14 تغییر مورد انتظار در Android 15

اندروید 15
5
(2)

در رویداد اخیر Made by Google و در طول Google I/O در اوایل بهار امسال، پیشرفت‌های Android 15 در حال حاضر در نسخه بتا برای توسعه‌دهندگان و کاربران اولیه به نمایش گذاشته شده است. این به‌روزرسانی‌ها برای تغییر نحوه استفاده روزانه از تلفن Android تنظیم شده‌اند. در این قسمت 14 ویژگی جدید اندروید 15 را در تسک‌میران بخوانید.

1. فضای خصوصی در Android 15

Private Space یک ویژگی جدید در Android 15 است که برای ایمن‌سازی برنامه‌های حساس طراحی شده است. اگر شخصی به تلفن شما دسترسی پیدا کرد، خیالتان راحت باشد زیرا که برخی از برنامه‌ها در یک نقطه امن در پایین کشوی برنامه شما پنهان شده‌اند. می‌توانید این فضا را با تأیید هویت قفل کنید، اعلان‌های این برنامه‌ها در صورت قفل شدن فضا پنهان می‌مانند. برای امنیت بیشتر، می‌توانید فضا را از دید پنهان کنید و از یک حساب Google جداگانه متصل به آن استفاده کنید.

اندروید 15 2024

2. لرزش تطبیقی Android 15

کنترل لرزش تطبیقی شدت ارتعاشات را بر اساس ورودی میکروفون و سایر سنسورها تنظیم می‌کند. این بدان معنی است که تلفن شما لرزش را در یک سطح صاف کاهش می‌دهد اما اگر تلفن در یک نقطه جاذب حرکت باشد، مانند بین بالشتک‌های مبل، آن را افزایش می‌دهد. می‌توانید این کنترل را در تنظیمات > صدا و لرزش > لرزش و لمسی بیابید.

3. پیش بینی بازگشت در Android 15

Predictive Back در اندروید 15 پیش‌نمایش برنامه‌ای را نشان می‌دهد که با کشیدن از لبه سمت چپ صفحه به آن برمی‌گردید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا ببینید دکمه برگشت شما را به کجا می‌برد.

4. گزینه‌های کنتراست رنگ در صفحه اصلی

یک گزینه جدید در تنظیمات Wallpaper & style به شما امکان می‌دهد کنتراست رنگ را در صفحه اصلی افزایش دهید. می‌توانید کنتراست را روی پیش‌فرض، متوسط یا زیاد قرار دهید و یک پس‌زمینه سیاه یا سفید به بلوک‌های متن اضافه کنید تا موارد را بهتر متمایز کنید.

برای مبارزه با سرقت دستگاه، اندروید 15 دارای یک ویژگی حفاظتی بازنشانی به تنظیمات کارخانه است. این امر باعث می‌شود تلفن‌های دزدیده شده برای فروش مجدد ارزش کمتری داشته باشند، زیرا از راه‌اندازی آن توسط سارقان پس از پاک کردن دستگاه جلوگیری می‌شود.

6. قفل تشخیص سرقت

قفل تشخیص سرقت از «هوش مصنوعی و داده‌های حسگر» برای تشخیص حرکات ناگهانی که نشان می‌دهد شخصی گوشی شما را در دست گرفته است، استفاده می‌کند. در چنین شرایطی به طور خودکار گوشی را قفل می‌کند. این ویژگی اواخر امسال برای دستگاه‌های اندروید 10 پلاس در دسترس خواهد بود.

Android 15 به شما امکان می‌دهد برنامه‌های کم استفاده را بایگانی کنید تا فضای ذخیره‌سازی را بدون از دست دادن داده‌های ارزشمند آزاد کنید. در صفحه اطلاعات برنامه، روی دکمه Archive ضربه بزنید تا داده‌های برنامه حذف شود. در صورت نیاز، دوباره روی آن ضربه بزنید تا برنامه دوباره بارگیری شود.

8. به طور خودکار بلوتوث را دوباره روشن کنید

یک تنظیم جدید در تنظیمات برگزیده بلوتوث، “فردا به طور خودکار دوباره روشن شود”، به شما کمک می‌کند تا به خاطر داشته باشید که بلوتوث را پس از خاموش کردن برای حفظ امنیت یا مسافرت دوباره روشن کنید.

9. افزایش نور کم در دوربین

Low-Light Boost یک حالت نوردهی خودکار جدید در Android 15 است که پیش نمایش تصویر و ضبط ویدیو را در صحنه‌های تاریک روشن‌تر می‌کند. این ویژگی به شما کمک می‌کند روی عکس بنویسید، فوکوس قفل کنید و کدهای QR را در شرایط کم نور اسکن کنید.

10. محتوای AR در Google Maps Android 15

Google Maps به زودی شامل محتوای واقعیت افزوده (AR) می‌شود که اطلاعات اضافی درباره مکان‌های دیدنی، فروشگاه‌ها و جاذبه‌های اطراف شما را پوشش می‌دهد. فلش‌های شناور همچنین می‌توانند شما را در مسیرهای پیاده‌روی راهنمایی کنند. این ویژگی اواخر امسال در سنگاپور و پاریس به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

AI در اندروید 15

11. افزودن موارد به Google Wallet از عکس

Android 15 به شما امکان می‌دهد از موارد مهم مانند بلیط‌های چاپ شده و کارت‌های عضویت عکس بگیرید و آنها را برای دسترسی آسان در Google Wallet ذخیره کنید. این ویژگی مدیریت اقلام الکترونیکی و کاغذی را ساده می‌کند.

12. Google Play Protect پیشرفته

Google Play Protect از هوش مصنوعی برای شناسایی تهدیدهای زنده برای بهبود تشخیص تقلب و سوء استفاده در برابر برنامه‌هایی که سعی می‌کنند اقدامات خود را پنهان کنند، استفاده می‌کند. این ویژگی برای مخاطبان اندرویدی گسترده‌تری در دسترس خواهد بود و برخی از محافظت‌ها منحصر به اندروید 15 است.

13. Google Play Protect مجهز به هوش مصنوعی

Google Play Protect از هوش مصنوعی برای شناسایی تهدیدها در زمان واقعی، بهبود تشخیص تقلب و سوء استفاده در برابر برنامه‌های مخرب استفاده می‌کند. این هوش مصنوعی روی دستگاه، در صورتی که برنامه‌های شرور تلاش کنند رفتار آن‌ها را پنهان کنند، هم به گوگل و هم به مالک تلفن هشدار می‌دهد.

14. تنظیمات محدود گسترش یافته است

اندروید 15 شامل تنظیمات محدود گسترده‌ای برای محافظت از رمزهای عبور یک بار مصرف در برابر بدافزار خواهد بود. هدف این حفاظت‌های پیشرفته ارائه تجربه کاربری ایمن‌تر است.

امکانات اندروید 15

نتیجه‌گیری

هوش مصنوعی جمینی گوگل و اندروید 15 قرار است مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیز را به گوشی‌های اندرویدی جدید و قدیمی‌تر ارائه دهند. از اقدامات امنیتی پیشرفته گرفته تا بهبودهای نوآورانه رابط کاربری، این به‌روزرسانی‌ها نحوه تعامل شما با دستگاهتان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند. با در دسترس بودن نسخه بتا، عرضه رسمی Android 15 وعده می‌دهد که یک تغییر جدی برای کاربران اندروید در حال رخ‌داد است.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 2

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!