خلاقیت‌های شیائومی

0
(0)

خلاقیت‌های شیائومی در دسترسی همگانی

دسترسی همگانی و برای تمام افراد، یکی از موضوعاتی است که شیائومی بر آن تمرکز کرده و روزانه در حال گسترش آن است. از سال 2013 شیائومی بر اساس استراتژی دسترسی گروهی در زمینه‌های گوناگون، این کار را انجام داده است، بازخورد “طرفداران می” و حمایت دپارتمان‌های مختلف نیز نشان از چنین پیشرفتی دارد. اما بخش مهمی از کاربران شیائومی را افراد با توانایی‌های کم فیزیکی تشکیل می‌دهند؛ بنابراین طبیعی است که شیائومی در تلاش ایجاد رفاه  برای آنان باشد.

یکی از اعضای شرکت شیائومی اذعان داشته که با خلق رابطه‌ی دوستی با کاربران و امکان بازخورد و تبادل نظر کاربران دارای معلولیت، این افراد را قادر کرده تا به دسترسی‌هایی متناسب با نوع معلولیت خود دست یابند.

با شیائومی دیگر کاربران دارای معلولیت، فاصله‌ی خود با جامعه و سختی در رفع نیازهای خویش را کم‌تر احساس می‌کنند. برای مثال بسیاری از  دسترسی‌های پیشرفته با استفاده از   Xiaomi Wensheng و Haptic  برای کاربران به وجود آمده که شیائومی درصدد گسترش دسترسی سیستماتیک آن‌ها ‌در آینده‌ی نزدیک است.

Xiaomi Wensheng و Haptic

ویژگی Xiaomi Wensheng”” در لحظه با تغییر صدا به متن، به کابران کمک می‌نماید. شیائومی همچنین کنترل صدا و قابلیت حالت دست را برای کاربران با مشکلات فیزیکی ساخته است. این کار آنان را قادر می‌کند تا دستگاه‌های هوشمند خود را از راه دور با بلندگوی هوشمند یا اپلیکیشن Mi Home کنترل نمایند. ازطرفی دیگر، ویژگی Haptic نیز اطلاعات را به وسیله‌ی ارتعاش به کسانی که از لحاظ دیداری مشکل دارند، اعلام می‌کند؛ این قابلیت که جزئیات فنآوری خلاق را نمایش می‌دهد، امسال این شرکت را به کسب جایزه‌ی طراحی  iF نائل کرد.

20 می، روز جهانی آگاهی از دسترسی جهانی

برابری فنآوری از اولویت‌های شیائومی در 11 سال فعالیت خود بوده که اکنون به مدت 8 سال برای گسترش این هدف در تلاش است. در روز جهانی آگاهی از دسترسی جهانی ، شیائومی میزبان تعدادی از مهمانان ویژه‌ی خود در پارک علم و فنآوری بود تا آنان را با برنامه‌های خود در این حوزه و برای رسیدن به این مقصود خویش، بیشتر آشنا کند. این مهمانان که “طرفدارن می” بودند، برای دیدن آزمایشگاه‌ها و محدوده‌های شیائومی، شرکت در بخش “همکاری خلاق” و  قسمت مشارکتی “لمس زیبایی”، توسط مدیر شیائومی دعوت گشته بودند.

در این تور، کارمندان قسمت‌های  MIUI ، سرویس‌‎های هوشمند و غیره با مهمانان ملاقات داشتند تا از احتیاجات و خواسته‌های آنان مطلع گردند. همچنین این میزبانان، برخی از پیشرفت‌های فنآوری در شیائومی را، پس از بحثی زنده به اشتراک گذاشتند. افراد متفاوتی از استفاده‌ی روزانه و مفید برنامه‌ها و دستگاه‌های xiaomi در این بحث سخن گفتند که این  موارد نشان‌دهند‌ه‌ی راحتی زندگی با محصولات شیائومی است.

برای مثال، در بخش “لمس زیبایی” دسترسی فراصدایی با افراد معلول به اشتراک گذاشته شد. همچنین پروژه‌ی “توصیف صدا” که با همکاری کوالکام فرصت اشتغال را برای افراد معلول ایجاد می‌نماید، به نمایش درآمد.

این نرم‌افزار امکان همکاری افراد دارای معلولیت را با سازگار کردن دسترسی، به‌وجود آورده است. تا آن‌جا که امروز 42 نفر از افراد کم‌توان به مدت سه سال است که در حال فعالیت در بخش پروژه‌ی توصیف صدا هستند. این اتفاق باعث شده تا این افراد، حس بهتری نسبت به خود، کارآمدی و توانمندی خویش داشته باشند. بنابراین می‌توان گفت شیائومی با در دسترس قرار دادن همگانی فنآوری، کمک شایانی به افراد دارای معلولیت کرده است.

اگرچه تمام ویژگی‌های دسترسی در بازارهای جهانی در حال حاضر آماده نیستند، اما شیائومی قصد دارد در آینده‌ی نزدیک این دسترسی‌ها را به تمام جهان هدیه دهد. برای این منظور و در بازارهای جهانی، شیائومی با گوگل پشتیبانی کامل آن این گسترش را انجام می‌دهند.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!