دوربین‌ آیفون 15 پرو مکس در مقابل شیائومی 14 اولترا: کدام بهتر است؟

دوربین آیفون 15 پرومکس در مقابل شیائومی 14 اولترا
5
(4)

اگرچه جدیدترین آیفون همیشه در لیست بهترین گوشی‌های هوشمند برای عکاسان جای می‌گیرد، اما با وجود شیائومی ۱۴ اولترا رقابت در حال حاضر شدیدتر از همیشه است. در بررسی دوربین‌ آیفون 15 پرو مکس در مقابل شیائومی 14 اولترا با تسک‌میران همراه باشید.

یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار در حال حاضر، شیائومی 14 اولترا است که دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های عکاسی برای کسانی است که خواهان بهترین دوربین گوشی هوشمند هستند. اما آیا این گوشی می‌تواند آیفون 15 پرو مکس را شکست دهد؟

همه نشانه‌ها در طی بررسی‌های انجام‌شده در این دو مدل به تأیید این گوشی‌ها اشاره می‌کنند، اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی آن‌ها را در مقابل هم قرار می‌دهیم؟

دوربین آیفون 15 پرو مکس در مقابل شیائومی 14 اولترا

هر دوی این مدل‌های پرچم‌دار دارای مشخصات دوربین عالی برای عکاسی هستند، اما منصفانه است که بگوییم – حداقل روی کاغذ – شیائومی به لطف چهار سنسور 50 مگاپیکسلی خود با لنزهای مارک لایکا، تنظیمات فوق‌العاده‌ای دارد.

ممکن است شیائومی با چهار دوربین دست برتر را داشته باشد، اما آیفون با سه دوربین همچنان یک رقیب بسیار توانا است.

هر دو گوشی هوشمند دارای دوربین سلفی هستند، البته شیائومی 14 اولترا دارای دوربین سلفی 32 و آیفون 15 پرو مکس دارای دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی است.بنابراین می توان با اطمینان گفت که در اینجا شیائومی برنده کلی است.

برنامه های دوربین و حالت‌های عکسبرداری

شیائومی 14 اولترا همانند بسیاری از مدل‌های اندرویدی دیگر، دارای یک برنامه دوربین بومی بسیار جامع‌تر است. دوربین همراه با حالت استاندارد عکسبرداری، مجموعه‌ای از حالت‌های ویژه نیز وجود دارد. برخی از آن‌ها معمولاً در اکثر تلفن‌ها یافت می‌شوند، مانند حالت «شب» برای عکاسی در نور کم، اما برخی دیگر کمی غیرعادی‌تر هستند. حالت پرتره به‌عنوان مثال، توانایی بازسازی ظاهر لنزهای لایکا را دارد، نه اینکه حالت پرتره ساده باشد. البته لازم به ذکر است که لایکا اخیراً اپلیکیشنی را معرفی کرده است که این امکان را برای آیفون هم فراهم می‌کند.

حالت پرو در گوشی شیائومی 14 اولترا

حالت پرو پارامترهای ویژه‌ای در عکاسی به شما می‌دهد که می‌توانید آنها را تغییر دهید، مانند تعادل رنگ سفید، حالت 1ISO، حالت فوکوس، سرعت شاتر و عکاسی با لنز 1x، دیافراگم و… .

در مقابل، برنامه دوربین اصلی آیفون کمی کمتر کار می‌کند. شما حالت پرتره و گزینه‌های مختلف ویدیو دارید، اما چیزهای دیگری وجود ندارد. حالت شب وجود دارد، اما زمانی که نور کم تشخیص داده می‌شود، به طور خودکار روشن می‌شود، این چیزی نیست که خودتان بتوانید انتخاب کنید. حالت Pro وجود ندارد، اما گزینه‌ای برای روشن کردن عکسبرداری با فرمت خام از حالت اصلی Photo وجود دارد.

نکته جالبی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که در حالت اختصاصی Photo، هنگامی که تلفن تشخیص می‌دهد که از یک سوژه پرتره (انسان یا گربه) عکاسی می‌کنید، به طور خودکار داده‌های مورد نیاز برای تبدیل آن به یک پرتره را ذخیره می‌کند.
مشاهده لیست بهترین گوشی های مناسب عکاسی شیائومی

دوربین‌های آیفون 15 پرو مکس در مقابل شیائومی 14 اولترا کدام بهتر است؟

در حالت عکاسی ماکرو اختصاصی، شیائومی عملکرد بهتری دارد. هرچند نمی‌توان گفت کدام یک از این قدرتمندان در عکاسی برنده واقعی است، اما این تا حد زیادی به اولویت‌های کاربر بستگی دارد.

مقایسه دوربین شیائومی 14 التر و آیفون 15 پرومکس
مقایسه دوربین های پشتی شیائومی 14 اولترا آیفون 15 پرومکس

جدول مقایسه دو گوشی پرچمدار شیائومی و اپل

شیائومی 14 اولترا آیفون 15 پرو مکس
جلو و پشت خمیده جلو و پشت صاف
نمایشگر روشن‌تر با وضوح بالاتر نمایشگر کمی کوچکتر (0.3 اینچ)
چهار دوربین 50 مگاپیکسلی، با دو دوربین تله‌فوتو و یک دوربین اولترا واید سه دوربین با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، و دوربین تله‌فوتو و اولترا واید 12 مگاپیکسلی
12 گیگابایت رم در پیکربندی پایه حافظه، با حداکثر 16 گیگابایت برای نسخه برتر رم کمتر در تمام پیکربندی‌های حافظه (8 گیگابایت)
اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر FaceID
باتری بزرگتر 5,000 میلی‌آمپر ساعتی که احتمالاً عمر باتری بهتری ارائه می‌دهد باتری کوچکتر 4,441 میلی‌آمپر ساعتی
شارژ سریع‌تر سیمی و بی‌سیم، به ترتیب 90 وات و 80 وات شارژ کندتر با 50% در 30 دقیقه (تبلیغ شده)

اگر واقعاً می‌خواهید یک حالت حرفه‌ای بومی در برنامه داشته باشید، پس این شیائومی است که برنده می‌شود، اما اگر به اندازه کافی خوشحال هستید که یک برنامه نسبتاً ساده داشته باشید و یک برنامه جامع‌تر را جداگانه دانلود کنید، آیفون همیشه یک گزینه خوب است.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 4

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!