گوشی تاشو شیائومی و سامسونگ

0
(0)

مقایسه‌ی گوشی تاشو شیائومی و سامسونگ

با پیشرفت روزافزون فن‌آوری، شرکت‌های گوناگون این حوزه، ابداعات بسیار انجام می‌دهند. یکی از این ابتکارات، تولید گوشی‌های هوشمند مطابق با نیازهای کاربران است. شیائومی و سامسونگ نمونه‌ای بسیار خوب در برطرف‌سازی چنین احتیاجاتی هستند و با ساخت گوشی‌ تاشو ، قدمی نوین در فن‌آوری ایجاد کرده‌اند. در این مقاله نگاهی اجمالی به جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ در مقایسه با گوشی جدید و تاشوی شیائومی خواهیم داشت.

سامسونگ

سامسونگ که نخستین گوشی تاشوی خود را درسال 2019 ارائه داد، در سال 2020 جدیدترین مدل این گوشی‌ها را با نام Samsung Galaxy ZFlip 5G  روانه‌ی بازار کرد. این گوشی که در ابعاد170.1×165.8  میلی‌متر است، در حالت انعطاف اندازه‌ای کوچک‌تر پیدا کرده و به26.80×24.48. میلی‌متر، تغییرمی‌کند. هنگامی که گوشی در حالت باز است، صفحه‌نمایش آن Dynamic AMOLED با رزولوشن 1080×2636 (FHD+) است و وقتی خم می‌شود، صفحه‌ی Super AMOLED، با رزولوشن 112×300 تشکیل می‌گردد. دوربین ‌12 مگاپیکسلی در پشت با لرزشگیر، فلش و قدرت تمرکز خودکار همراه است. دوربین جلو 10 مگاپیکسل است. حافظه‌ی داخلی Galaxy ZFlip 5G 256 GB با رم 8GB بوده و 2 سیم‌کارت،USB Type-C ، بلوتوث 5.0 را پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل آن اندروید است و حسگرهایی مانند اثرانگشت، شتاب‌سنج، فشارسنج، حسگرمجاورتی و غیره در آن تعبیه گشته‌اند. ظرفیت باتری که جنس آن لیتیوم‌پلیمر می‌باشد، 3300میلی‌آمپر در ساعت بوده و غیرقابل‌ تعویض توسط کاربر است.

شیائومی

اما اکنون، شیائومی نخستین گوشی خود با قابلیت تاشدن به نام Mi MIX FOLD را به‌تازگی رونمایی کرد. این گوشی در حالت بازشده رزولوشن بالا وصفحه‌ی نمایش 8.01 اینچی دارد. هنگامی که آن را به‌ اندازه‌ی کوچک‌تر تبدیل کنید، صفحه ‌آن 6.53 اینچ می‌شود. این دستگاه بزرگترین صفحه در گوشی‌های هوشمند را تا به ‌امروز داشته و مناسب عکاسی حرفه‌ای و ورزشی با وجود لنزمایع است. چهار بلندگوی ساخت HARMAN KARDON، باتری 5020 میلی‌آمپری، شارژسریع 67 واتی از ویژگی‌های منحصر به ‌فرد این گوشی است. گوشی تاشوی شیائومی 27% نسبت به گوشی‌های تاشوی دیگر سبک‌تر شده است و با صفحه‌نمایش منعطف  8.01 WQHD+ resolution OLED، حتی در سطح بالاتری از برخی تبلت‌های موجود قرارمی‌گیرد.

با یک بیلیون نمایش رنگی در الگوریتم کالیبره کردن، دقت رنگی و سطح روشنایی بالاتری از 600 نیت ایجاد می‌شود. همچنین این گوشی ازDolby Vision® و  HDR10+ و طیف رنگی ترکیبی DCI-P3  برای انتقال رنگ‎های پرنشاط و زنده، پشتیبانی می‌کند. این قابلیت‌ها در کناریکدیگر،Mi MIX FOLD  را مناسب بازی و تماشای فیلم کرده و اجازه می‌دهد هم‌زمان در چهار پنجره‌ی مختلف، چهارویدئو راتماشا کنید.دراین گوشی، اولین تراشه‌ی پردازش سیگنال تصویر (ISP) شیائومی با عنوان Surge C1 قرار داده شدهاست. این تراشه حتی هنگامی که فضای حافظه و CPU  پایین هستند، عملکردی قوی دارد.

Mi MIX FOLD نخستین گوشی با فن‌آوری لنزمایع است که مانند چشم انسان عمل می‌کند. میزان بزرگ‌نمایی در دوربین‌های تله فوتو 3 برابر و فاصله‌ی کانونی حداقل 3 سانتی‌متر در نظر گرفته شده است. یک لنز عملکرد دو لنز را دارد و جزئیات بسیار کوچک را نشان می‌دهد. قابلیت ویرایش در لنز فوق‌عریض اصلاح اعوجاج را به‌وجود آورده است. از مهم‌ترین خصوصیت‌های این گوشی، دوربین 108 مگاپیکسلی آن به‌ اضافه‌ی دوربین زاویه‌ی فوق‌عریض 13مگاپیکسل است. در بحث باتری، بیشترین ظرفیت شارژ در بازار را داراست که از معماری ساختاری موازی استفاده می‌کند. یعنی دو باتری 2460 و 5020 می‌توانند استفاده شوند. پردازش‌گر کوالکام اسنپدراگون 888 و گوریلاگلس 5 روی بافت سرامیکی پشت استفاده شده است. این گوشی برای نخستین بار در 30 مارس 2021 رونمایی شد، در 16 آپریل در کانال‌های رسمی شیائومی در چین قابل خریداری است.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!