شیائومی از سدان Su7 رونمایی کرد

سدان SU7 شیائومی
3.7
(3)

اولین خودروی الکتریکی شیائومی، سدان SU7 در چین رونمایی شد. این خودرو در دو نسخه با لیدار یا بدون لیدار عرضه خواهد شد و مشتریان بین دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک حق انتخاب دارند. این سدان سه نسخه خواهد داشت و انتظار می‌رود تولید آن در دسامبر 2023 آغاز شود.

ویژگی‌های سدان SU7 شیائومی

شیائومی به تازگی خودروی الکتریکی خود با نام SU7 را در چین معرفی کرده است. بنابر گزارش‌های منتشرشده SU7 یک سدان الکتریکی است که در دو نسخه ارائه شده است: یکی مجهز به لیدار و دیگری بدون لیدار. این خودرو به مشتریان امکان انتخاب بین دو گزینه پیشرانه یعنی دیفرانسیل عقب (RWD) و تمام چرخ متحرک (AWD) را می‌دهد. این سدان الکتریکی قرار است پس از عرضه در سه نوع مختلف عرضه شود: SU7، SU7 Pro و SU7 Max.

در نوع RWD، تنها یک موتور الکتریکی در محور عقب قرار خواهد گرفت که 295 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برعکس، نسخه AWD دارای قدرت خروجی بالاتر 663 اسب بخار خواهد بود. پیکربندی پیشرانه AWD شامل یک موتور الکتریکی 295 اسب بخاری در محور جلو و یک موتور الکتریکی 368 اسب بخاری در محور عقب است.

تریم‌های پایین‌تر سدان SU7 مقرون‌به‌صرفه‌تر دارای بسته‌های باتری LFP هستند که از BYD تهیه می‌شوند، در حالی که مدل‌های سطح‌بالا با بسته‌های باتری بزرگ‌ترNMC از CATL مجهز خواهند شد. با توجه به وزن قابل توجه باتری، خودروهای برقی معمولاً سنگین هستند. شیائومی نیز SU7 را با وزن محدود 1980 کیلوگرمی برای مدل‌های پایه و 2205 کیلوگرمی برای تریم بالا صادر کرده است. نسخه های پایین تر به حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت دست می یابند؛ در حالی که مدل‌های بالاتر به 265 کیلومتر در ساعت می‌رسند.

تولید و عرضه خودروی الکتریکی شیائومی

تولید شیائومی سدان SU7 قرار است در دسامبر 2023 آغاز شود و تحویل در فوریه 2024 صورت می‌گیرد. بر اساس گزارشی از CarNewsChina.com ، شیائومی، سازنده گوشی‌های هوشمند، درخواستی را برای مجوز فروش خودروی الکتریکی خود در چین مطرح کرده است.

این نرم افزار جزئیاتی در مورد مشخصات مختلف خودرو ارائه می‌دهد و فاش شده است که شرکت پکن صنعت خودرو با مسئولیت محدود (BAIC) تولید قراردادی EV را اجرایی می‌کند. این خودروی الکتریکی قبلاً با کد MS11 شناسایی شد.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 3.7 / 5. تعداد رای‌ها: 3

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!