کدام گوشی‌ های شیائومی در بازی بهترین هستند؟

5
(2)

آیا شما هم از طرفداران بازی هستید؟ به دنبال این هستید که یک گوشی هوشمند مناسب بازی خریداری نمائید؟ می‌خواهید ویژگی ها و مدل گوشی های شیائومی مخصوص بازی را بهتر بشناسید؟ بنابراین مطالعه این مطلب به شما کمک می‌نماید تا بهترین گوشی گیمینگ شیائومی را با امکانات و گارانتی معتبر تهیه نمائید. بهترین گوشی ها مناسب گیمینگ باید در تراشه، سرعت و دقت، صفحه نمایش و بلندگو سرآمد باشند.

Poco F2 Pro
Poco F2 Pro

تراشه پرسرعت گوشی های گیمینگ

مهم ترین بخشی که یک گوشی را مناسب بازی می‌سازد، نوع تراشه یا پردازنده آن است. این قطعه که شامل CPU و GPU  می‌شود، به عنوان مغز دستگاه به کاربر اجازه بازی های سنگینی چون کال آف دیوتی، تِیکن، کانتر و غیره را می‌دهد. برای آن که بتوانید تجربه ای لذت بخش در بازی داشته باشد، توجه نمائید مغز متفکر گوشی برای شما چه راهنمایی در خرید گوشی شیائومی دارد.

سرعت پاسخگویی

به طور معمول سرعت خواندن و نوشتن گوشی های هوشمند بر اساس آن چه رم یا حافظه به آن ها می‌دهد، تعیین می‌گردد. یکی از بهترین و جدیدترین حافظه هایی که سرعت در پاسخگویی به اطلاعات را بالا برده است، حافظه DDR4 می‌باشد که در گوشی های جدید شیائومی به صورت گسترده استفاده می‌شود. هر چه سرعت بالاتری برای خواندن و نوشتن حافظه تعریف شود، استفاده از گوشی آسان تر و برای بازیکنان تجربه بهتری رقم می‌خورد.

Mi 10 Lite
Mi 10 Lite

صفحه نمایش

براساس تحقیقاتی که تیم طراحان و سازندگان گوشی های هوشمند انجام داده‌اند، میزان سرعت پاسخگویی به ضربات و فرمان های کاربر برای ایجاد بازی روان، مورد مهمی به شمار می‌رود. بنابراین در خرید گوشی های هوشمند شیائومی که برای بازی مناسب شناخته می‌شوند، این مورد یکی از اولویت ها به شمار می‌رود.

صدا برای ساخت حسی از واقعیت

اگر طرفدار بازی هستید، حتماً بازی کردن با گوشی با صدای واضح برای شما جذابیت بیشتری دارد. بنابراین هنگام خرید گوشی توجه نمائید نوع و تعداد بلندگوهای به کار رفته در گوشی هوشمند شما به چه صورت است. شیائومی با همکاری با برندهای معتبرِ تولید بلندگو، انتخاب شما را آسان تر کرده است.

تولید پوکو ایکس 3 NFC با هدف انجام بازی

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی معمولاً با تراشه مخصوص بازی و با پسوند G شناخته می‌شوند. بنابراین اگر به نوع تراشه گوشی پوکو ایکس 3 ان اف سی (Xiaomi POCO X3 NFC) توجه نمائید، متوجه برخورداری این گوشی از اسنپدراگون  732G و پردازش هشت هسته ای کایرو 470، گرافیک آدرنو 618 در کنار حافظه LPDDR4X می‌گردید. این گوشی هوشمند از نخستین گوشی های شیائومی است که از نرخ نوسازی زیاد در گوشی های گیمینگ یعنی 120Hz برخوردار شده و با استفاده از ویژگی تمیزکننده خودکار در دو بلندگوی خود می‌تواند به واسطه جک 3.5 میلی متری صدا، امواج صوتی را انتقال دهد.

Poco X3 NFC
Poco X3 NFC

آینده نگری شیائومی در نسل های ابتدایی

تراشه مناسب بعدی در گوشی پوکو اف 2 پرو 5 جی (Xiaomi POCO F2 Pro 5G) قرار گرفته که با نام اسنپدراگون 865 و CPU هشت هسته ای کایرو 585 و گرافیک آدرنو 650 شناخته می‌شود. این نسل از گوشی های پوکو با وجود قدیمی تر بودن، توانایی نمایش بهتر تصاویر را با گرافیک بالاتری دارند. وجود جک 3.5 میلی متری صدا باعث می‌شود در دنیای بازی غوطه ور شوید. البته یکی از ضعف های این گوشی برای بازی سرعت تازه سازی 60Hz آن است که شیائومی آن را با ارائه سرعت بالای نمونه برداری لمسی یعنی 180Hz برطرف ساخته است.

پوکوهای شیائومی در سال 2021 نیز صدر جدول بازی

نفر بعدی لیست بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی، نیز از سری پوکو است که طراحی آن دقیقاً مناسب بازی های هوشمند می‌باشد. گوشی پوکو ایکس 3 جی تی (Xiaomi POCO X3 GT) که به تازگی راهی بازار شده، با تراشه ای متفاوت یعنی از برند مدیاتک تولید گشته است. گرچه به نظر می‌رسد تراشه مدیاتک دیمنسیتی 1100 5G نسبت به تراشه قدرتمند در گوشی های گیمینگِ دیگر قدرت چندانی برای بازی نداشته باشد، اما با ویژگی هایی نظیر گرافیک Mail-G77 و جک 3.5 میلی متری صدا و شارژ سریع 67 وات توانسته به عنوان گوشی گیمینگ برای طرفداران بازی شناخته شود. تازه سازی نمایشگر در این گوشی نیز 120Hz می‌باشد.

گوشی پوکو اف 3 (Xiaomi POCO F3) یکی از جدیدترین گوشی های شیائومی است که با اسنپدراگون 870 و کارت گرافیک بالای خود یعنی آدرنو 650 توانسته به عنوان یکی از گوشی های مخصوص بازی در 2021 در میان طرفداران شناخته شود. این گوشی هوشمند تازه سازی صفحه نمایش را با سرعت 120Hz انجام می‌دهد و با LPDDR5 سرعت بالاتری در خواندن و نوشتن اطلاعات ایجاد می‌نماید.

می 10 تی پرو پرچم دار در تمام زمینه ها

بارها از گوشی شیائومی می 10 تی پرو (Xiaomi Mi 10T Pro) به دلیل صفحه نمایشی پر سرعت 120Hz و داشتن دوربین هایی با کیفیت سخن گفته‌ایم. اما اکنون این گوشی را به دلیل اسنپدراگون 865، CPU کایرو 585 و GPU آدرنو 650 با LPDDR5، وجود دو بلندگوی خطی در بالا و پائین گوشی می‌توانیم به یکی از بهترین گوشی های گیمینگ موجود در بازار ایران نیز معرفی نمائیم.

طراحی سری 10 می شیائومی برای بازی

Mi Note 10
Mi Note 10

سری می 10 شیائومی در زمینه هایی مشابه یکدیگر و مناسب برای بازی طراحی شده‌اند. برای نمونه نوع پردازنده، تراشه، گرافیک و حافظه شیائومی می 10 (Xiaomi Mi 10) مشابه می 10 تی پرو است؛ با این تفاوت که تازه سازی نمایشگر می 10 تی تنها 90Hz و فرکانس صدا در دو بلندگوی این گوشی کم تر می‌باشد. شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) نیز تراشه مخصوص بازی اسنپدراگون 730G ،CPU کایرو 470 و GPU آدرنو 618 شاهدیم و می 10 لایت (Xiaomi Mi 10 Lite) را با تراشه 5G 756G ،CPU کایرو 475 و GPU آدرنو 620 را با سرعت خواندن و نوشتن بالا، نرخ تازه سازی متناسب صفحه و جک 3.5 میلی متری صدا نظاره‌گریم.

Xiaomi Mi 10
Xiaomi Mi 10

ردمی نوت های 9 بازیکنانی ارزان

Redmi Note 9 Pro
Redmi Note 9 Pro

اگر هدف شما خرید گوشی شیائومی است که به نسبت دیگر مدل های این برند قیمت پائین تری داشته و بتواند بازی های کم حجم را نیز اجرا نماید، ردمی نوت 9 پرو (Xiaomi Redmi Note 9 Pro) با تراشه اسنپدراگون 720G و پردازنده کوالکام هشت هسته ای و گرافیک 618، صفحه نمایشی باسرعت متعادل و بلندگوی خطی فوق العاده به یکی از پرطرفدارترین گوشی های شیائومی برای بازی در میان قشر متوسط تبدیل شده است. یکی دیگر از ارزانترین گوشی های گیمینگ شیائومی ردمی 9 اِی (Xiaomi Redmi 9A) است که با داشتن مدیاتک هلیو G25 و گرافیک PowerVR و  تعادل در کیفیت بخش های مختلف و قیمت، تاکنون انتخاب بسیاری از بازیکنان بوده است.

Redmi 9A
Redmi 9A

سری 11 شیائومی برنده می‌شود!

در نظر داشته باشید که گوشی های نام برده شده تنها بخشی از بهترین گوشی های گیمینگ هستند و با گذری به مشخصات گوشی های شیائومی سری 11 متوجه سرآمد بودن آن ها در در میان دیگر گوشی های مخصوص بازی شیائومی می‌شویم.

Xiaomi 11 lite
Xiaomi 11 lite

نکاتی دیگر در خرید گوشی گیمینگ شیائومی

هنگام خرید گوشی شیائومی توجه داشته باشید که مقدار رم گوشی های گیمینگ، میزان نمونه برداری لمسی آن ها، تراکم پیکسلی، انتقال رنگ ها و شارژدهی زیاد در باتری گوشی های گیمینگ (که قابل مشاهده در سایت نمایندگی معتبر شیائومی هستند) دیگر نکات مهم تهیه گوشی های شیائومی مخصوص بازی به شمار می‌روند.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 2

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!