Redmi Note 13 Pro Plus در مقابل Redmi Note 12 Pro Plus

redmi-note-13-pro-plus-vs-redmi-note-12-pro-plus
5
(5)

سری Redmi note تاکنون به خوبی توانسته به‌عنوان یک خط تولید بسیار محبوب در بازار گجت‌های هوشمند بدرخشد. این دستگاه‌های میان رده همیشه جزو پرفروش‌ترین دستگاه‌های این برند بوده‌اند. دو نسخه اخیر منتشر شده شامل جدیدترین Redmi Note 13 Pro Plus و Redmi Note 12 Pro Plus هستند. اما کدام یک معامله بهتری را برای شما رقم می‌زند؟ در ادامه با مقایسه این دو دستگاه ردمی با نمایندگی گوشی های شیائومی همراه باشید.

1. +Note 13 Pro در مقابل +Note 12 Pro

همیشه جدیدتر به معنای بهتر نیست، اما +Redmi Note 13 Pro برتری قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی خود از جهت نوآوری و سرعت دارد. این گوشی به تراشه مدیاتک Dimensity 7200 Ultra SoC مجهز شده است، در حالی که Note 12 +Pro دارای چیپست Dimensity 1080 (AKA Dimensity 7050) است. Dimensity 7200 Ultra در AnTuTu امتیاز 739,097 را به دست آورد که بالاتر از امتیاز 527,053 Dimensity 1080 در همان پلتفرم است. اگرچه، پیکربندی فضای ذخیره سازی (تا 12 گیگابایت + 512 گیگابایت) و مشخصات باتری (5000 میلی آمپر ساعت با شارژ سریع سیمی 120 وات) در هر دو گوشی یکسان است.

2. تغییر بصری جزئی

بین دو نسل از نظر طراحی تغییر زیادی ایجاد نشده است. محل قرارگیری و چیدمان دوربین تقریباً یکسان است، اما در کل تفاوت‌های جزئی در طراحی هر دو وجود دارد. +Note 12 Pro قدیمی‌تر Redmi فقط با بدنه شیشه‌ای عرضه شد. از سوی دیگر، +Note 13 Pro طراحی شیشه و چرم اکو در قسمت پشتی را داراست. همچنین یک طرح رنگی دوگانه در مدل جدیدتر وجود دارد.

3. کدام یک صفحه نمایش و دوربین بهتری دارد؟

برخلاف پردازنده و عناصر طراحی، تغییرات عمده زیادی بین دو دستگاه وجود ندارد. هر دو مدل دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی هستند که وضوح +FHD، نرخ به روز رسانی 120 هرتز، Dolby Vision و +HDR10 را ارائه می‌دهد. تنها تفاوت‌های قابل توجه صفحه نمایش، AMOLED در سری نوت 13 و OLED در سری نوت 12 به همراه صفحه نمایش روشن‌تر در گوشی جدیدتر است.

شباهت‌ها در بخش عکاسی نیز تکرار شده است. هر دو گوشی دارای یک دوربین سه گانه 200 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در جلو هستند. سنسور اصلی یک دوربین اصلی ISOCELL HPX سامسونگ با OIS در Note 12 +Pro است، در حالی که +Note 13 Pro یک سنسور ISOCELL HP3 سامسونگ با OIS و EIS ارائه می‌کند. به عبارت دیگر، ارتقا یا تفاوت عمده‌ای بین در این مورد وجود ندارد.

کدامیک برای شما ارزش بیشتری دارد؟

+Redmi Note 13 Pro از آنجایی که جدیدتر و سریع‌تر است و از نرم‌افزار تازه نفسی پشتیبانی می‌کند، می‌تواند گزینه بهتر و پسندیده‌تری برای خرید باشد. جراکه با عرضه HyperOS انتظار از عملکرد نرم افزاری دستگاه بالا رفته است. تقریاً تنها تفاوت دو دستگاه چیپست این دو باشد، +Redmi Note 12 Pro نیز گزینه‌ای است که هرگز کاربر را پشیمان نخواهد کرد.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 5

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!