گوشی جدید شیائومی با نام شیائومی سی وی در راه چین!

5
(2)

در تاریخ 27 سپتامبر گوشی جدید شیائومی با نام شیائومی سی وی (Xiaomi Civi) رونمایی شد تا به عنوان جدیدترین گوشی شیائومی در سال 2021 شناخته شود.

سبُک و قابل حمل

بدنه گوشی شیائومی سی وی از جنس فلز با ضخامت 7 میلی‌متر ساخته شده که در کنار وزن سبک 166 گرمی، این گوشی شیائومی را به یکی از سبک ترین ها برای راحتی در استفاده تبدیل کرده است. بنابراین با توجه به این وزن، اندازه نمایشگر شیائومی سی وی نیز کاهش می‌یابد.

صفحه‌نمایش کوچک تر با کیفیت بالا

با وجود اندازه 6.55 اینچی، کیفیت صفحه نمایش گوشی شیائومی جدید OLED و FHD+ است و با شکل منحنی، نمایش تصاویر از اطراف را نیز ممکن می‌سازد. این گوشی دو سیم کارته شیائومی با رزولوشن 1080×2400 و تراکم پیکسلی 401 نسبت به وزن و اندازه خود، کیفیتی شفاف و بدون تأخیر با نرخ نوسازی بالا 120 هرتز به تماشاگر ارائه می‌دهد.

پردازشی که شیائومی سی وی را در در دسته گیمینگ قرار می‎دهد!

آن چه که نرخ نوسازی زیاد در گوشی های گیمینگ برای کامل شدن نیاز دارند، سرعت بالاست که با وجود تراشه کوالکام اسنپدراگون 778G با قدرت پردازش 6 نانومتری و گرافیک آدرنو 642L، شیائومی Civi به یک گوشی مخصوص بازی تبدیل می‌شود.

دوربین های سه گانه؛ متوسط نسبت به پرچمداران

از آن جا که پرچم داران شیائومی دیگر با نام می همراهی نمی‌شوند، نام گذاری شیائومی سی وی نشان دهنده نسل جدید گوشی های رده بالای این شرکت است. اما دوربین های پشتی شیائومی Civi نسبت به هم رده های خود کیفیتی متفاوت دارد.

دوربین اصلی گوشی جدید شیائومی 64MP بوده و عکاسی از محدوده زاویه های عریض را پشتیبانی می‌نماید. دوربین زاویه دید فوق عریض این گوشی نیز کیفیت قابل قبولی دارد و می‌تواند با کیفیت 8MP مکمل خوبی برای عکاسی از تصاویر وسیع باشد.

البته نباید وجود دوربین ماکروی 2MP در ساختار بدنه پشت گوشی شیائومی سی وی را فراموش کرد. کیفیت همین دوربین هاست که شیائومی سی وی را در دسته پرچم داران ارزان قیمت شیائومی قرار می‌دهد.  

بالاترین کیفیت سلفی در میان شیائومی ها

از شاخص ترین ویژگی های این جدیدترین گوشی شیائومی، کیفیت بالای دوربین سلفی آن است. دوربین جلوی شیائومی سی وی با کیفیت 32MP در میان دوربین های سلفی این کمپانی، نه تنها بهترین کیفیت را دارد بلکه می‌تواند هم عکاسی پانوراما و هم تصاویر را با کیفیت 1080p انجام دهد.

صدای رسا برای دریافت بهتر احساسات

در ارتباط با سیستم صوتی، گوشی شیائومی سی وی از بلندگوهای استریو و دالبی اتموس تشکیل شده و صوت را با فرکانس 192 کیلوهرتز منتقل می‌نماید. اما وجود درگاه جک 3.5 میلی متری در این گوشی هنوز مشخص نیست و برای دانستن آن باید تا زمان عرضه یعنی 30 سپتامبر 2021 منتظر بود.

NFC بسته به محدوده

در گوشی جدید شیائومی مانند گوشی های سری می شیائومی انتقال داده ها با بلوتوث 5.2 انجام می‌گیرد. یکی دیگر از ویژگی های انتقالی این گوشی که تاکنون تأیید شده، وجود قابلیت NFC است که مانند گوشی هایی چون ردمی 9 تی  (Xiaomi Redmi 9T) بسته به منطقه، فعال یا غیرفعال می‌گردد.

ظرفیت باتری کم‌تر؛ اما سرعت شارژ بالاتر

شاید ظرفیت کم تر باطری گوشی شیائومی سی وی نسبت به هم رده های خود، تردیدی در انتخاب آن ایجاد نماید. اما شیائومی با قرار دادن توان بالای شارژ 55 وات گوشی، در کنار ظرفیت 4520mAh این باتری لیتیوم پلیمری، شک ها را از میان می‌برد. با شارژ سریع 55 وات، گوشی شیائومی تنها در 45 دقیقه 100 درصد شارژ خواهد شد. با این وجود برخی کابل شارژ آن را Type-C و عده ای آن را Type C 2.0 معرفی می‌نمایند.

سبک جدید طراحی شیائومی

در رونمایی از گوشی شیائومی Civi رنگ های مشکی، آبی و صورتی نمایش داده شدند. اما رنگ مشکی این گوشی جدید با بافتی همراه با دانه های سفید، نظرات بسیاری را به خود جلب ساخت. به نظر می‌رسد با توجه به استفاده از بافتی چون دانه های برف در گوشی شیائومی می 11 لایت 5 جی ان ای (Xiaomi Mi 11 Lite 5G NE) و تکرار آن در گوشی جدید تر، این سبک به عنوان راه نوین طراحی گوشی های شیائومی معرفی گردند.

پرچم داری ارزان

طبق نظر کارشناسان 350 یورو قیمت احتمالی گوشی جدید شیائومی می‌باشد و همان گونه که تصور می‌گردد این گوشی ابتدا در کشور چین به بازار خواهد آمد. البته نباید فراموش کرد ظرفیت گوشی شیائومی می‌تواند بر قیمت گذاری آن موثر باشد. یعنی قیمت گوشی شیائومی سی وی با رم 8 گیگابایت و رام 128 با قیمت آن با همین رم و رام 256 گیگابایت و یا رم 12 گیگ و رام 256 گیگ متفاوت می‌باشد.

شیائومی سی وی بهتر است یا ردمی نوت 11 پرو پلاس؟

در ماه های پیشین، شیائومی دو گوشی جدید در کشور چین عرضه نمود. گوشی هایی که پیش از این نسخه‌ای از آن ها وارد بازار نشده بود. گوشی شیائومی سی وی (Xiaomi Civi) به عنوان نخستین گوشی هوشمند شیائومی با نام سی وی و گوشی شیائومی ردمی نوت 11پرو پلاس (+Xiaomi Redmi Note 11 Pro) ویرایش تازه ای از ردمی نوت شیائومی.

گوشی شیائومی سی وی با طراحی فوق العاده جایگزین سری CC شیائومی شده است. گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس نیز نخستین گوشی پلاس شیائومی است. هر دو گوشی شیائومی قیمتی نزدیک به یکدیگر دارند. هر دو در چین عرضه شده‌اند. اما کدام گوشی را باید انتخاب نمود؟ پاسخ بسته به نیاز کاربران متنوع است. بر مبنای مشخصات به دست آمده از هریک، تسک میران این دو گوشی را زیر ذره بین مقایسه قرار می‌دهد:

طراحی نوین سی وی؛ برای مشکل پسندان

یکی از زیباترین گوشی هایی که تاکنون به چرخه تولید شیائومی وارد شده، گوشی شیائومی سی وی است. پیش از این شیائومی بارها با پتنت هایی نظیر گوشی تمام آبشاری خود یا شیائومی می 11 اولترا (Xiaomi Mi 11 Ultra) نشان داده بود که بهترین طراحان را گرد هم آورده است. در گوشی شیائومی سی وی بدنه ای شیشه‎‌ای و برجسته با روکش مات قرار داده است. درخشندگی نیز همراه این ماتی شده  که گوشی اوپو گلو (OPPO Glow) را یادآوری می‌نماید. سی وی شیائومی با فریم آلومینیومی خود، از باریک‌ترین و سبک ‌ترین گوشی‌هاست. ضخامت 7 میلی متری و وزن 166 گرمی این دستگاه، گواه این نکته است. این گوشی جدید شیائومی صفحه نمایشی خمیده در جلو دارد که به آن زیبایی می‌بخشد.

اما در مورد گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس، طراحی متفاوت است. به این دلیل که پشت آن به طور کامل شیشه‌ای شده و ضخامت این گوشی بیشتر از مدل دیگر است.

جمع بندی

گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس از نظر طراحی در مقایسه با طراحی شیائومی سی وی رتبه پائین تری را به دست می‌آورد.

صفحه نمایش سی وی رقیب بزرگی برای ردمی نوت 11 پرو پلاس

پنل OLED در هر دو گوشی به کار رفته است. اما صفحه نمایش شیائومی سی وی کیفیت بالاتری دارد. به این دلیل که تا یک میلیارد رنگ را نمایش می‌دهد. همچنین نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، تصاویر را دالبی ویژن و HDR10 عرضه می‌نماید. پنل OLED ردمی نوت 11 پرو پلاس نیز نرخ تازه سازی 120 هرتز دارد. اما با نداشتن کیفیت دالبی ویژن و HDR10، نسب به سی وی رنگ های زیادی نمایش نمی‌دهد. همچنین در گوشی شیائومی سی وی برخلاف ردمی نوت 11 پرو پلاس، حسگر اثرانگشت در صفحه نمایش قرار داده شده است.

جمع بندی

بنابراین گوشی شیائومی سی وی با این ویژگی ها و صفحه نمایش کوچک تر و به اندازه 6.55” در برابر نمایشگر 6.67” ردمی نوت 11 پرو پلاس، کوچک تر و قابل حمل تر است.

سخت‌افزار کدام گوشی قوی تر است؟

به نظر می‌آید وجود اسنپدراگون 778G در شیائومی سی وی آن را نسبت به مدیاتک دیمنسیتی 920 به کار رفته در ردمی نوت 11 پرو قوی تر ساخته است. قدرت پردازنده سی وی شیائومی با مودم 5G، روان تر بودن را به ارمغان می‌آورد. بنابراین می‌تواند تازه ترین گوشی شیائومی مخصوص گیمینگ نیز نامیده شود.

جمع بندی

اگرچه هر دو از پردازنده قدرتمند بهره می‌برند، اما ردمی نوت 11 پرو پلاس را در مقایسه با گوشی دیگر نمی‌توان گوشی مخصوص بازیکنان نامید.

نرم افزارهای یکسان در دو گوشی

شیائومی سی وی تا 12GB رم و نهایت 256GB حافظه داخلی دارد. این درحالی است که حداکثر رم در ردمی نوت 11 پرو 8GB می‌باشد. از طرفی نرم افزارهای هر دو گوشی دقیقاً یکسان هستند: یعنی آخرین نسخه اندروید 11 در کنار سیستم عامل MIUI 12.5 سفارشی شده.

جمع بندی

برای داشتن گوشی هوشمندی که بتواند تا مدت ها اطلاعات شما را حفظ نماید، گوشی سی وی بهتر است.

برتری ردمی نوت 11 پرو پلاس در دوربین

پیش از تسک میران این بارها در مطالب گوناگون از استفاده دوربین های 108MP در گوشی های سال 2021 شیائومی سخن گفته بود. این بار نیز با مقایسه دو گوشی مورد بحث باید یادآور شد که کیفیت 108MP ردمی نوت 11 پرو پلاس یکی از برتری های آن است. مزیتی که در میان کیفیت دوربین میان رده ها نیز مشهود است. زیرا با چنین کیفیتی، سطح بالاتری از جزئیات ارائه داده می‌شود.

با این وجود، شیائومی سی وی نیز در زمینه سلفی حرفی برای گفتن دارد. کیفیت سلفی این گوشی زیبا، 32MP است که بالاترین سلفی موجود در بازار می‌باشد. اگرچه دوربین اصلی سی وی با 64MP کیفیت حریف ضعیفی برای ردمی نوت 11 پرو پلاس است، اما این ضعف با کیفیت های یکسان 8MP و 2MP در گوشی جبران می‌شود.

جمع بندی

علاقه‌مندان به عکاسی باید بهترین کیفیت را برای نمایش دقیق و بیشتر تصاویر در نظر آورند. از این رو ردمی نوت 11 پرو پلاس گزینه مناسب تری در مقایسه با شیائومی سی وی است.

ردمی نوت 11 پرو پلاس یک بار دیگر برتر می‌شود!

4500mAh ظرفیت یکسان باتری در هر گوشی است. هر چند گوشی شیائومی سی وی به دلیل برخورداری از صفحه نمایش کوچک تر، عمر باتری بیشتری را با یک بار شارژ حفظ می‌نماید. اما مزیت گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس برخورداری از سرعت شارژ 120W است که برای نخستین بار در میان رده ها استفاده شده است.

جمع بندی

بنابراین اگر گوشی شما به دلیل استفاده مداوم و زیاد، به سرعت نیاز به شارژ شدن دارد، پیشنهاد ما ردمی نوت 11 پرو پلاس است. چرا که در کم ترین زمان با بیشترین سرعت به شارژ کامل خواهد رسید.

نتیجه گیری

دو گوشی از دو نسل گوشی های جدید شیائومی معرفی شدند. هر دو قیمتی یکسان دارند. هر دو هم زمان وارد میدان رقابت گوشی شدند. یکی مانند شیائومی سی وی در پردازنده و ظرفیت قوی است و دیگری در باتری و دوربین. برای خرید این گوشی ها باید توجه داشتن که گوشی شیائومی سی وی تاکنون برای چین طراحی شده و احتمال ورود آن به ایران بالا نیست. در حالی که مانند دیگر گوشی های میان رده شیائومی باید در انتظار ردمی نوت 11 پرو پلاس نه در چین بلکه درسراسر جهان باشیم. تا آن زمان دنبال کردن وب سایت تسک میران برای دریافت اطلاعات بیشتر کمک کننده خواهد بود.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 2

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!