میکس 5 و میکس 5 پرو؛ جدیدترین گوشی های تاشوی شیائومی

0
(0)

شیائومی میکس 5 گوشی‌های جدید شیائومی میکس به زودی روانه بازار چین می‌شوند. پس از مدت ها که از ساخت گوشی های تاشوی شیائومی می‌گذشت، در سال 2021 گوشی شیائومی میکس 4 (Xiaomi MIX 4) به بازار آمد. گوشی هوشمندی که تنها برای کاربران چینی در نظر گرفته شد، اما آوازه آن به اقصی نقاط جهان رسید. نمایندگی تسک میران نیز بارها اخبار مرتبط به این گوشی را منتشر نمود. اکنون که شیائومی میکس 4 به محبوبیتی جهانی رسیده است، اخباری تازه از سری گوشی های تاشوی شیائومی با نام میکس 5 (Xiaomi Mix 5) شنیده می‌شود. در ادامه مطلب تسک میران اطلاعات بیشتری در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد:

قدرت شیائومی در تولید گوشی های تاشو افزایش می‌یابد!

پس از چند سال بدون عرضه گوشی های تاشو، امسال و در سال 2022 شیائومی پرقدرت در این زمینه فعالیت خواهد کرد. همان طور که تسک میران در چند ماهه گذشته اعلام نمود، جدیدترین گوشی های تاشو شیائومی با نام میکس 4 به بازار آمدند. در بررسی که نمایندگی تسک میران شیائومی میان گوشی میکس 4 شیائومی و گوشی تاشوی سامسونگ انجام داد، مشخصات این گوشی تاشو بیشتر مشخص گشت.

برای مشاهده این مقایسه اینجا کلیک کنید.

میکس 5 و میکس 5 پرو؛ دو مدل جدید از گوشی های تاشو شیائومی

میکس 4 یکی از بهترین گوشی های شیائومی در سال 2021 بود که دلیلی برای ثبت دو مدل جدید گوشی شیائومی به کمپانی سازنده داد. بر اساس اطلاعات به دست آمده، باید در انتظار گوشی های میکس 5 (Xiaomi MIX 5) و میکس 5 پرو (Xiaomi MIX 5 Pro) در سال 2022 باشیم. چراکه با ثبت دو عدد 2202121C و 2202121A گویا قرار بر رونمایی از دو گوشی جدید سری میکس شیائومی در آینده نزدیک می‌باشد. به نظر می‌آید رونمایی و عرضه آن ها در سال 2022 باشد. هرچند ساختار گوشی های سری میکس 5 نیز مانند میکس 4، تنها برای چین تعریف می‌شوند، اما شاید مشاهده محبوبیت  این گوشی ها موجب عرضه جهانی آن در آینده نیز گردد.

تصویر احتمالی

میکس 5 و میکس 5 پرو با نام های «لوکی» و «ثور» شناخته می‌شوند!

مرکز تحقیقات و توسعه دو گوشی تاشوی جدید شیائومی را با نام های «لوکی» (Loki) و «ثور» (Thor) معرفی می‌نماید. دلیل این انتخاب نام گذاری میکس 4 با نام «اودین» (Odin) اسطوره یونانی است که ثور و لوکی فرزندان این اسطوره بوده‌اند. به نظر می‌آید شیائومی میکس 5 نیز ادامه راهی برای میکس 4 باشد.

تصویر احتمالی

رزولوشن بالاتر در سری میکس 5

طبق گزارش‌های اخیر که از DCS به دست آمده، پرچم‌دار نسل بعدی شیائومی با مشخصات سفارشی‌سازی شده و وضوح بالای زیر صفحه نمایش تولید خواهد شد. این ویژگی جلوه و کیفیت بیشتری به صفحه ‌نمایش نسبت به گوشی نسل پیشین می‌بخشد. به نظر رزولوشن میکس 5 تا 2K افزایش می‌یابد.

اما اگر میکس 5 افکت های عکاسی را افزایش دهد، موجب افت کیفیت صفحه نمایش خواهد شد. به این معنا که با وجود انتقال درست تصاویر از دوربین زیر صفحه نمایش، نباید انتظار کیفیت و وضوح بالایی داشته باشیم. بنابراین تا زمان عرضه شاید شیائومی این مشکل را برطرف نماید.

تصویر احتمالی

اگر این مورد رفع شود، کیفیت صفحه نمایش و عملکرد میکس 5 با یکدیگر هماهنگی بیشتری می‌یابند.

استفاده انبوه از شارژ سریع شیائومی در سال 2022 میلادی

 DCS همچنین ادعا می‌کند که شارژ سریع سیمی 200W برای گوشی های هوشمند سال 2022 به تولید انبوه خواهند رسید. ویژگی که در گوشی های شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس  (+Xiaomi Redmi Note 11 Pro) با شارژ 120Wو احتمالاً شیائومی 12 اولترا (Xiaomi 12 Ultra) با 200W از آن شنیده‌ایم. اگر این مشخصات به صورت کامل بر گوشی های میکس 5 و میکس 5 پرو اعمال گردند، این سری میکس 5 به برترین پرچمداران شیائومی تبدیل خواهند شد.

زمان عرضه در سال 2022 میلادی

همان گونه که مشخص است تمرکز فعلی شیائومی بر نسل جدید پرچم داران خود یعنی سری شیائومی 12 (Xiaomi 12)  می‌باشد. بنابراین احتمال معرفی میکس 5 با زمان عرضه شیائومی 12 اولترا و شیائومی 12 پرو (Xiaomi 12 Pro) یکسان باشد. زمانی که برای عرضه جدیدترین گوشی میکس در نظر گرفته شده سال 2022 و ماه مارس است. باید خاطر نشان کرد که این ها تنها حدسیاتی که تسک میران بر مبنای اخبار منابع متفاوت اعلام می‌نماید.

تصویر احتمالی

منبع: https://www.gizchina.com/2021/11/21/xiaomi-mix-5-pro-first-look-launch-date-appears-online/

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!