بازی‌های قدیمی به سبک جدید

5
(1)

پنج بازی مجازی مناسب تعطیلات

از آن‌جا که دور هم جمع شدن و عیددیدنی در دوران کرونا ممکن نیست، ما پیشنهاد می‌دهیم از طریق بازی‌ مجازی این خلاء را پرکنید. گرچه ممکن است این بازی‌ها مثل واقعیت نباشند، اما نزدیک به آن‌ها هستند. وقتی به جای بازی‌های کلاسیک حقیقی از نسخه‌ی مجازی آن‌ها استفاده می‌کنید، محاسنی می‌یابید، مانند:

  • میزان خطر در این بازی‌ها نسبت به بازی‌های واقعی کم‌تر است.
  • می‌توانید کسانی که مدت‌هاست ندیدید را در بازی شرکت داده و ملاقات مجازی داشته باشید.
  • می‌توانید رقابت سالم داشته باشید.

حروف‌چینی (SCRABBLE)

پیداکردن کلمات یکی از محبوب‌ترین بازی‌هایی است که در سراسر دنیا بازی می‌شود. این بازی قدیمی هم جالب است و هم می‌توان آن را به‌صورت مجازی بازی کرد. پس بهتر است نام آن را در اول لیست خود بنویسید. این بازی به ‌ویژه توسط عاشقان بازی با کلمات، محبوبیت جهانی یافته و یکی از بازی‌های دسته‌جمعی است که همه دوستش دارند. 2 تا 4 نفر می‌توانند در بازی شرکت کنند، به هر نفر یک عنوان داده می‌شود که باید بر اساس حروف این عنوان، کلمات دیگری بسازند. هر واژه براساس میزان تفاوت، امتیاز ویژه‌ی خود را دارد.

کلمات با دوستان (WORDS WITH FRIENDS)

پیشنهاد ما این است که این بازی را نیز در لیست بازی‌هایتان قراردهید. این بازی تقریباً شبیه بازی حروف‌چینی است تا همراه دوست و در برابر رقیب خود کلمه بسازید و امتیاز جمع ‌کنید. گرچه این بازی مرتبط با حروف‌چینی نیست، اما تقریباً شبیه آن است. چون شما ازطریق حروف در دستتان واژه می‌سازید و امتیاز بالا برای برنده شدن کسب می‌کنید.

مونوپولی(MONOPOLY)

­­درست مثل قدیم که با دوستان و خانواده مونوپولی بازی می‌کرید، حالا هم می‌توانید از این بازی به‌ صورت آنلاین لذت ببرید. چندین برنامه‌‌ی بازی مونوپولی آنلاین وجود دارد تا این بازی را کنار دوستانتان در جلسات مجازی انجام دهید. تمام ویژگی‌های بامزه و شاد مونوپولی قدیمی در نسخه‌ی آنلاین آن نیز قرار داده شده که رقابت را حتی سخت‌تر از قبل می‌کند.

سیاه‌چاله‌ها و اژدهایان(DUNGEONS & DRAGONS)

بازی سیاه‌چاله‌ها و اژدهایان که با نام  D&D شناخته شده، ازجمله بازی‌هایی است که نسخه‌ی مجازی آن نیز در دسترس است. در این بازی مانند نمونه‌ی سنتی، هر بازیکن نقش شخصیتی خیالی را ایفا می‌کند و تفاوت سبک قدیمی بازی با نوع مجازی آن، نبود تاس واقعی D&D و استفاده از تاس مجازی است.

PICTIONARY

در این بازی مجازی، افراد به دو دسته و گروه تقسیم می‌شوند. یک گروه باید تصویری را نقاشی کند و گروه دیگر باید حدس بزند که آن تصویر چیست. تیمی که درحال ترسیم تصویراست، می‌تواند از وب‌کم استفاده کند و تصویر را روی کاغذ بکشد و یا از برنامه‌های رسم و نقاشی استفاده کرده تا برای حدس گروه مخالف به اشتراک بگذارد. در PICTIONARY غیرمجازی نیز شیوه‌ی بازی همین است، اما در نوع مجازی از وب‌کم استفاده می‌شود.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!