Poco M5 و آنچه باید در انتظارش باشیم

گوشی موبایل پوکو ام 5
5
(1)

چند روز قبل (۵ سپتامبر / ۱۴ شهریور)، شیائومی از گوشی‌های Poco M5 و Poco M5s رونمایی کرد. جداول مشخصات عرضه‌شده از سوی شیائومی، برای این دو برادر، توسط کارشناسان بررسی شده و نظرات اولیه‌ای مطرح شده‌اند. حال در این مطلب کوتاه، نظرات و بررسی‌ها در خصوص Poco M5 را در کنار هم جمع‌آوری کرده‌ایم تا بدانیم باید انتظار چه چیزی را بکشیم.

تجهیزات داخل جعبه Poco M5

در جعبه این گوشی، شاهد لوازم جانبی همیشگی هستیم: کابل USB، قاب، محافظ صفحه پلاستیکی، سوزن سیم‌کارت و شارژر. البته توان شارژر M5 از برادر خود، M5s، که شارژر ۳۳ واتی داشت، کمی کمتر و ۲۲.۵ وات است.

صفحه‌نمایش پوکو ام 5

صفحه‌ نمایش Poco M5 نسبت به M5s اندکی بزرگ‌تر است، اما به جای AMOLED، از IPS LCD استفاده می‌کند. این گوشی با صفحه‌نمایشی که ۰.۱۵ اینچ بزرگ‌تر است، و نرخ تازه‌سازی ۹۰هرتز که بالاتر از M5s است، می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای افرادی که صفحه‌های بزرگ‌تر را می‌پسندند باشد. البته شاید استفاده از صفحه‌نمایش AMOLED می‌توانست خیلی دوست‌داشتنی‌تر باشد.

پردازنده و جزئیات مهم پوکو ام 5

چیپست MediaTek Helio G99، که بر اساس استاندارد ۶ نانومتری TSMC تهیه شده است، می‌تواند نتایج بسیار خوبی را به دست دهد. همچنین که در این راه، دوستانی مثل باتری ۵۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی هم او را همراهی خواهند کرد.

Helio G99 یک پردازنده هشت‌ هسته‌ای است که از دو هسته Cortex-A76 با توان پردازشی ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با توان پردازشی ۲.۰ گیگا هرتز تشکیل شده است.

رم LPDDR4X که در این گوشی به کار رفته، به مشتریان انتخاب از بین حالت‌های ۴ گیگابایتی و ۶ گیگابایتی را می‌دهد؛ و حافظه داخلی گوشی نیز می‌تواند یکی از دو مورد ۶۴ گیگابایتی یا ۱۲۸ گیگابایتی UFS 2.2 را شامل شود.

ضمنا، این گوشی هم از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند و هم از جک ۳.۵ میلی‌متری. پس نیازی به تغییر هدفون و ترس از پر شدن حافظه داخلی نیست.

طراحی بدنه Poco M5

پشت Poco M5 از پلاستیک درست شده است و ظاهر جذاب و چرم‌ مانندی دارد. به نظر می‌رسد که با لمس آن، تصور خواهید کرد که از چرم طبیعی استفاده شده است، و به همین خاطر تجربه کار با این گوشی می‌تواند فراموش‌نشدنی باشد.

این گوشی در سه رنگ سیاه، سبز و زرد مخصوص گوشی‌های Poco، عرضه خواهد شد.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!