گوشی شیائومی دومین گوشی پرفروش جهان

گوشی پرفروش جهان
0
(0)

بر اساس گزارشی که کانالیز Canalys منتشر کرده است، گوشی شیائومی از لحاظ آماری در سه ماهه‌ی دوم 2021، از گوشی‌های اپل  پیشی گرفت و در رتبه‌بندی فروش جهانی به جایگاه دوم گوشی پرفروش جهان دست یافت. گرچه شیائومی پیش از این در میان 5 گوشی پرفروش جهان قرار داشت، اما اکنون برای نخستین‌بار به مقام دوم رسیده است.

سبقت شیائومی از اپل

گوشی پرفروش جهان

بر اساس آمار و ارقام سه ماهه‌ی دوم، ارسال گوشی شیائومی به  سراسر جهان 12 درصد رشد یافت و با به دست آوردن 17 درصد از فروش گوشی در جهان، دوم شد. این در حالی است که شرکت سامسونگ تنها با 19 درصد فروش جهانی گوشی از شیائومی جلوتر است. اپل با 14 درصد و گوشی‌های اوپو و ویوو هر کدام با 10 درصد فروش جهانی بر جایگاهی پس از شیائومی قرار گرفته‌اند.

تغییر روند فروش شیائومی نسبت 2020

در گزارش منتشر شده‌ی کانالیز در ماه آپریل، شرکت آیفون با اختصاص 15 درصد فروش جهانی همچنان در رتبه‌ی دوم قرار داشت و هم‌زمان شیائومی در رقابتی تنگاتنگ با این شرکت بود. اما سرعت رشد شیائومی و محبوبیت فروش گوشی شیائومی همچنان افزایش یافت تا آن‌جا که 83 درصد نسبت به سال میلادی گذشته بالاتر رفت. در حالی که اپل نسبت به سال پیش، تنها 1 درصد رشد در فروش داشته است.

گوشی پرفروش جهان

علت رشد فروش گوشی شیائومی در سه ماهه‌ی دوم 2021 چیست؟

برطبق تحلیل‌ها، رشد شیائومی به دلیل افزایش تجارت خارجی و صادرات گوشی به کشورهای دیگر می‌باشد. برای نمونه، بر طبق نظر “بِن اِستانتون” مدیر تحقیقاتی کانالیز، شیائومی در آمریکای لاتین رشد 300 درصدی داشته و در آفریقا 150 درصد از گوشی‌های وارداتی، گوشی شیائومی بوده است. همچنین در اروپای غربی واردات شیائومی به رتبه‌ی 50 دست یافته است.

برنامه‌ی پیش‌روی فروش گوشی شیائومی

نویسنده‌ی کانالیز می‌گوید شیائومی با تطبیق و تغییر مدل تجارت خود از چالش‌گر به بازیکنی ثابت در زمین بازی بازار موبایل تبدیل شده و با تمرکز بر نهایت تکنولوژی در رتبه‌ای بالا قرار گرفته است. این شرکت تحلیل‌گر می‌نویسد که اکنون تمرکز شیائومی بر بازار بزرگ‌تری است:  برای دست‌یابی به چنین هدفی، میانگین قیمت فروش گوشی شیائومی 40 تا  75 درصد پائین‌تر از سامسونگ و اپل تعیین شده است.

گوشی پرفروش جهان

دلایل محبوبیت شیائومی

آن‌چه که دلیل محبوبیت گوشی شیائومی است به این شرح است: گوشی شیائومی قیمت پائین تری نسبت به دیگر گوشی‌ها دارد. گارانتی گوشی شیائومی و خدمات پس از فروش آن در بیشتر کشورها از جمله ایران وجود دارد. طراحی و زیبایی، تکمیل‌کننده‌ی گوشی‌های شیائومی برای استفاده هستند.


منبع

https://tweakers.net/nieuws/184526/canalys-xiaomi-haalt-apple-in-als-nummer-twee-in-de-wereldwijde-smartphonemarkt.html

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!