چطور حسگر اثر انگشت گوشی شیائومی را فعال کنیم؟

3.3
(28)

حسگر اثر انگشت به عنوان یک قابلیت امنیتی برای اکثر گوشی های هوشمند اندروید در نظر گرفته شده است. با فعال سازی حسگر اثرانگشت گوشی های شیائومی، می‌توانید برای صفحه نمایش گوشی، برنامه های مختلف، اپلیکیشن بانک و سایر قسمت‌های گوشی موبایلتان، امنیت را فراهم کنید. یکی از ایمن ترین قفل های گوشی، فعال سازی حسگر اثر انگشت یا همان فینگر پرینت گوشی است. پس اگر هنوز این حسگر اثر انگشت گوشی شیائومی خود را فعال نکرده‌اید، قدم به قدم با ما همراه باشید تا این فرایند را به راحتی انجام دهید.

مراحل فعال‌سازی حسگر اثر انگشت گوش شیائومی

مراحل زیر را دنبال کنید تا حسگر اثر انگشت در گوشی شیائومی خود را فعال کنید:

وارد تنظیمات گوشی شیائومی خود بشوید. در لیست تنظیمات گوشی شیائومی، به دنبال بخش «امنیت و حریم خصوصی/Passwords & security» بگردید.

تنظیمات اثر انگشت - مرحله اول
تنظیمات اثر انگشت – مرحله اول

2. در بخش امنیت و حریم خصوصی، گزینه‌های مختلفی مشاهده خواهید کرد. به دنبال گزینه «اثر انگشت/Fingerprint»، “تشخیص اثر انگشت” یا “قفل اثر انگشت” بگردید. با لمس این گزینه، وارد صفحه تنظیمات حسگر اثر انگشت گوشی شیائومی می‌شوید.

تنظیمات اثر انگشت - مرحله دوم
تنظیمات اثر انگشت – مرحله دوم

صفحه بعدی که برای شما باز می‌شود روی گزینه «افزودن اثر انگشت/Add fingerprint» کلیک کنید.

تنظیمات اثر انگشت - مرحله سوم
تنظیمات اثر انگشت – مرحله سوم

در این صفحه، باید اثر انگشت خود را ثبت کنید. با توجه به مدل گوشی، ممکن است جایگاه حسگر اثر انگشت گوشی شیائومی شما، روی لبه کناری، روی پنل پشتی و یا زیر صفحه نمایش تعبیه شده باشد. به طور کلی، باید انگشت خود را روی حسگر اثر انگشت گوشی شیائومی بگذارید و به طور مداوم آن را حرکت دهید. بهتر است انگشت خود را در زوایای مختلف روی پنل قرار دهید تا هنگام استفاده، فینگ پرینت گوشی شیائومی بیشترین دقت را داشته باشد.

برای مشاهده راهنمای نصب حساب کاربری شیائومی کلیک کنید.

تنظیمات اثر انگشت - مرحله آخر
تنظیمات اثر انگشت – ثبت و تنظیم اثر انگشت

پس از ثبت اثر انگشت، رابط کاربری گوشی شیائومی می خواهد یک الگو یا رمز عبور جایگزین درخواست می‌کند. این کد عبور به عنوان روش امنیتی ذخیره می‌شود. در صورتی که حسگر اثر انگشت قادر به تشخیص نباشد یا زمانی که از شخص دیگری می‌خواهید قفل گوشی شما را باز کند، می‌توانید با استفاده از این الگو یا رمز عبور وارد گوشی خود شوید.

تمام! با اتمام مراحل فوق، حسگر اثر انگشت در گوشی شیائومی شما با موفقیت فعال می‌شود. شما می‌توانید از این ویژگی برای قفل کردن و باز کردن گوشی خود و همچنین برای تأیید هویت در برنامه‌ها و پرداخت‌های امن استفاده کنید.
توجه داشته باشید که مراحل فوق بر اساس رابط کاربری MIUI شیائومی توضیح داده شده. امکان دارد در رابط کاربری دیگر گوشی‌های شیائومی، متفاوت باشد.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 3.3 / 5. تعداد رای‌ها: 28

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!