گوشی ردمی 9 ای بخریم، یا ردمی 9 سی؟

مقایسه گوشی اقتصادی ردمی 9C و ردمی 9A
3
(2)

شیائومی با عرضه‌ گوشی های سری ردمی 9، توجهش را به گروهی از مشتریان که قصد خرید گوشی موبایل با مبلغ بالا ندارند، منعطف نموده است. البته که در میان اعضای همین خانواده نیز شاهد قیمت‌های متفاوتی بودیم. اگر شما هم تصمیم به خرید گوشی موبایلی در بازه‌ قیمتی کمتر از چهار میلیون تومان دارید، تا انتهای این مقاله همراه شوید تا به مقایسه بین گوشی ردمی 9 ای (Redmi 9A) و ردمی 9 سی (Redmi 9C) بپردازیم.

تفاوت جزئی در ظاهر ردمی 9c و 9a ! سلیقه‌ی شما پیروز میدان را مشخص می‌کند.

مقایسه گوشی ارزان ردمی 9 ای و ردمی 9 سی

با توجه به قیمت این دو گوشی موبایل متوجه می‌شویم که نباید توقع ظاهر لوکس داشته باشیم. به جز طراحی بدنه و نحوه قرار گرفتن ماژول دوربین‌ ها، در مشخصات ظاهری، تفاوتی نمی‌بینیم.

شیائومی برای پنل پشتی هر دو گوشی ارزان قیمت، جنس پلاستیک را انتخاب کرده است. اگرچه کیفیت جنس بدنه، به شما احساس ارزان قیمت بودن گوشی را القا نمی‌کند. نوع بافت پلاستیک در گوشی ردمی 9 ای، به گونه‌ای طراحی شده که از به جا ماندن رد اثر انگشت، جلوگیری می‌نماید.

در ردمی 9C دوربین سه‌گانه، بر روی یک مربع در سمت چپ تعبیه شده که جلوه‌ی بیشتری به ظاهر موبایل بخشیده. در مقابل، گوشی ردمی 9A دارای یک دوربین است که به همراه فلش، به صورت عمودی قرار گرفته است.

با نگاه به دوربین‌ها، صدای پیروزی به گوش می‌رسد

مقایسه کیفیت گوشی ردمی 9 سی و ردمی 9 ای

کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی‌ ها یکی از اساسی‌ترین علت‌ های تفاوت قیمت بین ردمی 9 ای و ردمی 9 سی است که در اولین نگاه به دوربین‌ها، متوجه می‌شویم. گوشی شیائومی مدل ردمی 9 سی فقط یک لنز فوق عریض کم دارد تا کیفیتی همانند هم خانواده‌ی ارزشمند خود، ردمی 9 داشته باشد. شیائومی با در نظر گرفتن دیافراگم f/1.8، جذب نور را افزایش داده تا تصاویر ثبت شده با گوشی ردمی 9 سی، دست کمی از ردمی 9 نداشته باشد.

همانطور که مشخص است، گوشی ردمی 9A در این بخش مغلوب تعداد لنزهای ردمی 9 سی می‌شود. اگر کیفیت دوربین برای شما اولویت دارد، تا همین بخش مقاله برای شما کافی می‌باشد، اما توصیه می‌کنیم اندکی صبر داشته باشید و به تماشای پایان رقابت بنشینید.

تفاوت ارقام در پردازنده، به معنی تفاوت در قدرت پردازش می‌باشد؟

گوشی شیائومی مدل ردمی 9 سی، به تراشه‌ Helio G35 و گوشی ردمی 9 ای به تراشه‌ Helio G25 مجهز است. بنابراین اعداد و ارقام پیش بینی می‌شود، گوشی ردمی 9 سی عملکرد بهتری در پردازش داشته باشد. نکته‌ی حائز اهمیت این است که در این بازه‌ قیمتی، شما توقع پردازنده‌ بسیار قوی از موبایل ندارید. برای مثال قصد اجرای بازی‌های سنگین را ندارید. بنابراین تفاوت بسیار کمی که در پردازنده این دو گوشی ارزان قیمت شیائومی مشاهده می‌کنیم، چشم‌گیر نمی‌باشد. اما در هرصورت می‌توان گفت، گوشی ردمی 9 سی به تراشه‌ قوی‌تری مجهز شده‌ است. بنابراین سرعت پردازش و عملکرد روان‌تری از شیائومی ردمی 9c را شاهد هستیم.

حجم حافظه داخلی و رم هر دو مورد را می‌توانید بر حسب نیاز و عملکرد خود مشخص نمائید. گوشی ردمی 9 ای با دو ظرفیت حافظه‌ داخلی 32 گیگابایت با رم 3 گیگ و 64 گیگابایت با رم 4 گیگ عرضه شده است. ردمی 9 سی هم با همین مشخصات حافظه، در بازار موجود است.

ظرفیت باتری بالا گوشی های ردمی 9 A و ردمی 9سی ، نقطه قوت هر دو رقیب

باتری در گوشی های شیائومی سری ردمی 9، یک نکته‌ مثبت محسوب می‌شود که ارزش خرید این گوشی ها را تا حد قابل توجهی افزوده است.

باتری 5000 میلی آمپری در هر دو موبایل عملکرد یکسان و مطلوبی دارد. در نظر داشته باشید که اگر تفاوت پردازنده‌ ها را به عنوان یک مزیت برای گوشی اقتصادی ردمی 9 پذیرفته باشید، باید این تفاوت اندک را در عملکرد باتری نیز لحاظ نمائید.

بنا به سرعت پردازش کمتر در ردمی 9 ای، نگهداری شارژ بهتر انجام می‌شود و ردمی 9 سی به دلیل پردازش سریع‌تر، در رقابت بین باتری‌ ها مغلوب می‌شود.

اگر نظر تسک میران را بخواهید

گوشی اقتصادی ردمی 9 ای

گوشی ردمی 9 سی و حریفش ردمی 9 ای، هر دو از مدل هایی هستند که شرکت تسک میران در بازار ایران موجود نموده است. این موبایل‌ها تحت گارانتی تسک میران می‌باشند و شما می‌توانید با اطمینان خاطر نسبت به تهیه موبایل موردنیاز خود، اقدام نمائید.

  اگر هنوز هم بین خرید این دو گوشی مردد هستید، باید بگوئیم در این رقابت، با افزایش مبلغ کمی به بودجه خودتان، کیفیت بهتری را تجربه نمائید. چرا که ردمی 9 سی انتخاب بهتری به شمار می‌آید. هرچند این نکته نیز شایان ذکر است که، تفاوت میان مشخصات این دو گوشی پایین رده شیائومی به قدری نیست که ارزش خرید هیچ یک را پائین بیاورد.

 در آخر، هر کدام از گوشی های زیر گروه ردمی 9، از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند. هر دو این گوشی ها از سمت شرکت تسک میران، خدمات پس از فروش دریافت می‌نمایند.

 

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 3 / 5. تعداد رای‌ها: 2

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!