6 راه افزایش سرعت در گوشی های شیائومی

3.6
(7)

گوشی‌ها پس از یک دوره کارکرد سنگین ممکن است کند عمل کنند، یا حداقل مانند وقتی که تازه نفس بودند عمل نکنند. هیچ تغییری بدون علت نیست، عوامل مختلفی در کندی گوشی تأثیرگذارند، البته تا وقتی که گوشی موبایل شما آسیب و صدمه جدی ندیده باشد. از این رو ما به این فکر کردیم که برای افزایش سرعت گوشی شیائومی چه می‌توان کرد، نتیجه را با شما به اشتراک می‌گذاریم؛ با نمایندگی تسک‌میران در ادامه این بررسی، همراه باشید.

آپدیت سیستم ‌عامل، رابط کاربری و برنامه‌ها

با بروزرسانی سیستم عامل اندروید در گوشی شیائومی، به کیفیت بهتر گوشی دست می‌یابید. به همین خاطر همواره باید با دانلود و نصب جدیدترین سیستم عامل، سرعت گوشی‌تان را حفظ کنید.

همچنین رابط کاربری و برنامه‌های گوشی نیز باید پیوسته آپدیت شوند. این قضیه علاوه بر به‌روزرسانی، سرعت و کارایی گوشی به امنیت دستگاه نیز کمک می‌کند. در نظر داشته باشید که به‌روزرسانی‌های ماه‌به‌ماه و همچنین آپدیت‌های بزرگ، برخی از مشکلات دستگاه را در زمینه باتری، رم و حافظه نیز برطرف می‌کنند.

افزایش سرعت گوشی شیائومی با فعال کردن قابلیت Memory Extension

شیائومی به تازگی بسیاری از گوشی‌های میان رده خود را به قابلیت رم مجازی مجهز کرده است. در واقع این ویژگی ارزنده در نسخه به‌روز و جدید رابط کاربری MIUI موجود است که با آن می‌توانید بخشی از حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی شیائومی را به‌عنوان رم مورد استفاده قرار می‌دهد.

این کار به افزایش سرعت گوشی شیائومی کمک بسیاری کرده است؛ ویژگی Memory Extension بر روی گوشی‌های مختلف شیائومی بین یک تا 3 گیگابایت رم مجازی اضافه می‌کند. در نتیجه عملکرد گوشی روانتر شده و سرعت آن نیز افزایش می‌یابد.

قابلیت رم مجازی شیائومی چیست؟

تآثیر حذف فایل‌های کش (Cache) در افزایش سرعت گوشی شیائومی

در بسیاری از مواقع برنامه‌ها به کندی اجرا می‌شوند، از طرفی برنامه به صورت همزمان در حال فعالیت با برنامه‌های دیگر است. محدودیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی در این موقعیت مشکل آفرین می‌شود، بنابر این شما باید با حذف فایل‌های کش به افزایش سرعت گوشی کمک کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد برنامه‌ی Settings گوشی شیائومی شوید
  • گزینه About Device را لمس کنید
  • روی گزینه Storage ضربه بزنید
  • حالا می‌توانید فضای اشغال شده توسط فایل‌های موقت و سایر فایل‌ها را در حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه مشاهده کنید
  • با ضربه بر روی Free Up Storage فایل‌های اضافی و غیرکاربردی را حذف کنید.

علاوه بر این که می‌توانید وارد این محیط شده و فایل‌های ویدیویی، فایل‌های صوتی، تصاویر و مطالب تکراری را حذف کنید، می‌توانید با استفاده از قابلیت Deep Clean گوشی‌ شیائومی در برنامه‌ی Mi Security همه‌ی فایل‌های ناخواسته و اضافی را شناسایی و پاک کنید.

حذف تبلیغات در گوشی شیائومی

ممکن است شما نیز شاهد تبلیغات در محیط رابط کاربری MIUI بوده باشید؛ شیائومی با ارائه آگهی‌های برنامه‌های پیش‌فرض MIUI در برنامه‌هایی مثل Mi Security، فروشگاه تم و مدیریت فایل، تاحدودی به سودآوری خود می‌اندیشد.

در حالیکه این تبلیغات می‌تواند موجب درنگ در برخی عملکردهای گوشی شیائومی شود شما می‌توانید با متوقف کردن و حذف تبلیغات شیائومی به افزایش سرعت گوشی خود کمک کنید.

همچنین بخوانید: چگونه تبلیغات هر بخش گوشی شیائومی را حذف کنیم؟ + راهنمای تصویری

افزایش سرعت گوشی با کنترل انیمیشن‌های رابط‌ کاربری

رابط ‌کاربری MIUI با سرعت انیمیشن‌های مختلف در گوشی‌‌های موبایل شناخته شده است. در نظر داشته باشید که تنظیمات پیش‌فرض این بخش می‌تواند بر روی عملکرد گوشی شیائومی شما تأثیر بگذارد. بنابر این برای بهبود سرعت گوشی شیائومی بهتر است سرعت انیمیشن‌های MIUI کاهش یافته یا غیرفعال شوند. برای متوقف کردن انیمیشن به منظور افزایش سرعت گوشی شیائومی، ابتدا باید حالت توسعه‌دهنده (Developer Mode) گوشی را فعال کنید و سپس مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد برنامه‌ی Settings گوشی شیائومی شده
  • و سپس به سمت پایین اسکرول کرده و گزینه Advanced Settings را انتخاب کنید
  • سپس باید گزینه‌ی Developer را انتخاب کنید
  • باز هم به سمت پایین اسکرول کرده و گزینه‌های Animation window scale ،Transition animation scale و Animation duration scale را غیرفعال کنید.

تغییر نرخ تازه سازی نمایشگر و افزایش سرعت گوشی

در توضیحات اکثر گوشی های موبایل حال حاضر، همیشه عبارت تازه‌سازی، نوسازی یا رفرش‌ریت (Refresh Rate) مطرح است که شامل یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های گوشی و نمایشگر می‌شود. این عامل می‌تواند موجب عملکرد روان و سریع گوشی شود، از طرفی در یک همکاری نامحسوس با کارت گرافیک و پردازنده اصلی، به بهود عملکرد دستگاه نیز کمک می‌کند. بنابراین هرچه این مورد افزایش یافته‌تر باشد، انیمیشن‌ها روانتر و سریعتر اجرا می‌شوند.

در مدل‌های جدید گوشی شیائومی نرخ تازه سازی نمایشگر معمولاً از 90 هرتز به بالاست، همچنین شما با انتخاب دستی این گزینه می‌توانید در فعالیت‌های خاص سرعت گوشی را افزایش دهید. البته که اغلب نمونه‌های جدید گوشی موبایل شیائومی از قابلیت تنظیم خودکار تازه سازی نمایشگر برخوردارند، بدین منظور که در مواقع خاص به طور خودکار افزایش یافته و در مواقع بدون استفاده در حالت معمولی قرار می‌گیرد. برای پیدا کردن این گزینه در قسمت تنظیمات دستگاه، وارد بخش settings شده و عبارت Refresh Rate را جست‌وجو کنید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 3.6 / 5. تعداد رای‌ها: 7

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!