تولید انبوه گوشی‌‌های شیائومی با شارژر سریع 200 وات

شارژ سریع گوشی‌های شیائومی
0
(0)

شیائومی بارها با پشتکار بالای خود، رکورد جهانی را در طراحی و تولید محصولات و گوشی هوشمند شکسته است. یکی از رکوردشکنی‌های این شرکت، ارائه‌ی پَتِنت شارژ سریع است؛ در دو سال گذشته، بارها از تکنولوژی شارژ سریع گوشی‌های شیائومی خبرهایی به گوش رسیده است. ساخت گوشی با شارژ سریع 200 وات یکی از فنآوری‌های بزرگ در سراسر جهان محسوب می‌شود.

گوشی شیائومی می 11 پرو و شارژ بسیار سریع

از آن‌جاکه شیائومی در پیشرفت متوقف نمی‌شود، در ماه می امسال به صورت رسمی نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی گوشی شیائومی می 11 پرو را معرفی کرد. این گوشی توانست دو رکورد شارژ سریع را بشکند.

یکی از این رکوردها، افزایش قدرت شارژ سیمی تا 200 وات و رسیدن به شارژ 100% تنها در 8 دقیقه بوده که برای اولین‌بار به محدوده‌ی شارژ کامل 10 دقیقه‌ای می‌رسد. هم‌زمان در این گوشی شیائومی، امکان شارژ بی‌سیم پرسرعت که در 15 دقیقه به شارژ کامل 100% می‌رسد، طراحی شده است وجود این سیستم شیائومی، قابلیت شارژ 100 وات را که در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار وجود دارد، برای نخستین‌بار شکست داد.

چه زمانی گوشی های شیائومی با شارژ سریع وارد بازار خواهند شد؟

زمان تولید این دو نوع شارژ سریع در گوشی های شیائومی، فاش نشده است، اما اخیراً برخی از بلاگرها اعلام کرد‌ه‌اند که شیائومی در حال کار بر روی این تکنولوژی است. در این میان سخنانی شنیده می‌شود که احتمالاً شارژ سریع 200 وات در ماه ژوئن سال 2022 عرضه خواهد شد. بنابراین، به نظر می‌رسد ویژگی شارژ سریع سیمی 200 وات در بهترین گوشی شیائومی که سال آینده به بازار می‌آید، یعنی گوشی شیائومی می 12 (یا با نام گوشی شیائومی می 12 اولترا )، تعبیه شود.

شارژ سریع گوشی‌های شیائومی
شارژ سریع گوشی‌های شیائومی

امنیت شارژ سریع شیائومی

باید خاطر نشان کرد که این فناوری پیش از این به صورت رسمی در ساخت گوشی شیائومی اعلام شده بود، همچنین در این نخستین تکنولوژی شارژ سریع، 40 اقدام برای محافظت و ایمنی از بُرد اصلی و باتری طراحی شده است. در حقیقت این اقدامات امنیتی در چهار بُعدِ دمای شارژ، ولتاژ شارژ و جریان شارژ و هم‌زمان تکنولوژی اتلاف دما در جدیدترین گوشی های شیائومی نمایان می‌شوند.

شارژ سریع گوشی‌های شیائومی
شارژ سریع گوشی‌های شیائومی

تفاوت شارژ سریع گوشی‌های شیائومی با شارژ معمولی

در آخر باید گفت، شیائومی از سیستم شیمیایی شارژ بسیار سریع  C10 برای شارژ سریع 200 وات گوشی شیائومی بهره برده تا محافظت بالایی از باتری انجام ‌دهد. این سیستم بیشتر از 80% از انرژی را پس از 800 بار استفاده حفظ می‌کند، که بسیار بیشتر از عمر باتری‌های معمولی است که تنها 60% از عمر باتری بعد از 400 بار شارژ گوشی باقی می‌ماند.


منبع

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!