در چه صورتی نمی‌توان آپدیت HyperOSOS را دریافت کرد؟

آپدیت HyperOS
3
(7)

Androidauthority در خبر اخیر ذکر کرده که اگر بوت لودر را باز کنید، گوشی شیائومی شما آپدیت HyperOS را دریافت نخواهد کرد. در واقع شیائومی تایید کرده است که باز کردن قفل بوت لودر را به طور پیش‌فرض در گوشی های شیائومی HyperOS را مسدود می‌کند و بدین ترتیب نمی‌توان به‌روزرسانی‌های HyperOS را دریافت کرد. در ادامه مطالب مرتبط با آپدیت پوسته جدید شیائومی با تسک‌میران همراه باشید.

این شرکت می گوید که شما باید برای باز کردن قفل دستگاه HyperOS خود از طریق انجمن گوشی درخواست مجوز دهید. شیائومی اخیراً سری 14 شیائومی را در چین عرضه کرده است که به عنوان یکی از بهترین گوشی های سال 2024 در نهایت به بازارهای جهانی راه خواهد یافت. این گوشی‌ها به جای MIUI با پوسته HyperOS UX عرضه می‌شوند.

با این حال، گزارش‌های آنلاین حاکی از آن است که این شرکت برای مدتی به طور کامل کاربران را از باز کردن قفل بوت لودر گوشی‌های HyperOS و MIUI خود منع کرده است. این محدودیت تا حدی برای کاربران MIUI با استناد به نگهداری سرور برداشته شد، اما کاربران HyperOS تا امروز نتوانستند آنلاک بوت‌لودر را باز کنند.

محدودیت‌های بازکردن قفل بوت لودر

شیائومی تأیید کرده است که باز کردن قفل بوت لودر در گوشی های هوشمند به HyperOS غیرفعال می‌شود. این شرکت توضیحاتی درباره‌ی آپدیت HyperOS در پاسخ به سؤالات Android Authority ارائه کرد:

برای محافظت از امنیت دستگاه، جلوگیری از نشت اطلاعات و ارائه تجربه کاربری ایمن و پایدار به کاربران، باز کردن قفل بوت لودر به طور پیش فرض در HyperOS Xiaomi غیرفعال می‌شود.

در عوض، شیائومی به ما می‌گوید که باید برای باز کردن قفل بوت لودر دستگاه از طریق انجمن خود درخواست مجوز کنید. البته باز کردن قفل بوت لودر در MIUI نیز غیرفعال است. به طور کلی کاربران باید برای باز کردن قفل بوت لودر درخواست مجوز کنند. همچنین فقط زمانی می‌توانید بوت لودر را باز کنید که مدت زمان مشخصی از برنامه شما گذشته باشد.

همچنین بخوانید: شیائومی کدام گوشی‌ها را به سیستم عامل جدید HyperOS ارتقاء می‌دهد؟

درخواست از انجمن و بازکردن قفل Bootloader

در نظر داشته باشید که در گوشی‌های شیائومی مجهز به HyperOS، حداقل برخی از این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد. اما به نظر می‌رسد که شیائومی محدودیت‌ها را افزایش داده است. این شرکت الزامات جدیدی را برای فرآیند باز کردن قفل بوت لودر در چین منتشر کرده است.

به گفته نویسنده MIUI Polska Kacper Skrzypek، کاربران در چین برای باز کردن قفل بوت لودر در دستگاه‌های مجهز به HyperOS باید به «سطح پنج» در انجمن‌های شرکت برسند. بنابر گزارش‌های ارائه شده، مجوزهای باز کردن قفل بوت لودر به زمان حساس هستند. همچنین به منظور آپدیت HyperOS، محدودیت‌هایی برای سه دستگاه باز شده در سال اعمال می‌کنند.

شیائومی تایید کرد که محدودیت‌های ذکر شده فقط برای نسخه چینی گوشی‌های مجهز به HyperOS قابل اعمال است. کاربران جهانی برای جزئیات بیشتر باید منتظر اعلام در فروم شرکت باشند.

رویکرد محدود کننده برای باز کردن قفل بوت لودر با چندین برند دیگر گوشی‌های هوشمند تفاوت دارد. به عنوان مثال، گوشی‌های گوگل پیکسل و وان پلاس به شما این امکان را می‌دهند که با مراجعه به منوی گزینه‌های پنهان برنامه‌نویس و اجرای چند دستور، قفل بوت لودر خود را باز کنید.

آپدیت HyperOS در گوشی‌های خارج از چین

شیائومی همچنین خبر چندان ناخوشایندی برای کاربران MIUI دارد که می‌خواهند قفل گوشی‌های هوشمند خود را باز کنند و می‌گویند که به HyperOS آپدیت نمی‌شوند. این برند چینی اذعان داشته: «اگر بوت لودر گوشی خود را باز کرده باشید، بدون در نظر گرفتن اینکه از MIUI 14 استفاده می‌کنید یا HyperOS، به روز رسانی HyperOS برای شما در دسترس نخواهد بود.» با این حال، «اگر دوباره دستگاه خود را قفل کنید، به‌روزرسانی‌های HyperOS را دریافت خواهید کرد. تمام دستگاه‌های شیائومی خارج از چین از این ویژگی برخوردارند.»

باز کردن قفل بوت لودر دارای پیامدهای امنیتی است که در نتیجه‌ برخی از برنامه‌ها مانند مشتریان بانکی و خدمات پرداخت کار نمی‌کنند. با این وجود، اولین قدم برای دسترسی به تنظیمات کلی، کاستوم رام‌ها، به‌روزرسانی‌های غیررسمی، مدهای سیستم و … است.

منبع: www.androidauthority.com

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 3 / 5. تعداد رای‌ها: 7

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!