سری گوشی‌های شیائومی 14

0
(0)

نام سری گوشی‌های شیائومی 14 فاش شد!

غول چینی فنآوری، شیائومی، از آخرین مدل پرچمداران خود تحت عنوان” هوجی” و “شِنونگ” در سایت Weibo  خبر داد. این نام‌ها از اساطیر چین گرفته شده و نشان‌دهنده‌ی ادامه‌ی تم فرهنگی است که از سری 13 شیائومی آغاز شد.

ادامه نام‌‌های افسانه‌ای چین

با توجه به ریشه‌ی عمیق نام گوشی های شیائومی 14، باید منتظر بود تا سری جدید شیائومی روی ارتقای تجربه‌ی کاربری، طراحی هنرمندانه و عکاسی باشکوه با لایکا تمرکز کند. هم “هوجی” که در فرهنگ چین از نوادگان امپراطور زرد است و کشت محصولات را آغاز کرد و هم “شنونگ” که در کشاورزی و تکنیک‌های آن سهم به سزایی دارد، در فرهنگ چین بسیار مورد احترام هستند.

پیش از این در سری شیائومی 12 نیز شاهد افسانه‌های غربی مثل “زئوس”، “تور” و “کوپید” بودیم. در شیائومی 13ها تغییر به نام اسطوره‌های محلی مثل “فوکسی” و “نوآ” اتفاق افتاد. در این گوشی های جدید شیائومی باید انتظار قدردانی از سنن اخیر و تقویت بیشتر ارتباط فرهنگی با ریشه‌ی چینی داشته باشیم.

دوربین پرقدرت شیائومی 14

مشخصات کلیدی سری شیائومی 14 هنوز مشخص نیست. اما برطبق شایعات و خبرها شیائومی 14 از نظر قابلیت عکاسی بسیار تأثیرگذار خواهد بود. دوربین جلویی احتمالاً ضبط 4K را انجام می‌دهد، تا سلفی‌های شگفت‌انگیز و تماس‌های تصویری با رزولوشن بالا خلق شوند.

در قسمت پشتی نیز کاربر می‌تواند از لنز پریسکوپ با قدرت زوم بالا استفاده کند. شیائومی 14 لنز پریسکوپ با قدرت زوم اپتیکال 3.9 برابر و فاصله‌ی کانونی 90 میلی‌متر را ارائه می‌دهد، در حالی که شیائومی 14 پرو احتمالاً با لنز اپتیکال و زوم 5 برابر و فاصله‌ی کانونی 115 میلی‌متر یک قدم جلوتر می‌رود. چنین ویژگی‌هایی به مصرف کننده قول تجربه‌ای فوق‌العاده در عکاسی و اجازه نمایان شدن جزئیات حتی از فاصله‌ی زیاد را با دروبین گوشی شیائومی 14 می‌دهد.

مشخصات شیائومی 14

از نظر فنی، شیائومی 14 پرو با تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 3(SM8650) ، عملکردی قوی، موثر و چندگانه خواهد داشت. همچنین براساس اطلاعات به دست آمده، شیائومی در سری 14 خود نیز از ظرفیت باطری 5000 میلی‌ آمپر بهره می‌برد تا استفاده‌ای طولانی و بدون کاهش قدرت را تضمین کند. به علاوه، شیائومی 14 پرو شارژ سریع خواهد داشت که ممکن است 90 وات یا 120 وات باشد. شاید شارژ وایرلس 50 واتی نیز برای استفاده‌ی راحت‌تر کاربر نیز در نظر گرفته شود. برطبق شایعات شیائومی 14 از نظر ظاهری هم تخت و هم با لبه‌های منحنی تولید خواهد شد.

یک قدم جلوتر برای شناخت شیائومی 14

با توجه به اینکه گوشی های سری شیائومی 13(Xiaomi 13) اکنون به صورت جهانی به بازار آمدند، اکنون نوبت توجه به نسل بعدی پرچمداران شیائومی رسیده است. با تشکراز  Digital Chat Stationکه نخستین مشخصات سری شیائومی 14 را منتشر کرد، شاهد جزئیاتی ابتدایی در مورد تراشه، باطری و سرعت شارژ پرچمدارجدید شیائومی هستیم.

شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو که احتمالاً در نوامبر 2023 با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 شروع به تولید شود. نسل بعدی تراشه‌ی پرچمدار کوالکام  اواخر اکتبر 2023 در رویدادی در هاوایی رونمایی می‌شود. شیائومی نخستین برندی خواهد بود که از تراشه جدید اسنپدراگون استفاده می‌کند.

پیش از این درمقاله‌ی «آیا ردمی K70 همان پوکو اف 6 شیائومی است؟»، ساختار تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 در مورد گوشی های ردمی K70 و پوکو اف 6 که احتمال عرضه آن‌ها زودتر از شیائومی 14 است شرح داده شد: یک معماری 2+5+1 هسته‌ای با Cortex-X4 ابتدایی در کنار 5x Cortex-A720 هسته و 2x Cortex-A520 هسته. همچنین گرافیک این تراشه احتمالاً به Adreno 750 تغییر کند تا اجرای بصری بهتری رقم بخورد.

تغییر ظرفیت باطری شیائومی 14

در مورد باطری شیائومی 14 گفته شده که شرکت شیائومی ظرفیتی متفاوت از گوشی های سال های اخیرانتخاب کرده است. 4860 میلی‌‌آمپر بر ساعت با سرعت شارژ بی‌سیم90 وات و شارژ وایرلس 50 وات. احتمالاً نسخه‌ی شیائومی 14 پرو ظرفیت باتری بیشتری یعنی 5000 میلی‌آمپر بر ساعت با شارژ سیمی 120 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات داشته باشد.

نظر تسک میران

با توجه به خبرهایی که شیائومی منتشر کرده، سری 14 پرچمداران شیائومی ادامه‌ای برای گوشی‌های شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو و نسل بعدی آن یعنی سری شیائومی 13 خواهند بود. نکته‌ی جالب توجه همکاری مجدد لایکا و شیائومی در ساخت لنز دوربین گوشی است. همان‌گونه که در شیائومی 13 و 12 اس اولترا شاهد بودیم. همچنین پردازنده‌های اسنپدراگون 8 در پرچم داران سال های اخیر شیائومی، قدرت پردازش داده‌ها و اطلاعات را به رخ رقیبان کشیده‌اند. قطعیت این نکات که تنها در حد اخباری می‌باشند، با اعلام رسمی شرکت شیائومی به اطلاع مخاطبان سایت تسک میران خواهد رسید.

شکل اولیه شیائومی 14 لو رفت!

هفته‌ی گذشته اولین مشخصات احتمالی گوشی های شیائومی 14 به دست آمد و شرکت تسک میران آن را با شما در میان گذاشت. حالا نخستین شکل شماتیک شیائومی 14 نیزمنتشر شده است. این شکل تصویرسازی است که از طریق سایتDigital Chat Station  قابل مشاهده است. سایت که پیش ازاین رکورد خوبی در افشای اطلاعات گوشی های شیائومی داشته است؛ هرچند ممکن است این تصویر از شکل نهایی سری شیائومی 14متفاوت باشد.

در این طرح مشاهده می‌کنید که شیائومی 14 از نمایشگر تخت و حاشیه‌های باریک و نقطه‌ی پانچ مرکزی تشکیل شده که به نظر ادامه‌ای برای طراحی صفحه نمایش شیائومی 13 باشد. با بررسی پشت گوشی دراین طرح از شیائومی 14 جزیره‌ای مربعی را به عنوان جایگاه دوربین‌ها می‌بینیم، شمایلی که در سری شیائومی 13 نیز بود. با این تفاوت که احتمالاً ماژول دوربین شیائومی 14 دارای برش‌های بزرگ‌تر برای حسگرهای دوربین اصلی و تله فوتو باشد. برش دیگر ممکن است برای حسگر دوربین فوق عریض و فلش LED تعبیه شود.

همان‌طور که پیش از این گفته شده بود و نمایندگی تسک میران نیز اعلام کرده بود، در این پرچمدارجدید شیائومی احتمال بسیار زیاد از اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده شود. همچنین ظرفیت باتری 4860 میلی آمپر با شارژسیمی 90 وات و شارژ بی سیم 50 وات برای شیائومی 14 پیش‌بینی شده است. این درحالی است که ممکن است شیائومی 14 پرو نیز با همین تراشه اسنپدراگون تولید شود. با این تفاوت که شاید ظرفیت باطری بیشتری یعنی 5000 میلی‌آمپر بر ساعت با شارژ بی سیم و شارژ وایرلس 50 وات را پشتیبانی کند.

منابع:

https://www.gizmochina.com

https://www.gsmarena.com/

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!