تغییر و آموزش تغییر ریجن (Region) گوشی شیائومی

آموزش تغییر ریجن (Region) گوشی شیائومی
آموزش تغییر ریجن (Region) گوشی شیائومی
3.7
(14)

هنگام راه اندازی اولیه گوشی هوشمند، کاربر باید کشور خود را مشخص کند. این پارامتر را می‌توان در هر زمان ویرایش کرد، اما همه نمی‌دانند که چگونه منطقه را در تلفن شیائومی تغییر دهند و این انتخاب چه تأثیری دارد. در ادامه با نمایندگی تسک میران همراه باشید.

مناطق در MIUI چه تفاوتی دارند؟

شرکت شیائومی ویژگی بازارهایی که برای آن گوشی تولید می‌کند را در نظر می‌گیرد. نرم افزار گوشی های هوشمند باید با مقررات و قوانین اتخاذ شده در کشورهای خاص مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت فروش این موبایل‌ها ممنوع خواهد شد.

سیستم عامل جهانی بدون توجه به محل زندگی کاربر یکسان است. اما برخی از تنظیمات پوسته، زمانی که متناسب با یک منطقه خاص انتخاب شود، به طور خودکار تغییر می‌کند. این تغییرات ناچیز نمی‌توانند به طور قابل توجهی بر عملکرد دستگاه تأثیر بگذارند، اما عامل برخی از تفاوت‌ها هستند.

به عنوان مثال، در انگلستان، تبلیغات در نرم افزار ممنوع است. بنابراین، هنگام انتخاب این منطقه در MIUI 14 یا 13، محتوای تبلیغاتی سیستم به طور کامل ناپدید می‌شود. بنابراین باید کشور را به دقت در تنظیمات مشخص کنید تا مزایای آن را به همراه داشته باشد.

دستورالعمل نحوه تغییر منطقه در گوشی شیائومی

برای تغییر منطقه در گوشی شیائومی باید طبق این مراحل به ترتیب پیش بروید:

تغییر منطقه در گوشی شیائومی

  • در ابتدا به قسمت «Settings» بروید و به قسمت «Additional Settings» بروید.
  • روی گزینه «Region» کلیک کنید و یک کشور را از لیست انتخاب کنید. برای دریافت نتایج سریعتر، می‌توانید از نوار جستجو استفاده کنید.

پس از آن، باید منطقه را در MIUI پیکربندی کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که زمان فعلی را تنظیم کنید:

تغییر ریجن در miui

  • به منوی قبلی برگردید و «Date and Time» را فشار دهید.
  • نوار لغزنده «Use network time» را غیرفعال کنید.
  • سپس باید زمان مورد نظر خود را تنظیم کنید
  • زبان منتخب خود را باید انتخاب کنید

در صورتیکه برنامه‌های نه چندان جالب ظاهر شدند، انگشت خود را روی میانبر نگه دارید و روی “حذف نصب” کلیک کنید. برخی از برنامه های سیستم را می توان تنها با کمک رایانه شما و ابزارهای Fastboot ADB Xiaomi حذف کرد.

مزایا و معایب مناطق مختلف

در ادامه متوجه می‌شویم که تغییر منطقه شیائومی در MIUI چه تأثیراتی دارد. هشت کشور محبوب که تغییرات قابل مشاهده را به سیستم عامل اضافه می‌کنند:

چین

بهترین منطقه برای شیائومی! اگر می‌خواهید به‌روزرسانی‌های مکرر را دریافت کنید، می‌توانید کشور چین را انتخاب کنید. نسخه‌های جدید سیستم عامل در این منطقه زود به زود آپدیت می‌شوند؛ اما انتخاب این گزینه معایبی را نیز شامل می‌شود. برای مثال بسیاری از برنامه‌های از پیش نصب شده دارند که در خارج از چین بی فایده هستند. البته در نظر داشته باشید که اکثر این برنامه‌ها را نمی‌توان به روش استاندارد حذف کرد.

هند


انتخاب هند، توانایی شخصی سازی ظاهر سیستم را با افزودن فونت‌ها و آهنگ‌های زنگ بسیار افزایش می‌دهد. محدودیت حداکثر صدا در هدفون نیز غیرفعال خواهد شد. به همین دلیل هند یکی از بهترین مناطق برای دریافت صدا در شیائومی است.

اما در نظر داشته باشید که تعداد تبلیغات داخلی ممکن است افزایش یابد. در برنامه‌های سیستمی مانند Music ،Explorer ،Video و …، حجم عظیمی از محتوای تبلیغاتی غیر ضروری ظاهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه تبلیغات گوشی شیائومی را حذف کنیم؟

روسیه

با انتخاب ریجن روسیه در راه اندازی گوشی شیائومی، می‌توان از امکانات رابط کاربری یک منطقه استاندارد بدون تراشه‌های آنچنانی و تنظیمات اضافی دریافت کرد. این منطقه می‌تواند عملکرد پایدار همه برنامه‌های کاربردی لازم را تضمین کند. در این نسخه باز کردن قفل با چهره به درستی کار می‌کند، صدا نیز نسبتاً بلند است. البته در این گزینه نیز تبلیغات داخلی وجود دارد.

سنگاپور

با انتخاب منطقه سنگاور محدودیت‌های موسیقی، هدفون و اسپیکر از بین خواهند رفت. صدا بلندتر خواهد شد، علاوه بر این صدای پیش‌فرض با افکت‌های اضافی همراه خواهد بود، بنابراین بیس حجیم و نت‌های بلند واضح اضافه می‌شود.

انگلیس

مزیت اصلی بریتانیا عدم وجود تبلیغات سیستمی است. با انتخاب این منطقه از تبلیغات موجود در برنامه‌های از پیش نصب شده به دور هستید. حجم صدا متوسط ​​است و Face ID نیز به خوبی کار می‌کند.

نپال

نپال تمام تراشه‌ها را از کشورهای دیگر دریافت کرده است. برای مثال: برنامه تم‌های توسعه یافته، شما می توانید هر فونت را داشته باشید یا هر آهنگ زنگی را تنظیم کنید. حجم صدا نیز در این منطقه خوب است؛ انیمیشن‌ها روان اجرا می‌شوند.

افکت‌های انیمیشن سیستم به درستی، روان و بدون تاخیر کار می‌کنند. در این قسمت تبلیغات بسیار کمتری نسبت به هند وجود دارد.

ایالات متحده آمریکا

با تنظیم این منطقه، انیمیشن نرم‌تری از سیستم دریافت خواهید کرد. کاربران همچنین مدعی کنترل ژست‌های دقیق و راحت هستند. صدا در هدفون بلند است، و تعداد تبلیغات در کمترین تعداد است.

اندونزی

انتخاب اندونزی لطف چندانی ندارد. تنها ویژگی برجسته آن، به روز رسانی مکرر سیستم عامل است. همچنین Face unlock با دقت بیشتری کار می‌کند.

انتخاب بهترین منطقه MIUI

بهترین منطقه برای گوشی های شیائومی برای اهداف خاص بدین ترتیب تقسیم می‌شوند:

اگر هدف شما حذف تبلیغات است، بی چون و چرا بریتانیا را قرار دهید. ویژگی‌های اضافی در سفارشی‌سازی سیستم و صدای جالب دریافت نخواهید کرد، اما هیچ تبلیغی در برنامه‌های از پیش نصب‌شده وجود نخواهد داشت. همچنین ایالات متحده نیز گزینه‌ی مناسب است، اما این منطقه نیز از تبلیغات برخوردار است.
همچنین بخوانید: خرید پک غیر گلوبال، اشتباهی که جبران نمی‌شود!

بروزرسانی

چین، هند و مکزیک قادر به ارائه‌ی به روز رسانی سریع‌تر هستند، اما همچنان تبلیغات زیاد و برنامه های بی فایده سیستمی در این گزینه‌ها موجود هستند.

کیفیت صدا

اگر انتظار صدای بلند، با کیفیت و پرحجم از هدفون و بلندگوها دارید، هند در رتبه دوم جای دارد.

سریع‌ترین دریافت آپدیت

دریافت سریع آپدیت‌ها همیشه به معنای خوب بودن نیست زیرا که ممکن است در نسخه‌ جدید با باگ همراه باشد پس بهتر است پس از مدتی صبر و برطرف شدن باگ در نسخه جدید، گوشی موبایل شیائومی را به‌روزرسانی کنید.

تغییر فونت و ریجن

چنانچه که ریجن یا منطقه را قبلاً روی کشور هند قرار داده بودید، و فونت را نیز تغییر دادید و مجدداً قصد تغییر فونت داشتید اما نتواستید این کار را تغییر دهید، باید اقداماتی را از سر بگذرانید.

  1. در این حالت باید Region را روی کشور آمریکا یا انگلیس قرار داده
  2. در قسمت تنظیمات دو عملیات Clear cash و Clear Data را انجام دهید
  3. سپس گوشی را Restart کنید.

در این مرحله دوباره باید به ریجن هند بازگردید و با استفاده از فیلترشکن فونت را تغییر دهید. پس از آن نیز دوباره منطقه را روی ریجن آمریکا قرار دهید.

سخن آخر تسک میران

اکنون می‌دانید که انتخاب کدام منطقه در MIUI برای گوشی شما مناسب‌تر است، به‌روزرسانی‌ها در کدام منطقه سریع‌تر در دسترس قرار می‌گیرند و همچنین کجا تبلیغاتی ندارد. در بین این مناطق به نظر می‌رسد هند از همه مناسب‌تر است، توجه داشته باشید که ایران ممکن است به خاطر تحریم، از سرعت و مزایای مناطق دیگر برخوردار نباشد.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 3.7 / 5. تعداد رای‌ها: 14

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!