اعجوبه‌ی جدید پوکو معرفی شد Poco X5 Pro 5G

2.5
(2)

گوشی های شیائومی سری پوکو ایکس (Poco X) از سه نسل قبل، توانستند ذهنیت افراد را به گوشی‌های میان رده تغییر دهند و به نوعی انتظار را از گوشی های هوشمند میان رده افزایش بدهند. این بار هم شیائومی با معرفی گوشی شیائومی پوکو ایکس 5 پرو (Xiaomi Poco X5 Pro 5G) نشان داد قصد ندارد سیاست‌های خود در مسیر تولید این سری از گوشی های پوکو را عوض کند.

در گوشی پوکو X5 پرو 5G همچنان مانند نسل های قبل این گوشی شیائومی، شاهد صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالا مناسب برای انجام بازی های گوشی موبایل، باتری با ظرفیت بالا، پشتیبانی از فناوری فست شارژ و پردازنده قدرتمند، هستیم. پس اگر شما هم از طرفداران گوشی های پوکو هستید، به خوبی می‌دانید که با یک اعجوبه مواجه هستیم. همراهمان باشید تا مشخصات این گوشی شیائومی را بررسی کنیم.

طراحی ظریف، به دور از رسم همیشگی پوکو

طراحی گوشی شیائومی Poco X5 Pro
poco X5 Pro 5G

معمولاً گوشی های شیائومی، زیر مجموعه پوکو را با طراحی های ظریف و بدون اغراق ندیده‌ایم. ضخامت گوشی های پوکو X3 پرو و پوکو X4 پرو را به یاد بیاورید. باتری حجیم و لنز برآمده در کنار جک 3.5 میلی متری گوشی، طراحان را به سمت ساخت گوشی بزرگ، سنگین و زخیم سوق می‌داد. اما به نظر می‌رسد در گوشی پوکو X5 پرو 5G طراحان گوشی پوکو دست به نوآوری زده‌اند. گوشی شیائومی Poco X5 Pro 5G نازک ترین گوشی پوکو سری X می‌باشد. ضحامت گوشی پوکو X5 پرو 7.9 میلی متر می‎باشد.

بهترین گوشی های شیائومی در سال 2022

پردازنده گوشی Poco X5 Pro 5G

در بخش پردازنده گوشی شیائومی X5 پرو، شاهد انتخابی هوشمندانه از سمت مهندسان شیائومی هستیم که ارزش خرید گوشی شیائومی پوکو ایکس 4 پرو را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. تراشه به کار رفته در گوشی شیائومی Poco X5 Pro اسنپدراگونG778  می‌باشد که در مقایسه با نسخه قبلی، ارتقا یافته است. این تراشه 6 نانومتری هشت هسته‌ای داری هسته‌های Cortex-A78 و Cortex-A55می‌باشد.

پردازنده گوشی پوکو ایکس 5 پرو 5جی

گوشی پوکو ایکس 5 پرو 5G در بالاترین نسخه خودش حافظه داخلی 256 گیگ را ارائه می‌دهد. اما اگر جزو افرادی هستید که قیمت گوشی هوشمند از مقدار حافظه داخلی آن برای شما مهم‌تر است، می‌توانید گوشی Poco X5 Pro 5G با حافظه داخلی 128 گیگابایت را تهیه نمائید.

مشخصات نرم افزار Poco X5 Pro، ناامید کننده

در اکثر موارد شرکت‌ها، ارزش خرید گوشی های میانرده را با نرم افزار به‌روز حفظ می‌کنند. لنزهای با کیفیت متوسط یا تراشه های قدیمی برای کاهش قیمت گوشی هوشمند به کار می‌روند اما این نرم افزار جدید است که می‌تواند مشتریان را برای خرید متقاعد نماید. به نظر می‌رسد شیائومی این بار ترجیح داده تا جدیدترین نسخه اندروید را در گوشی  پوکو ایکس 5 پرو به کار نبرد و به اندروید 12 رضایت داده است. البته رابط کاربری MIUI14 بر روی این گوشی اعمال شده.

دوربین گوشی Poco X5 Pro 5G

دوربین اصلی شیائومی پوکو X5 پرو، 108 مگاپیکسل می‌باشد. دریچه دیافراگم دوربین f/1.9 می‌باشد که انتظار را از این گوشی بالا می‌برد و پوکو X5 پرو را در لیست گوشی های مناسب عکاسی قرار می‌دهد. همچنین قابلیت فوکوس خودکار، که در نسخه قبلی مشاهده نمی‌شد، در پوکو ایکس 5 پرو، حضور دارد.

این گوشی شیائومی قابلیت تصویر برداری 4K دارد.

پوکو X5 پرو، جانشین برحق پوکو X4 پرو

گوشی پوکو ایکس 5 پرو 5G در حدود یک سال پس از گوشی شیائومی Poco X4 Proروانه بازار شد. مشخصات فنی Poco X5 Pro 5G در مقایسه با نسخه سال گذشته، ارتقا یافته و بی‌شک عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذارد. مشخصات دوربین برای یک گوشی میانرده، معقول و کاربردی می‌باشد. شاید تنها ایرادی که بتوان به گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G گرفت، عدم بهره‌مندی از جدیدتری نسخه اندروید باشد.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 2.5 / 5. تعداد رای‌ها: 2

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!