‌گیرند؛ در حقیقت با ساخت ردمی‌های شیائومی ارزان ترین مدل گوشی میان رده به بازار آمده‌اند تا همواره رضایت افرادی که بودجه‌ پایینی برای خرید گوشی در نظر دارند، جلب نماید.

سری شیائومی ردمی؛

شاید بهترین پردازنده ها در گوشی های شیائومی در سری می قرار گرفته باشند، اما ردمی ها نیز از تراشه های مناسبی برخوردارند که اثبات این ادعا، تبدیل آن ها به پرفروش ترین گوشی های شیائومی سال 2021 و 2020 است. سرعت پردازش در بیشتر گوشی های ردمی نسبت به گوشی های پرچم دار شیائومی پایین تر است، اما هنگام کار با آن ها مشکلی پیش نخواهد آمد. پردازنده برخی گوشی های شیائومی ردمی مدیاتک هلیو هستند که بسته به نوع تراشه سرعت متفاوتی دارند. برای مثال گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) از مدیاتک هلیو جی 80 (Media Tek Helio G80) ساخته شده که نسبت به شیائومی ردمی 9 سی (Xiaomi Redmi 9C) با پردازنده مدیاتک هلیو G35 سرعت بالاتری در پردازش دارد. البته در بیشتر گوشی های شیائومی چه میان رده و چه پرچم دار و پوکو، از تراشه کوالکام اسنپدراگون بهره برده شده است که به نسبت نوع دیگر سرعت پردازش بهتری ارائه می‌دهد.

سری شیائومی ردمی؛

ردمی نوت‌ ها کمی متفاوت با سری خود!

گوشی های سری ردمی نوت شیائومی برای آن طراحی شده‌اند که پل ارتباطی میان گوشی های میان رده و پرچم دار شیائومی باشند تا از لحاظ پردازش، دوربین و باتری و امکانات دیگر در سطحی بالاتر از گوشی های شیائومی ردمی قرار گرفته و یا با گوشی های پرچم دار برابری نمایند.

ردمی نوت‌ ها

برای مثال اگرچه هم گوشی شیائومی ردمی نوت 8 2021 (Xiaomi Redmi Note 8 2021) و شیائومی ردمی 8 (Xiaomi Redmi 8) از یک خانواده می‌باشند، اما ظرفیت گوشی شیائومی ردمی نوت 8 2021 (128/8 گیگ) نسبت به گوشی دیگر برتری دارد که این ویژگی مهمی برای نوت ها تلقی می‌گردد.

سری می شیائومی؛ گران تر اما پرکاربردتر

دسته‌بندی گوشی‌های شیائومی مانند هر برند دیگری، بر اساس دو نوع میان رده و پرچم دار صورت می‌پذیرد. گوشی های پرچم دار همواره سعی دارند خدماتی عالی نسبت به قیمت بالای خود ارائه دهند. برای نمونه با وجود آن که گوشی شیائومی می 10 تی (Xioami Mi 10T) در مقایسه با گوشی های دیگر مجموعه های از قیمت بالاتری برخوردار است، اما به همان میزان کیفیت بهتری در دوربین ها ارائه می‌دهد. این گوشی از معدود گوشی های موجود در بازار موبایل است که با دوربین اصلی 108MP قابلیت ثبت کیفیت دقیق و بالای تصاویر را داراست. در حالی که از این مجموعه گوشی شیائومی می 10 لایت (Xiaomi Mi 10 Lite) با دوربین اصلی 48MP خود هم کیفیت پایین تری و هم قیمت ارزان تری دارد.

سری می شیائومی

البته گوشی های سری می شیائومی نیز در برخی موارد مانند می نوت 10 (Mi Note 10)، دسته بندی نوت را شامل می‌شوند که نسبت به هم نسلان خود قدرتمندتر هستند. نکته دیگر در مورد گوشی های سری می شیائومی این است که در نسل جدید شیائومی می 11، یعنی می 11 تی (Xiaomi Mi 11T) ، نام می حذف شده و نام مجموعه پرچم دارهای این برند به شیائومی تغییر پیدا کرده است.

شیائومی پوکو ها؛ برای نسل جوان

اما گوشی های شیائومی تنها در دو دسته خلاصه نمی‌شوند؛ چرا که انواع گوشی های شیائومی سری پوکو برای طرفداران گوشی های جوان پسند نیز طراحی شده‌اند. بیشتر کاربران به دلیل گرافیک بالا و باتری قوی، گوشی های پوکو را به عنوان تلفن هایی مخصوص گیمینگ می‌شناسند. دلیل دیگر این دسته بندی، مناسب بودن نرخ نوسازی صفحه نمایش اکثر گوشی های پوکو است. نرخ نوسازی زیاد در گوشی های گیمینگ مانند شیائومی پوکو ایکس 3 پرو (Xiaomi POCO X3 Pro) با 144 هرتز تازه سازی، لذت بازی بدون توقف را دو چندان می‌نماید.

شیائومی پوکو

البته باید خاطر نشان کرد که پوکوها نه تنها به دلیل بازی بلکه برای داشتن کیفیت مطلوب دوربین و طراحی جذاب نیز محبوبیت بسیاری میان جوانان پیدا کرده‌اند و این پاسخی است به این سوال که چرا گوشی های شیائومی پوکو دوست داشتنی هستند؟!

گوشی های شیائومی میکس و شیائومی بلک شارک

گرچه مهم ترین و پرفروش ترین گوشی های شیائومی در دسته بندی های بالا قرار می‌گیرند، اما گوشی های دیگری نیز ساخته این شرکت هستند که با اندازه بزرگ تری شناخته می‌شوند و میان گوشی و تبلت جای دارند. نمونه ای از این معدود تولیدات شیائومی، گوشی می مکس 3 (Mi Max 3) است که اندازه نمایشگر آن 6.9 اینچ است. جدیدترین ساخته شیائومی در میان این سری گوشی شیائومی میکس 4 (Xiaomi Mix 4) است که به زودی به بازار خواهد آمد.

شیائومی بلک شارک

شیائومی در زمینه ثبت اختراع و طراحی گوشی هایی که امکان تولید آن ها در آینده ای دور وجود دارد، نیز فعالیت می‌نماید که گوشی تمام صفحه شیائومی می میکس آلفا (Xiaomi Mi Mix Alpha) نمونه این اختراعات است. همچنین دسته دیگری نیز برای گوشی های شیائومی با نام شیائومی بلک شارک (Xaiomi Black Shark) در نظر گرفته شده که تنها در چین به فروش می‌رسند و بر اساس نظر کاربران این کشور، گوشی های بسیار مناسب برای بازی هستند.

جمع بندی:

گسترش استفاده از گوشی های شیائومی در ایران و فروش از طریق کانال های نمایندگی تسک میران، نشان دهنده تنوع کاربرد این گوشی ها برای اهداف گوناگون است. طراحی گوشی های شیائومی به گونه ای است که تمام اقشار جامعه با سلایق متفاوت را پوشش می‌دهد. این گوناگونی نه تنها در ظاهر گوشی های هوشمند نمایان می‌گردد، بلکه در قسمت های متفاوت یک گوشی چون دوربین و باتری خودنمایی می‌کند. بنابراین برای آن که بهترین گوشی شیائومی را از میان چنین گستردگی به دست آوریم، نیاز داریم که بنا بر هدف خود از سری های پوکو، ردمی، ردمی نوت و یا می شیائومی برگزیده و با بررسی اطلاعات هر یک، بهترین را بر پایه بودجه مورد نظر انتخاب نمائیم.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!