تولید ماشین الکتریکی شیائومی در 2024 میلادی

5
(1)

در چند سال گذشته بازار خرید و فروش اتومبیل های چینی بستری امن و موردعلاقه سازندگان تبدیل شده و انتظار می‌رود به زودی نیز قوی تر گردد. بنابراین سالانه افزایش تعداد سازندگان ماشین، این بازار را وسیع و وسیع تر می‌نماید. یکی از این شرکت هایی که به زودی با ساخت ماشین الکتریکی خود در رشد این بازار سهیم می‌شود، شرکت تولید محصولات خانگی و گوشی هوشمند شیائومی است که در ایران با نام تسک میران همراه شناخته می‌شود.

شیائومی و تولید انبوه اتومبیل

همان طور که مدیرعامل شیائومی اعلام کرده است، کمپانی شیائومی در سال 2024 نخستین اتومبیل الکتریکی خود را به صورت عمده تولید خواهد کرد. این عضو ارشد شرکت سازنده گوشی شیائومی پیش از این در ماه مارس بیان کرده بود ساخت ماشین های برقی خود را آغاز می‌نماید. برای این اتفاق و هدف نیاز به یک کمپانی مادر است. شرکت شیائومی همچنین از سرمایه گذاری نزدیک به هشت و نیم بیلیون یورو در 10 سال آینده در این پروژه خبر داد.

آیا شیائومی در تولید ماشین برقی خود با شرکت دیگری همکاری خواهد کرد؟

اگرچه در حال حاضر شیائومی حدود 300 کارمند در بخش ساخت اتومبیل برقی دارد و نیز تا در آینده ماشین های برقی خود را به تولید انبوه خواهد رساند، اما هنوز مشخص نشده که ساخت این ماشین به همراه کمپانی دیگری است یا به تنهایی توسط شیائومی انجام می‌شود.

از تولید گوشی هوشمند تا ساخت ماشین

پیش از این شرکت های دیگری در ساخت ماشین های برقی فعالیت داشته‌اند. نمونه آن سونی است که به عنوان نخستین شرکتی که ماشین برقی تولیدِ خود را آزمایش کرد. همچنین گروه تله کام و سازنده گوشی های هوآوی نیز علاقه‌مند به وارد شدن به بازار ساخت این وسیله هستند. کمپانی چینی شیائومی نیز مانند همتای آمریکایی یعنی اپل یکی از نوآوران در این زمینه خواهد بود؛ چرا که با افتتاح خط تولید انبوه ماشین های خودران مسیر زندگی مصرف کنندگان را هموارتر می‌سازد. درست مانند اتفاقی که با تولید جدیدترین گوشی های شیائومی رقم می‌زند.

رقابت سخت میان تولیدکنندگان اتومبیل

شرکت هایی که در بازار تولید اتومبیل های الکتریکی وارد می‌شوند، سعی دارند که با هوش مصنوعی حساسیت به ارتباط و برخورد ماشین ها با یکدیگر و نیز مواردی چون توجه به چراغ قرمز و غیره را افزایش دهند.

همچنین شرکت سازنده گوشی شیائومی و دیگر شرکت های الکتریکی انتظار دارند تا هدایت و رانندگی با این اتومبیل به میزان بالایی خودکار گردد. در نتیجه، احتمال دارد شرکت های تکنولوژی با شرکت های سازنده ماشین های معمولی به زودی به رقابت بزرگی وارد شوند.

منابع

https://www.nu.nl/tech/6163041/xiaomi-begint-in-2024-met-productie-van-elektrische-autos.htmlhttps://www.cnbc.com/2021/10/19/chinas-xiaomi-plans-to-mass-produce-its-own-electric-cars-in-2024.html

به روز رسانی شده در 1400/10/06

آیا XPENG ساخت ماشین شیائومی را بر عهده می‌گیرد؟

شب گذشته مدیرعامل شرکت خودروسازی XPENG در ستون “گفت و گوی چالشی” اعلام کرد از آن‌جا که تلفن های همراه از ماشین ها مرسوم تر هستند، او به مدیر عامل شیائومی لی جون (Lei Jun) پیشنهاد ساخت ماشین های الکتریکی را داده است. مدیر عامل XPENG همچنین عقیده خود را چنین بیان نمود که از نظر او تلفن های هوشمند شیائومی بسیار پرطرفدار می‌باشند و بهتر است بر ساخت ماشین های الکترونیکی نیز سرمایه گذاری گردد. با این بیانِ وی شاید ساخت ماشین های شیائومی با نام شیائومی می کار (Xiaomi Mi Car) از این زمان به بعد با همکاری ماشین سازی XPENG باشد.

آغاز سرمایه‌گذاری شیائومی برای ساخت ماشین الکتریکی

شرکت ماشین سازی XPENG به طور رسمی درآگوست 2020 میلادی به فهرست بورس اوراق بهادار نیویورک اضافه شد. درست در همان زمان بود که مدیرعامل شیائومی برای سرمایه گذاری آجر ِطلایی به وزن یک کیلوگرم به هی شیائوپنگ (He Xiaopeng) مدیرعامل XPENG اهدا نمود تا نخستین گام های تولید ماشین الکترونیکی برداشته شود.

تصمیم گیری مدیرعاملان دو شرکت شیائومی و XPENG

به گفته هی شیائوپنگ، در زمان ساخت خودروهای الکتریکی شرکت خود، چندین ملاقات با لی جون داشته و در مورد تولید ماشین های الکترونیکی با یکدیگر صحبت کرده‌‍اند. آن زمان مدیرعامل شرکت شیائومی ساخت اتوموبیل های الکتریکی را کاری دشوار می‌دانسته است. بنابراین ساخت چنین وسیله‌ای توسط هی شیائوپنگ را دور از انتظار می‌دانست. پس از موفقیت ساخت این ماشین‌های هوشمند و الکترونیکی توسط شیائوپنگ، مدیر عامل شیائومی نیز تصمیم به سرمایه گذاری بر این قسمت گرفت.

آغاز کار شیائومی در زمینه تولید ماشین الکترونیکی

همان گونه که پیش از این تسک میران خبری از ساخت ماشین شیائومی با نام شیائومی می کار داده بود، در سال 2021 لی جون به عنوان نماینده یکی از برترین شرکت های تولیدکننده محصولات هوشمند و از تصمیم‌گیرندگان بزرگ شیائومی اعلام نمود که ساخت خودروهای برقی شیائومی می به زودی آغاز خواهد شد. آن گونه که از سخنان لی جون به دست می‌آمد، شیائومی قصد استفاده از تمام امکانات را دارد تا به تولید انبوه یکی دیگر از برترین محصولات هوشمند خود دست یابد. به نظر در این زمینه با شرکت XPENG همکاری خواهد نمود.

منبعhttps://www.xiaomitoday.com/2021/12/26/xpeng-ceo-i-convinced-xiaomi-ceo-leijun-to-make-xiaomi-mi-car/

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!