3 گوشی مناسب برای تولید محتوای حرفه‌ای

5
(2)

تولید محتوا نه تنها یک شغل پر درآمد، بلکه در عصر جدید، فعالیتی مفید و اثرگذار در فرهنگ، هنر، سلیقه و سبک زندگی مردم می‌باشد. پس اگر شما به این حرفه مشغول هستید و یا قصد دارید اولین قدم های تولید محتوا را بردارید، باید ابزار کارتان را تکمیل نمائید. در حال حاضر گوشی برای تولید محتوا بسیار مناسب است. اما ما آنچه شما برای یک تولید محتوای متنی و یا ویدئویی نیاز دارید را نیز در لیست زیر نام می‌بریم.

بهترین ابزار برای تولید محتوا

  • دوربین عکاسی
  • نور مناسب عکاسی
  • هارد یا کارت SD
  • لپتاپ یا کامپیوتر برای ادیت و ویرایش عکس و فیلم

احتمالاً شما هم می‌دانید که تمام این ابزار را نمی‌توان خرید و یا در هر موقعیتی همراه خود حمل کرد. بنابراین، خرید یک گوشی موبایل مناسب تولید محتوا، منطقی‌ترین اقدام برای شروع کار به حساب می‌آید. چرا که خریدی به صرفه‌تر است و در هر لحظه تمام ابزار لازم برای تولید محتوا را در جیب خود، دارید.

چه گوشی برای تولید محتوای اینستاگرام بهتر است؟

در این مقاله قصد داریم هر آنچه برای تولید محتوا با گوشی موبایل، نیاز است بدانید، به شما بگوئیم. از معیارهای انتخاب گوشی موبایل مناسب برای تولید محتوا گرفته تا برنامه های کاربردی برای تولید محتوا با موبایل. برای شروع مسیر بهتر است بدانید با چه مقدار پول می‌توانید گوشی مناسب تولید محتوا بخرید.

برای تولید محتوا، باید گوشی گران خرید؟

همانطور که خود شما هم می‌دانید، در رابطه با گوشی موبایل و لوازم دیجیتال، این ضرب المثل صادق است: « هرقدر پول بدهید، همان‌قدر آش می‌خورید!». اما این به معنی لزوم خرید گران ترین گوشی نیست. شما می‌توانید بر اساس بودجه‌ی خود از یک راهنمای خرید کاربردی و دقیق استفاده نمائید تا بهترین انتخاب را در بازه‌ی قیمتی مورد نظر خود، داشته باشید. البته شیائومی در برخی موارد ثابت کرده می‌تواند قوانین قیمت گذاری را زیر پا بگذارد و گوشی هایی ارائه کند که در مقایسه با رقیبان قیمت بسیار پائین‌تری دارد اما عملکردشان اگر بالاتر نباشد، پائین‌تر هم نیست!

بنابراین تفکرات و تبلیغاتی که به شما القا می‌کند برای تولید محتوا فقط گوشی موبایل گران قیمت مناسب است را فراموش کنید. در عوض معیارهای مهم برای خرید یک گوشی مناسب تولید محتوا را در ذهن خود داشته باشید.

3 ویژگی اصلی گوشی های مناسب تولید محتوا

ما در تلاشیم تا این متن یک راهنمای خرید جامع برای گوشی های مناسب تولید محتوا باشد. اما پیش از معرفی گوشی های منتخب، بهتر است ملاک های انتخاب گوشی موبایل خوب را برای شما بازگو کنیم تا درمورد سایر گزینه هایی که لیست ما ذکر نشده‌اند هم بتوانید تصمیم بگیرید. در حقیقت ما ماهی‌گیری را به شما آموزش می‌دهیم.

خرید مطمئن گوشی موبایل بستگی به نوع نیاز شما دارد. بی‌شک گوشی های پرچمدار و قاتل پرچمداری وجود دارند که از تمام نقاط قوت بهره می‌برند. لکن بودجه‌ای که شما اختصاص می‌دهید، ممکن است انتخاب را محدود نماید. هرچند ما معتقدیم تنها بر اساس قیمت گوشی نباید تصمیم گرفت. برای مثال اگر نیازتان با یک گوشی میان رده بر طرف می‌شود، دلیلی ندارد یک ابر پرچمدار گران قیمت تهیه نمائید.

برای تولید محتوا چه گوشی بخریم؟

در مورد گوشی های موبایل مناسب تولید محتوا، نیاز است تنها به 3 مورد توجه داشته باشید.

  • دوربین گوشی موبایل: برای تولید محتوای تصویری و ویدئویی، شما نیاز به یک گوشی موبایل با دوربین خوب دارید. طی سال های گذشته، دوربین گوشی های هوشمند دچار پیچیدگی های جالبی شدند. استفاده و ترکیب چند لنز، تغییرات سایز لنزها و برنامه‌های نرم افزاری باعث محبوبیت بیش از پیش دوربین گوشی های موبایل شده. بنابراین در هنگام خرید به مشخصات لنز توجه داشته باشید. برای مثال اگر قصد تهیه مستند دارید، لنزی که لرزش گیر داشته باشد برای شما مناسب است یا اگر می‌خواهید ویدئو آموزشی تهیه بسازید، لنز تله فوتو گزینه بهتری می‌باشد.
  • پردازنده گوشی موبایل: همانطور که در بخش پیش اشاره شد، نرم افزارها تأثیر بسیار زیادی در عملکرد دوربین گوشی های موبایل دارند علی‌الخصوص گوشی های شیائومی! شیائومی در بخش دوربین گوشی ها توجه ویژه‌ای به نرم افزار دارد. همین نکته سبب شده که در گوشی های ارزان قیمت شیائومی، دوربین ها عملکردی نسبتاً بهتر از سایر رقبا داشته باشند. این امر در بستر یک تراشه‌ی قدرتمند انجام پذیر است.
نرم افزار گوشی شیائومی مناسب برای تولید محتوا و عکاسی
  • امکانات فیلمبرداری و عکاسی گوشی موبایل: سرعت شاتر، استفاده از الگوهای پیش رفته‌ی تنظیم رنگ و … تنها بخشی از امکاناتی است که پردازنده گوشی های موبایل در اختیار بخش دوربین قرار می‌دهند. افزون بر این برای تدوین فیلم و ویرایش عکس، چیپست های قدرتمند کارآمدی بهتری را به نمایش می‌گذارند.
  • ظرفیت حافظه: اگر شما به عنوان یک تولید کننده‌ی محتوا فعالیت کنید، باید مانند یک شکارچی، همواره آماده‌ی شکار یک محتوای تازه باشید. شما نمی‌توانید به سوژه‌ی عکاسی و یا فیلم سازی خود بگوئید منتظر بماند تا به منزل بروید، کارت حافظه‌ گوشی موبایل خود را خالی نمائید و دوباره برگردید.
تولید محتوا و عکاسی با گوشی شیائومی
  • ظرفیت گوشی: احتمالاً انتخاب ظرفیت گوشی، مرحله‌ی بعد از انتخاب نوع گوشی می‌باشد. بنابراین احتمال این که در لحظه‌ی آخر برای کاهش هزینه های خرید گوشی، ظرفیت پائین تری انتخاب کنید، بعید نیست! اما هرگز فراموش نکنید که برای چه هدفی گوشی موبایل می‌خرید. تلاش کنید تا حد ممکن بالاترین ظرفیت گوشی موبایل را انتخاب نمائید. علاوه بر این از خیر درگاه کارت حافظه جانبی نگذرید. حافظه جانبی برای کار تولید محتوا از اهمیت فراوانی برخوردار است. جلوتر به اهمیت این مورد بیشتر اشاره خواهیم کرد.

گوشی های موبایل شیائومی مناسب تولید محتوا

شکی نیست که گوشی های پرچمدار و ابر پرچمدار شیائومی از همه نظر انتخابی بی‌نقص و حرفه‌ای خواهند بود. اما شیائومی این امکان را فراهم آورده که شما بتوانید با بودجه های متنوع گوشی شیائومی مناسب تولید محتوا خریداری نمائید. در این بخش 3 گوشی شیائومی با قیمت های متفاوت را بررسی خواهیم کرد:

Xiaomi 12 گوشی پرچمدار شیائومی مناسب تولید محتوا

گوشی شیائومی 12 یکی از بهترین گوشی ها برای تولید محتوا و عکاسی

شیائومی 12 (Xiaomi12) از بهترین گوشی های پرچم دار مناسب برای تولید محتوا و عکاسی است. اطلاعات این گوشی را مطالعه بفرمائید:

دوربین سه‌گانه
مشخصات دوربین:

  1. دوربین عریض 50 مگاپیکسل 1/1.28” sensor size 1.22μm pixel size, 2.44μm 4-in-1 Super Pixel f/1.9 OIS IMX707
  2. دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسل میدان دید 115 درجه f/2.2
  3. دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسل f/1.9 48 میلی متر معادل فاصله کانونی

فیلم برداری:
8K 7680×4320 at 24fps 4K 3840×2160 at 60fps 4K 3840×2160 at 30fps 1080p 1920×1080:
at 60fps 1080p 1920×1080 at 30fps 720p 1280×720 at 30fps

امکانات:

  • حالت عکاسی در شب حرفه ای و عکاسی پرتره در شب
  • پرتره HDR
  • افکت های رنگ و نور فراوان (جمعیت متحرک، نقاشی رنگ روغن، مسیرهای نئون، نقاشی نور، آسمان پرستاره، مسیرهای ستاره ای)
  • کلون عکس
  • حالت عکاسی پرو (قابلیت تنظیم دستی تمام پارامترها)

حافظه داخلی: 128- 256
رم: 8-12
پردازنده: Snapdragon 8 gen 1 (4nm)

Redmi Note 11 Pro+ 5G گوشی شیائومی مناسب تولید محتوا

گوشی موبایل ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G یک گوشی میانرده اما بسیار کاربردی شیائومی است که به سبب ترکیب اجزا و قطعاتی که دارد، توانسته توجه بسیاری را به خود جلب نماید. مشخصات گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس 5 جی را در لیست زیر مطالعه نمائید. همچنین می‌توانید برای مطالعه‌ی بررسی دقیق و مشخصات کامل این گوشی کلیک نمائید.

دوربین سه‌گانه
مشخصات دوربین:

  1. دوربین اصلی 108 مگاپیکسل f/1.8
  2. دوربین زاویه دید فوق‌عریض 8مگاپیکسل f/2.2
  3. دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل میدان دید 120 درجه f/2.4

فیلم برداری: 4K 3840×2160 | 30fps 1080p 1920×1080 | 30/60fps 720p 1280×720 | 30f
حافظه داخلی: 128- 256
رم: 8-6
پردازنده: MediaTek Dimensity 920

Poco X4 PRo گوشی میان رده شیائومی مناسب تولید محتوا

میانرده شیائومی برای بلاگری گوشی پوکو پرو X4

خانواده‌ی جذاب و خوش قیمت گوشی های پوکو همواره چند گزینه‌ی خوب برای تولید محتوا دارند. برای مثال گوشی شیائومی پوکو X3 توانست آمار خوبی را در میان خریداران علاقه مند به شغل تولید محتوا، رقم زد.

حالا گوشی پوکو ایکس 4 پرو (Poco X4 Pro) هم در لیست بهترین گوشی های مناسب تولید محتوا قرار می‌گیرد.

دوربین سه‌گانه
مشخصات دوربین:

  1. دوربین اصلی 108 مگاپیکسل f/1.8
  2. دوربین 8 مگاپیکسل f/2.2 زاویه دید فوق عریض
  3. دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل میدان دید 120 درجه f/2.4

فیلم برداری: 4K 3840×2160 | 30fps 1080p 1920×1080 | 30/60fps 720p 1280×720 | 30f
امکانات: Panoramic,selfieSuper macro video,Dual video
حافظه داخلی: 128- 256
رم: 8-6
پردازنده: Snapdragon® 695

برنامه های مناسب تولید محتوا با گوشی موبایل

همانطور که گفتیم، گوشی موبایل شیائومی، تمام ابزار مورد نیاز شما برای تولید محتوا می‌باشد. سیستم عامل اندروید به شما اجازه می‌دهد برنامه های متنوع و کاربردی تولید محتوا را در گوشی خود داشته باشید.

Keep Note

برای تولید محتوای متنی، می‌توانید از برنامه Keep Note استفاده کنید. این برنامه محصول شرکت Google می‌باشد و دسترسی ایمیل شما را می‌خواهد. بدین ترتیب شما هرگز متون خود را از دست نمی‌دهید. حتی اگر گوشی موبایلتان را گم کنید یا به آن دسترسی نداشته باشید، از طریق هر دستگاهی که به ایمیلتان دسترسی داشته باشید، می‌توانید از نوشته های خود استفاده نمائید.

Canva

سایت و اپلیکیشن Canva را می‌توانید برای ساخت پست و استوری اینستاگرام، تهیه پوستر، بنر، مجله، کارت ویزیت، استوری بُرد و … استفاده نمائید. در این برنامه از فونت فارسی نیز پشتیبانی می‌شود. البته برای استفاده از برخی دیزاین ها و فونت ها باید اکانت بخرید. خرید اکانت از طریق سایت های معتبر داخل ایران نیز، امکان پذیر است.

ساخت ولاگ با گوشی شیائومی مناسب تولید محتوا

نرم افزار دوربین موبایل شیائومی، قابلیت ساخت ولاگ با چندین طرح پیشنهادی متنوع و جذاب را دارد که به صورت مستمر آپدیت می‌گیرد. البته این برنامه موزیک های مناسب فیلمی که ساختید را در اختیارتان قرار می‌دهد. این برنامه برای تازه کارها بسیار جالب و کاربردی خواهد بود.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 2

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!