نکات مهم برای خرید گوشی شیائومی چیست؟

0
(0)

بر اساس درخواست کاربران تسک میران بررسی عوامل تأثیرگذار در انتخاب گوشی شیائومی، در این مطلب انجام می‌گیرد. انواع گوشی شیائومی باعث شده تا هنگام خرید آن ها سوالات متفاوتی به وجود آید. این تنوع علاوه در رنگ و ظاهر، در سخت افزار و حافظه گوشی، کیفیت دوربین، خود را نشان می‌دهند. بنابراین بهترین گوشی های شیائومی بر اساس این نکات شناخته می‌شوند:

وزن پائین برای حمل آسان!

وزن و اندازه گوشی باعث دستگیری آسان و راحتی حمل و نقل آن می‌شود. نخستین طراحی های این گوشی ها در ابتدا مانند نسل های اول دیگر گوشی های هوشمند، وزن بالایی داشتند. برای نمونه گوشی می میکس اس2 (Mi Mix S2) از جمله گوشی های سری می بود که با 189 گرم وزن عرضه شد. هرچند این گوشی در زمان خود یکی از پرفروش ترین گوشی های شیائومی بود، اما وزن بالای آن حمل را دشوار می‌نمود. وزن گوشی های جدید شیائومی امروزه کمی تغییر کرده و این شرکت برای راحتی کاربران خط تولید گوشی های سبکی وزنی مانند شیائومی می 11 لایت (Xiaomi Mi 11 Lite) را گسترش داده است.

وزن گوشی شیائومی

شخصیتی که با رنگ تعریف می‌گردد!

شیائومی تنوع رنگی بالایی دارد تا پاسخگوی سلیقه های مختلف باشد. رنگ های سفیدی چون Glacier White در گوشی های شیائومی ردمی نوت 9 اس (Xiaomi Redmi Note 9S) و شیائومی ردمی نوت 9 پرو (Xiaomi Redmi Note 9 Pro) یا Polar White در شیائومی ردمی نوت 8 پرو (Xiaomi Redmi Note 8 Pro) و شیائومی ردمی نوت 9 (Xiaomi Redmi Note 9) این گوناگونی را به خوبی نشان می‌دهند. بنابراین با انتخاب گوشی شیائومی بر اساس رنگ مورد علاقه خود، ویژگی های شخصیتی شما نیز نمایان می‌گردد.

خرید گوشی شیائومی

انتخابی که با صفحه نمایش شکل می‌گیرد!

برای بررسی کیفیت گوشی های شیائومی کافی است به نوع صفحه نمایش آن توجه کنید. گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Xiaomi Redmi Note 10) با صفحه نمایش AMOLED DotDisplayو به اندازه6.43″ است که در کنار رزولوشن 2400×1800 گزینه مناسبی برای بازی و یا تماشای فایل های تصویری است. بر همین اساس می‌توان گفت صفحه نمایش گوشی های ردمی نوت 9 شیائومی که 6.53″ وDotDisplay است با رزولوشن 2340×1080 است، نسبت به گوشی ردمی نوت 10 در نمایش تصاویر کیفیتی پائین تر دارد.  یکی از نکاتی که هنگام خرید گوشی شیائومی می‌تواند مزیت تلقی شود، محافظ های مختلف صفحه نمایش مانند گوریلاگلس 5، 3 و یا مدل گوریلاگلس ویکتوس است تا گوشی شیائومی شما در برابر آسیب های احتمالی و خراشیدگی تا حدودی و محافظت شود.

با پردازنده خوب، به اتفاقات سرعت ببخش!

سرعت پردازش یک گوشی آن را برای اهداف مختلف کاربردی می‌نماید. برای نمونه اگر شما از طرفداران بازی هستید، گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 (Xiaomi POCO X3) با وجود اسنپدراگون 732G و استفاده از فنآوری پردازش 8 هسته ای، یکی از بهترین گوشی های شیائومی برای گیمینگ موجود در بازار است.

بنابراین نوع CPU و GPU که اجزای پردازنده هستند نیز، انتخاب را آسان تر می‌نماید. نباید فراموش کرد که در حال حاضر شیائومی در اکثر گوشی های سری می خود از پردازنده کوالکام و در بیشتر گوشی های سری ردمی خود از نوع مدیاتک استفاده می‌نماید. اکنون بهترین پردازنده در گوشی شیائومی، اسنپدراگون 888 است که در گوشی شیائومی می 11  (Xiaomi Mi 11) قرار داده شده است.

پردازنده گوشی شیائومی

با دوربین خوب،کیفیت جاودانه می‌شود!

رشد شبکه های اجتماعی و محبوبیت روزافزون آن ها، باعث می‌شود تا نوع و کیفیت دوربین گوشی هوشمند یکی از نکات مهم در خرید تلقی گردند. اکنون بهترین گوشی های شیائومی برای عکاسی، گوشی شیائومی می 10 تی پرو (Xiaomi Mi 10T Pro) و می 11 هستند. کیفیت 20 مگاپیکسلی دوربین سلفی آن ها اجازه می‌دهد کاربران در هر زمان بهترین کیفیت را ثبت نمایند تصور بر این است که این دو گوشی تا زمانی که گوشی شیائومی 12 (Xiaomi 12) با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی به بازار آید، سردمدار گوشی های شیائومی مناسب عکاسی خواهند بود.

دوربین گوشی شیائومی

باتری؛ سلاحی که به گوشی قدرت می‌بخشد!

اگر فردی پرمشغله هستید که در طول روز با گوشی هوشمند خود کار می‌کنید، ظرفیت و قدرت باتری مشخصه مهمی است که در هنگام خرید به شما کمک می‌نماید. ظرفیت بالای انرژی و میزان نگهداری آن تا ساعت ها و شارژ گوشی هوشمندی که با قابلیت شارژ سریع انجام شود، نکاتی هستند که بهترین گوشی شیائومی از نظر باطری را تعریف می‌نمایند. برای مثال ظرفیت باتری 6000 میلی آمپر و شارژ سریع 18 وات در گوشی شیائومی ردمی 9 تی (Xiaomi Redmi Note 9T) اجازه شارژ کامل گوشی را در حدود دو ساعت می‌دهد که برای خرید آن نکته قابل توجهی است.

باتری گوشی شیائومی

همه چیز را به حافظه بسپار!

حافظه بخش مهمی است که بسته به حجم موردنیاز خریداران تأثیر بر قیمت گوشی شیائومی می‌گذارد. حافظه گوشی به دو قسمت تبدیل می‌شود: رم یا حافظه دسترسی تصادفی قسمتی از گوشی است که اطلاعات را در هر جا از گوشی ثبت می‌نماید. امروزه LPDRR که نوع کم مصرف رم با سرعت و قیمت بالاتر است در اکثر گوشی های شیائومی استفاده می‌شود. رم حافظه ای برای خواندن و نوشتن است اما رام حافظه داخلی دستگاه و قابل خواندن است که امکان ایجاد تغییر در آن وجود ندارد. برنامه ها و سیستم عامل گوشی شیائومی یعنی اندروید در آن ذخیره می‌شود و اجازه دسترسی CPU به اطلاعات را نمی‌دهد.

از آن جا که برای ذخیره فایل های تصویری یا برنامه های مختلف به فضای بسیاری در گوشی نیاز است، در برخی از گوشی های شیائومی جایگاه ویژه ای به طور اختصاصی قرار داده شده تا هم از ویژگی دو سیم کارت بودن استفاده شود و هم در صورت کم بودن فضای گوشی، حافظه جانبی به کار گرفته شود. درست مانند ساختاری که در گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو است. اما در برخی دیگر یا این جایگاه 1اختصاصی وجود ندارد و یا از یکی از جاهای سیم کارت استفاده می‌شود. بنابراین هر چه مقدار حافظه گوشی شیائومی بالاتر باشد، کارایی بیشتر  شده و البته قیمت بالاتری نیز پیدا می‌کند. اغلب حافظه های بالا در گوشی های سری می شیائومی و تنوع در حافظه در بهترین میان رده های شیائومی دیده می‌شود.

جمع بندی: بهترین گوشی از دید هر کس و نقطه نظر هر فرد متفاوت است؛ برخی به دنبال ارزان ترین گوشی شیائومی هستند و برخی به دنبال پاسخ این سوال که گوشی خود را از کدام گارانتی بخرم؟ اما آن چه که مشخص می‌باشد، توجه به هدف اصلی از خرید گوشی شیائومی است. با توجه به آن چه گفته شد، اگر شما به دنبال بهترین گوشی شیائومی برای گیمینگ هستید گوشی مانند پوکو ایکس 3 یا پردازنده و نمایشگری قوی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اگر روزانه حجم بالایی از فایل ها، برنامه ها و یا تصاویر را دریافت می‌کنید، بالا بودن حافظه را مورد توجه قرار دهید و اگر عکاسی اولویت شماست با توجه به بهترین کیفیت و امکانات دوربین گوشی شیائومی، آن را تهیه نمائید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!